První závod letošní sezony bude v DTM debutovým pro bývalého testmana stáje formule 1 Honda Adama Carrolla, jenž se rozhodl pro přestup z monopostů do cestovních vozů. Startovat bude pro tým Colina Kollese s dva roky starým Audi.
Carroll patřil po dva roky mezi přední piloty šampionátu GP2 a zvítězit dokázal v Imole, Monte Carlu a Spa, tedy ne právě jednoduchých tratích. Přesto neuspěl v boji o sedačku F1 ani Champ Car a přivítal nabídku bývalého rumunského zubaře.
„GP2 je šampionát, kde potřebujete velké peníze, aby jste mohli bojovat o vítězství a není žádným tajemstvím, že jsem to s dostupnými finančními prostředky na angažmá neměl nikdy snadné. Ale DTM je velice kvalitní a vyrovnaný šampionát,“ prohlásil 24letý Brit.
Přesednutí z monopostu do cestovního vozu bylo náročné jen chvíli. „Základní principy jsou stejné. Když si poprvé sednete do kteréhokoliv auta, cítíte se nezvykle. Tady sedíme hodně vzadu, výhled je značně omezen střechou a sloupky čelního skla. Hlavně ale nevidíte kola. Ve formuli máte přesnou představu, jak jste daleko od obrubníku, tady jsem potřeboval několik kol, abych si na to zvyknul. Moje Audi má velmi dobrý přítlak, přilnavost a brzdy.“
Cílem pro debutovou sezonu je předvést slušné výkony, porazit soupeře se stejně starými vozy a potrápit co nejvíce jezdce v novějších autech. Carroll nebude v boxech úplně osamocený, neboť se zná z GP2 s týmovým kolegou a dalším debutantem Prematem a ve svých 13 letech závodil na motokáře proti bývalému šampionovi DTM Gary Paffettovi.
foto: dtm.deTento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.