První závod letošní sezony bude v DTM debutovým pro bývalého testmana stáje formule 1 Honda Adama Carrolla, jenž se rozhodl pro přestup z monopostů do cestovních vozů. Startovat bude pro tým Colina Kollese s dva roky starým Audi.
Carroll patřil po dva roky mezi přední piloty šampionátu GP2 a zvítězit dokázal v Imole, Monte Carlu a Spa, tedy ne právě jednoduchých tratích. Přesto neuspěl v boji o sedačku F1 ani Champ Car a přivítal nabídku bývalého rumunského zubaře.
„GP2 je šampionát, kde potřebujete velké peníze, aby jste mohli bojovat o vítězství a není žádným tajemstvím, že jsem to s dostupnými finančními prostředky na angažmá neměl nikdy snadné. Ale DTM je velice kvalitní a vyrovnaný šampionát,“ prohlásil 24letý Brit.
Přesednutí z monopostu do cestovního vozu bylo náročné jen chvíli. „Základní principy jsou stejné. Když si poprvé sednete do kteréhokoliv auta, cítíte se nezvykle. Tady sedíme hodně vzadu, výhled je značně omezen střechou a sloupky čelního skla. Hlavně ale nevidíte kola. Ve formuli máte přesnou představu, jak jste daleko od obrubníku, tady jsem potřeboval několik kol, abych si na to zvyknul. Moje Audi má velmi dobrý přítlak, přilnavost a brzdy.“
Cílem pro debutovou sezonu je předvést slušné výkony, porazit soupeře se stejně starými vozy a potrápit co nejvíce jezdce v novějších autech. Carroll nebude v boxech úplně osamocený, neboť se zná z GP2 s týmovým kolegou a dalším debutantem Prematem a ve svých 13 letech závodil na motokáře proti bývalému šampionovi DTM Gary Paffettovi.
foto: dtm.deModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.