HOCKENHEIMRING - KVALIFIKÁCIA + POSTAVENIE NA ŠTARTE: Nemecký okruh sa pre dnešok stal dominanciou automobilky AUDI po tom, čo obsadila prvé tri pozície.
Na okruhu, ktorý je pravidelnou súčasťou aj kolotoča F1 si dnes jazdci šampionátu DTM rozdelili štartovné pozície. V úvodnej vyraďovacej časti sa do vedenia prebojoval Jamie Green, ktorý zosadil z aktuálnej vedúcej priečky Bruna Spenglera. Nešťastníci, ktorí museli predčasne opustiť kokpit pretekárskeho auta boli Stoddart, Abt, di Resta, Lauda, Lucas Luhr a Vanina Ickx. Prílišná snaha Winkelhoka dostať sa do najlepšej štrnásky viedla ku kolízii s Laudom.
Druhé kolo v boji o finále rovnako, ako predchádzajúce kolo poznalo viacero vedúcich pretekárov, avšak tentokrát sa časomiera zastavila, keď pod číslom 1 svietilo meno Toma Kristensena s časom 1.33.128. Za pilotom automobilky AUDI sa zaradili Scheider, Spengler a Ekström. Naopak posledný súboj o pole position si muselo po tomto vyraďovacom kole odpustiť Paffett, Margaritis, Prémat, Rockenfeller, Winkelhock a Häkkinen.
Do boja o najlepšie postavenie na štarte sa ako prvý pustil Martin Tomczyk, ale veľmi krátko na to sa musel zaradiť za Kristensena, Greena a ďalších, takže sa musel napokon uspokojiť s piatým miestom. Kým prvá dvojica hľadela na svoje pozície, svoje rýchle kolo mal rozbehnuté Timo Scheider, ale po pretnutí cielovej pásky sa zaradil na druhé miesto. Do druhej rady sa do zajtrajších pretekov postaví priebežný líder šampionátu Matias Ekström a Jamie Green.
Foto: dtm.de
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.