Hvězda továrny Audi v šampionátu DTM je jedním ze čtyř kandidátů na sedačku třetího sportovního prototypu Audi R10 TDI pro slavný vytrvalostní závod 24h Le Mans.
Při testech na francouzském okruhu Paul Ricard se kromě Ekströma představili jeho kolegové z DTM Luhr, Premat a Rockenfeller. Zatímco Švéd a Francouz nemají s vytrvalostními závody žádné zkušenosti, oba Němci měli v tomto směru výhodu. Přesto byl s výkonem každého jednoho šéf Audi Motorsport Ullrich spokojen.
„Test dopadl dobře a podle našich očekávání, všichni čtyři k němu přistoupili s největší zodpovědností a profesionalitou, což jsem předpokládal. Velmi brzy dosáhli předpokládanou rychlost a překonali očekávání.“
Ekström byl výkonem turbodieselu v nízkých otáčkách unesen. Stejně tak ho fascinoval přítlak. „Tohle se nedá s vozem DTM vůbec srovnávat. S mojí A4 bych byl stačil rychlostí leda tak v pomalých zatáčkách. Bylo to fantastické, ihned jsem si na vůz zvykl a když jsem získal trochu zkušeností, cítil jsem v každé zatáčce bouři adrenalinu v žilách.“
Audi hodlá v Le Mans nasadit tři tovární vozy, dva budou pilotovat hvězdy z amerického ALMS doplněné rekordmanem v počtu vítězství Kristensenem. Třetí vůz by mohla řídit posádka složená právě ze čtyř zmíněných juniorů.
foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?