Hvězda továrny Audi v šampionátu DTM je jedním ze čtyř kandidátů na sedačku třetího sportovního prototypu Audi R10 TDI pro slavný vytrvalostní závod 24h Le Mans.
Při testech na francouzském okruhu Paul Ricard se kromě Ekströma představili jeho kolegové z DTM Luhr, Premat a Rockenfeller. Zatímco Švéd a Francouz nemají s vytrvalostními závody žádné zkušenosti, oba Němci měli v tomto směru výhodu. Přesto byl s výkonem každého jednoho šéf Audi Motorsport Ullrich spokojen.
„Test dopadl dobře a podle našich očekávání, všichni čtyři k němu přistoupili s největší zodpovědností a profesionalitou, což jsem předpokládal. Velmi brzy dosáhli předpokládanou rychlost a překonali očekávání.“
Ekström byl výkonem turbodieselu v nízkých otáčkách unesen. Stejně tak ho fascinoval přítlak. „Tohle se nedá s vozem DTM vůbec srovnávat. S mojí A4 bych byl stačil rychlostí leda tak v pomalých zatáčkách. Bylo to fantastické, ihned jsem si na vůz zvykl a když jsem získal trochu zkušeností, cítil jsem v každé zatáčce bouři adrenalinu v žilách.“
Audi hodlá v Le Mans nasadit tři tovární vozy, dva budou pilotovat hvězdy z amerického ALMS doplněné rekordmanem v počtu vítězství Kristensenem. Třetí vůz by mohla řídit posádka složená právě ze čtyř zmíněných juniorů.
foto: dtm.deFord Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?