První závod letošní sezony bude v DTM debutovým pro bývalého testmana stáje formule 1 Honda Adama Carrolla, jenž se rozhodl pro přestup z monopostů do cestovních vozů. Startovat bude pro tým Colina Kollese s dva roky starým Audi.
Carroll patřil po dva roky mezi přední piloty šampionátu GP2 a zvítězit dokázal v Imole, Monte Carlu a Spa, tedy ne právě jednoduchých tratích. Přesto neuspěl v boji o sedačku F1 ani Champ Car a přivítal nabídku bývalého rumunského zubaře.
„GP2 je šampionát, kde potřebujete velké peníze, aby jste mohli bojovat o vítězství a není žádným tajemstvím, že jsem to s dostupnými finančními prostředky na angažmá neměl nikdy snadné. Ale DTM je velice kvalitní a vyrovnaný šampionát,“ prohlásil 24letý Brit.
Přesednutí z monopostu do cestovního vozu bylo náročné jen chvíli. „Základní principy jsou stejné. Když si poprvé sednete do kteréhokoliv auta, cítíte se nezvykle. Tady sedíme hodně vzadu, výhled je značně omezen střechou a sloupky čelního skla. Hlavně ale nevidíte kola. Ve formuli máte přesnou představu, jak jste daleko od obrubníku, tady jsem potřeboval několik kol, abych si na to zvyknul. Moje Audi má velmi dobrý přítlak, přilnavost a brzdy.“
Cílem pro debutovou sezonu je předvést slušné výkony, porazit soupeře se stejně starými vozy a potrápit co nejvíce jezdce v novějších autech. Carroll nebude v boxech úplně osamocený, neboť se zná z GP2 s týmovým kolegou a dalším debutantem Prematem a ve svých 13 letech závodil na motokáře proti bývalému šampionovi DTM Gary Paffettovi.
foto: dtm.deČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.