Hockenheimring: Spengler zvítězil počtvrté

Spengler, Bruno
Spengler, Bruno, foto: dtm.de
Daniel Šupa 29. října 2006 15:27
Sdílej:

Bruno Spengler se nenechal vyprovokovat k postartovním šarvátkám a držel se své vítězné strategie. Frentzen po včerejším úspěchu zakončil sezonu hořkým zážitkem.

Zhasnutí světel nejlépe vystihl držitel pole position Frentzen, jenž se ujal s velkým náskokem vedení. Ze špinavější strany dráhy startující Spengler ztratil a propadl se až za Greena a Tomczyka. Na pátém místě se usadil po prvním kole Kristensen, následoval Schneider, Häkkinen, Scheider, Abt, Alesi, Ekström, la Rosa a Margaritis. Po kolizi s posledními dvěma odstoupil ze závodu Stippler.

Ve třetím kole se začal Green propadávat do hloubi pole. A ani Häkkinenova s druhým letošním Mercedesem se nedařilo, když ho překonal Abt a Scheider. V čelní skupině za Frentzenem si jezdci měnili místa až do prvních boxů, které otevřel Kristensen již v šestém kole.

Zatímco Tomczyk ztrácel, Frentzen kroužil po dráze s milimetrovou přesností od krajnice ke krajnici a držel za sebou dvojici Spengler, Schneider. V posledním kole před boxy se však bývalý jezdec F1 neubránil útoku Spenglera a kapituloval.

Po návratu na dráhu se zařadil za Schneidera, který tvrdě útočil na Kristensena. Schneider po nárazu do Dánova vozu ztratil mřížku chladiče, ale v závodu pokračoval stejně jako Kristensen. Chyby letošního šampiona však pohotově využil Frentzen.

Na čele závodu pokračoval s jinou strategií Bruno Spengler před Greenem a Ekströmem. Až V sedmnáctém kole zamířil Schneider podruhé do boxů a o kolo později konečně i Spengler s Greenem. Vedení převzal rychlý Mattias Ekström na Audi. Kristensen zvolil podobně agresivní strategii jak Schneider a v polovině závodu měl za sebou obě plánované zastávky u mechaniků.

Po polovině závodu byl každý vůz alespoň jednou pro nové gumy a doplnění paliva. Na čele kroužil Spengler před Greenem (+3,7). Následoval Frentzen (+7,1), Tomczyk, Abt, Ekström, Scheider. Kristensen a Schneider byli tou dobou na konci první desítky. Alesi se trápil ve svém posledním závodě na čtrnáctém místě a Häkkinen vzdal s technickými problémy ze šestnácté pozice.

Druhá část závodu vůbec nevyšla Frentzenovi. Po návratu od mechaniků klesl nejen za Kristensena se Schneiderem, ale i za Tomczyka. Po druhé a poslední zastávce se Spengler zařadil před Greena a vedení opět na chvíli převzal Ekström, jehož stíhací jízda ze zadních startovních pozic však tak vysoko nemířila. Margaritis a la Rosa spolu bojovali opravdu tvrdě a dá se říci, že si spolu při několika příležitostech vyřizovali účty.

Devět kol před cílem vrátil v boxech Ekström vedení Spenglerovi a zařadil se za skupinu bojující o třetí pozici, vedenou Kristensenem (+8,2). Green se sice snažil vedoucímu Kanaďanovi přiblížit, ale ten situaci kontroloval. Třetí byl Kristensen a následoval Schneider, Tomczyk, Frentzen, Ekström, Scheider a Abt.

Ekström se rychle přibližoval Frentzenovi, ale jeho útok byl špatně načasovaný, následný kontakt připravil oba jezdce o body. Vítěz kvalifikace ztratil v závodě mnoho pozic, navíc po smyku a zdržení mimo trať odvezl vůz do boxů předčasně. Ekströmovi se poškozená kapota vzpříčila a závod vzal po riskantní jízdě skoro naslepo také.

Dnes vynikající Spengler přidal v závěru nejrychlejší kolo a od možného útoku Greena ho izolovala opravdu neprofesionálně Vanina Ickx, která druhý Mercedes nepochopitelně blokovala v celém úseku stadionu.

Třetí místo získal zaslouženě, byť se ztrátou bojovně jedoucí Kristensen. Schneider tentokrát na stupně vítězů nedosáhl. Tomczyk potvrdil formu z druhé poloviny sezony, ale dnes obecně Audi na Mercedes nestačilo. Pro poslední body si po nešťastném duelu Ekströma a Frentzena dojeli Scheider a Abtem a úplně poslední bod sezony symbolicky připadl loučícímu se Jeanovi Alesimu.

Foto: dtm.de

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.