Hvězda továrny Audi v šampionátu DTM je jedním ze čtyř kandidátů na sedačku třetího sportovního prototypu Audi R10 TDI pro slavný vytrvalostní závod 24h Le Mans.
Při testech na francouzském okruhu Paul Ricard se kromě Ekströma představili jeho kolegové z DTM Luhr, Premat a Rockenfeller. Zatímco Švéd a Francouz nemají s vytrvalostními závody žádné zkušenosti, oba Němci měli v tomto směru výhodu. Přesto byl s výkonem každého jednoho šéf Audi Motorsport Ullrich spokojen.
„Test dopadl dobře a podle našich očekávání, všichni čtyři k němu přistoupili s největší zodpovědností a profesionalitou, což jsem předpokládal. Velmi brzy dosáhli předpokládanou rychlost a překonali očekávání.“
Ekström byl výkonem turbodieselu v nízkých otáčkách unesen. Stejně tak ho fascinoval přítlak. „Tohle se nedá s vozem DTM vůbec srovnávat. S mojí A4 bych byl stačil rychlostí leda tak v pomalých zatáčkách. Bylo to fantastické, ihned jsem si na vůz zvykl a když jsem získal trochu zkušeností, cítil jsem v každé zatáčce bouři adrenalinu v žilách.“
Audi hodlá v Le Mans nasadit tři tovární vozy, dva budou pilotovat hvězdy z amerického ALMS doplněné rekordmanem v počtu vítězství Kristensenem. Třetí vůz by mohla řídit posádka složená právě ze čtyř zmíněných juniorů.
foto: dtm.deSháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?