ZANDVOORT – 1. TEST: Jezdci pojali páteční první test spíše klidně, než že by se na trati odehrávaly dramatické změny v čele výsledkové tabulky.
V prvních 30 minutách 90ti minutového testu se na 4.307 km dlouhou trať v Zandvoortu vydalo pouhých sedm jezdců. Potom se provoz na trati zvýšil. Timo Schneider se svým vozem Audi A4 DTM 2007 zajel svůj nejrychlejší čas 1:35.372 zkraje testu. Jeho týmový kolega Tom Kristensen byl s odstupem 0.303s druhý a trio jezdců značky Audi doplnil třetím místem Christian Abt.
Nejrychlejším jezdcem s vozem AMG Mercedes C-Class byl Bruno Spengler, jenž zaznamenal čas o šest desetin pomalejší, což jej zařadilo na čtvrtou pozici. Schneider byl pronásledován dalšími dvěma jezdci značky Mercedes, jimiž byli Bernd Schneider a Jamie Green na páté a šesté pozici.
Největší smůlu si v prvním testu vybrala Vanina Ickx. Hned v prvním kole se dostala po vlastní chybě v zatáčce Tarzan do štěrkového pole, čímž způsobila krátké vyvěšení žluté vlajky. Krátce před necelou hodinou testu musel být její vůz odtlačen do boxů. Belgická pilotka tak zůstala jediná, která nemá na svém kontě v Holandsku zatím žádný zaznamenaný čas.
Naopak Susie Stoddart odjezdila největší počet kol. Se zamračenou oblohou odkroužila tato Skotka na přímořském okruhu (poblíž Severního moře) 25 kol. Její týmový kolega Mathias Lauda byl také poměrně aktivní. Trať si vyzkoušel 24x a skončil za svojí kolegyní na 18. pozici. Druhý 90ti minutový test startuje ve 14 hodin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?