O nadcházejícím víkendu zahájí letošní sezonu prvním závodem i německý šampionát cestovních vozů DTM. Přední eso tovární sestavy Audi Mattias Ekström věří, že letos to bude mít Mercedes s obhajobou dvou posledních titulů skutečně těžké.
Jak už je zvykem, úvodní a finálový závod sezony vždy hostí německý okruh Hockenheimring. „Je to skutečně náročný okruh, především z pohledu nastavení vozu. Potřebujeme zde maximální rychlost stejně jako dobrý přítlak na výjezdu z pomalých zatáček. Závody zde bývají hodně vyrovnané,“ soudí o známé německé trati Mattias Ekström.
Pořadatelé očekávají další nárůst návštěvnosti. Na první závod loňské sezony přišlo 104 tisíc diváků, na finále pak dokonce 149 tisíc. Rekord by však mohl podle odhadů padnout už letos na jaře, přispět k tomu má i nová situace v rozložení sil.
Podle výsledků předsezonních testů se zdá, že je v lepší formě Audi A4 než konkurenční Mercedes C. „Doufám, že je náš vůz skutečně o něco rychlejší než Mercedes a budeme moci zase více předjíždět na rovince,“ potvrdil náznaky z dosažených časů při testech Švéd.
foto: AUTO NEWS NETWORKMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.