HOCKENHEIMRING - KVALIFIKÁCIA + POSTAVENIE NA ŠTARTE: Nemecký okruh sa pre dnešok stal dominanciou automobilky AUDI po tom, čo obsadila prvé tri pozície.
Na okruhu, ktorý je pravidelnou súčasťou aj kolotoča F1 si dnes jazdci šampionátu DTM rozdelili štartovné pozície. V úvodnej vyraďovacej časti sa do vedenia prebojoval Jamie Green, ktorý zosadil z aktuálnej vedúcej priečky Bruna Spenglera. Nešťastníci, ktorí museli predčasne opustiť kokpit pretekárskeho auta boli Stoddart, Abt, di Resta, Lauda, Lucas Luhr a Vanina Ickx. Prílišná snaha Winkelhoka dostať sa do najlepšej štrnásky viedla ku kolízii s Laudom.
Druhé kolo v boji o finále rovnako, ako predchádzajúce kolo poznalo viacero vedúcich pretekárov, avšak tentokrát sa časomiera zastavila, keď pod číslom 1 svietilo meno Toma Kristensena s časom 1.33.128. Za pilotom automobilky AUDI sa zaradili Scheider, Spengler a Ekström. Naopak posledný súboj o pole position si muselo po tomto vyraďovacom kole odpustiť Paffett, Margaritis, Prémat, Rockenfeller, Winkelhock a Häkkinen.
Do boja o najlepšie postavenie na štarte sa ako prvý pustil Martin Tomczyk, ale veľmi krátko na to sa musel zaradiť za Kristensena, Greena a ďalších, takže sa musel napokon uspokojiť s piatým miestom. Kým prvá dvojica hľadela na svoje pozície, svoje rýchle kolo mal rozbehnuté Timo Scheider, ale po pretnutí cielovej pásky sa zaradil na druhé miesto. Do druhej rady sa do zajtrajších pretekov postaví priebežný líder šampionátu Matias Ekström a Jamie Green.
Foto: dtm.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.