Bruno Spengler se nenechal vyprovokovat k postartovním šarvátkám a držel se své vítězné strategie. Frentzen po včerejším úspěchu zakončil sezonu hořkým zážitkem.
Zhasnutí světel nejlépe vystihl držitel pole position Frentzen, jenž se ujal s velkým náskokem vedení. Ze špinavější strany dráhy startující Spengler ztratil a propadl se až za Greena a Tomczyka. Na pátém místě se usadil po prvním kole Kristensen, následoval Schneider, Häkkinen, Scheider, Abt, Alesi, Ekström, la Rosa a Margaritis. Po kolizi s posledními dvěma odstoupil ze závodu Stippler.
Ve třetím kole se začal Green propadávat do hloubi pole. A ani Häkkinenova s druhým letošním Mercedesem se nedařilo, když ho překonal Abt a Scheider. V čelní skupině za Frentzenem si jezdci měnili místa až do prvních boxů, které otevřel Kristensen již v šestém kole.
Zatímco Tomczyk ztrácel, Frentzen kroužil po dráze s milimetrovou přesností od krajnice ke krajnici a držel za sebou dvojici Spengler, Schneider. V posledním kole před boxy se však bývalý jezdec F1 neubránil útoku Spenglera a kapituloval.
Po návratu na dráhu se zařadil za Schneidera, který tvrdě útočil na Kristensena. Schneider po nárazu do Dánova vozu ztratil mřížku chladiče, ale v závodu pokračoval stejně jako Kristensen. Chyby letošního šampiona však pohotově využil Frentzen.
Na čele závodu pokračoval s jinou strategií Bruno Spengler před Greenem a Ekströmem. Až V sedmnáctém kole zamířil Schneider podruhé do boxů a o kolo později konečně i Spengler s Greenem. Vedení převzal rychlý Mattias Ekström na Audi. Kristensen zvolil podobně agresivní strategii jak Schneider a v polovině závodu měl za sebou obě plánované zastávky u mechaniků.
Po polovině závodu byl každý vůz alespoň jednou pro nové gumy a doplnění paliva. Na čele kroužil Spengler před Greenem (+3,7). Následoval Frentzen (+7,1), Tomczyk, Abt, Ekström, Scheider. Kristensen a Schneider byli tou dobou na konci první desítky. Alesi se trápil ve svém posledním závodě na čtrnáctém místě a Häkkinen vzdal s technickými problémy ze šestnácté pozice.
Druhá část závodu vůbec nevyšla Frentzenovi. Po návratu od mechaniků klesl nejen za Kristensena se Schneiderem, ale i za Tomczyka. Po druhé a poslední zastávce se Spengler zařadil před Greena a vedení opět na chvíli převzal Ekström, jehož stíhací jízda ze zadních startovních pozic však tak vysoko nemířila. Margaritis a la Rosa spolu bojovali opravdu tvrdě a dá se říci, že si spolu při několika příležitostech vyřizovali účty.
Devět kol před cílem vrátil v boxech Ekström vedení Spenglerovi a zařadil se za skupinu bojující o třetí pozici, vedenou Kristensenem (+8,2). Green se sice snažil vedoucímu Kanaďanovi přiblížit, ale ten situaci kontroloval. Třetí byl Kristensen a následoval Schneider, Tomczyk, Frentzen, Ekström, Scheider a Abt.
Ekström se rychle přibližoval Frentzenovi, ale jeho útok byl špatně načasovaný, následný kontakt připravil oba jezdce o body. Vítěz kvalifikace ztratil v závodě mnoho pozic, navíc po smyku a zdržení mimo trať odvezl vůz do boxů předčasně. Ekströmovi se poškozená kapota vzpříčila a závod vzal po riskantní jízdě skoro naslepo také.
Dnes vynikající Spengler přidal v závěru nejrychlejší kolo a od možného útoku Greena ho izolovala opravdu neprofesionálně Vanina Ickx, která druhý Mercedes nepochopitelně blokovala v celém úseku stadionu.
Třetí místo získal zaslouženě, byť se ztrátou bojovně jedoucí Kristensen. Schneider tentokrát na stupně vítězů nedosáhl. Tomczyk potvrdil formu z druhé poloviny sezony, ale dnes obecně Audi na Mercedes nestačilo. Pro poslední body si po nešťastném duelu Ekströma a Frentzena dojeli Scheider a Abtem a úplně poslední bod sezony symbolicky připadl loučícímu se Jeanovi Alesimu.
Foto: dtm.de
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.