S rok starým autem to nebude snadné Zatímco letošní vozy Audi A4 DTM působily v předsezonních testech vedení Mercedes Motorsport vrásky na čele, o ztrátu technického náskoku loňských vozů s trojcípou hvězdou ve znaku se zřejmě bát nemusí.
Vyplývá to ze slov Christiana Abta, mladšího ze sourozenců Abtových, kteří jsou věrně spojeni s automobilkou Audi. Zatímco mladší závodí, starší je zakladatelem a šéfem stáje Abt Sportsline, která nasazuje poslední specifikace Audi pro hlavní čtveřici Ekström, Kristensen, Tomczyk a Scheider.
„Na Hockenheimring se připravuji se smíšenými pocity, myslím si totiž, že to budeme mít proti rok starým Mercedesům hodně těžké,“ uvedl Christian.
Mercedes před sezonou konstatoval, že zlepšil nejen letošní, ale i loňské vozy, zatímco u Audi se s A4 podle Abta nedalo udělat téměř vůbec nic. „Auta byla už loni na hranici svých konstrukčních možností, nebylo prostoru pro jejich další zlepšení.“
Abt je tak smířen s tím, že hlavními soupeři mu budou především kolegové s identickými vozy s kruhy ve znaku Luhr, Rockenfeller, Premat, a přirozeně také starší vozy z roku 2005.
foto: AUTO NEWS NETWORKKodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?