Bruno Spengler se nenechal vyprovokovat k postartovním šarvátkám a držel se své vítězné strategie. Frentzen po včerejším úspěchu zakončil sezonu hořkým zážitkem.
Zhasnutí světel nejlépe vystihl držitel pole position Frentzen, jenž se ujal s velkým náskokem vedení. Ze špinavější strany dráhy startující Spengler ztratil a propadl se až za Greena a Tomczyka. Na pátém místě se usadil po prvním kole Kristensen, následoval Schneider, Häkkinen, Scheider, Abt, Alesi, Ekström, la Rosa a Margaritis. Po kolizi s posledními dvěma odstoupil ze závodu Stippler.
Ve třetím kole se začal Green propadávat do hloubi pole. A ani Häkkinenova s druhým letošním Mercedesem se nedařilo, když ho překonal Abt a Scheider. V čelní skupině za Frentzenem si jezdci měnili místa až do prvních boxů, které otevřel Kristensen již v šestém kole.
Zatímco Tomczyk ztrácel, Frentzen kroužil po dráze s milimetrovou přesností od krajnice ke krajnici a držel za sebou dvojici Spengler, Schneider. V posledním kole před boxy se však bývalý jezdec F1 neubránil útoku Spenglera a kapituloval.
Po návratu na dráhu se zařadil za Schneidera, který tvrdě útočil na Kristensena. Schneider po nárazu do Dánova vozu ztratil mřížku chladiče, ale v závodu pokračoval stejně jako Kristensen. Chyby letošního šampiona však pohotově využil Frentzen.
Na čele závodu pokračoval s jinou strategií Bruno Spengler před Greenem a Ekströmem. Až V sedmnáctém kole zamířil Schneider podruhé do boxů a o kolo později konečně i Spengler s Greenem. Vedení převzal rychlý Mattias Ekström na Audi. Kristensen zvolil podobně agresivní strategii jak Schneider a v polovině závodu měl za sebou obě plánované zastávky u mechaniků.
Po polovině závodu byl každý vůz alespoň jednou pro nové gumy a doplnění paliva. Na čele kroužil Spengler před Greenem (+3,7). Následoval Frentzen (+7,1), Tomczyk, Abt, Ekström, Scheider. Kristensen a Schneider byli tou dobou na konci první desítky. Alesi se trápil ve svém posledním závodě na čtrnáctém místě a Häkkinen vzdal s technickými problémy ze šestnácté pozice.
Druhá část závodu vůbec nevyšla Frentzenovi. Po návratu od mechaniků klesl nejen za Kristensena se Schneiderem, ale i za Tomczyka. Po druhé a poslední zastávce se Spengler zařadil před Greena a vedení opět na chvíli převzal Ekström, jehož stíhací jízda ze zadních startovních pozic však tak vysoko nemířila. Margaritis a la Rosa spolu bojovali opravdu tvrdě a dá se říci, že si spolu při několika příležitostech vyřizovali účty.
Devět kol před cílem vrátil v boxech Ekström vedení Spenglerovi a zařadil se za skupinu bojující o třetí pozici, vedenou Kristensenem (+8,2). Green se sice snažil vedoucímu Kanaďanovi přiblížit, ale ten situaci kontroloval. Třetí byl Kristensen a následoval Schneider, Tomczyk, Frentzen, Ekström, Scheider a Abt.
Ekström se rychle přibližoval Frentzenovi, ale jeho útok byl špatně načasovaný, následný kontakt připravil oba jezdce o body. Vítěz kvalifikace ztratil v závodě mnoho pozic, navíc po smyku a zdržení mimo trať odvezl vůz do boxů předčasně. Ekströmovi se poškozená kapota vzpříčila a závod vzal po riskantní jízdě skoro naslepo také.
Dnes vynikající Spengler přidal v závěru nejrychlejší kolo a od možného útoku Greena ho izolovala opravdu neprofesionálně Vanina Ickx, která druhý Mercedes nepochopitelně blokovala v celém úseku stadionu.
Třetí místo získal zaslouženě, byť se ztrátou bojovně jedoucí Kristensen. Schneider tentokrát na stupně vítězů nedosáhl. Tomczyk potvrdil formu z druhé poloviny sezony, ale dnes obecně Audi na Mercedes nestačilo. Pro poslední body si po nešťastném duelu Ekströma a Frentzena dojeli Scheider a Abtem a úplně poslední bod sezony symbolicky připadl loučícímu se Jeanovi Alesimu.
Foto: dtm.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.