Bruno Spengler se nenechal vyprovokovat k postartovním šarvátkám a držel se své vítězné strategie. Frentzen po včerejším úspěchu zakončil sezonu hořkým zážitkem.
Zhasnutí světel nejlépe vystihl držitel pole position Frentzen, jenž se ujal s velkým náskokem vedení. Ze špinavější strany dráhy startující Spengler ztratil a propadl se až za Greena a Tomczyka. Na pátém místě se usadil po prvním kole Kristensen, následoval Schneider, Häkkinen, Scheider, Abt, Alesi, Ekström, la Rosa a Margaritis. Po kolizi s posledními dvěma odstoupil ze závodu Stippler.
Ve třetím kole se začal Green propadávat do hloubi pole. A ani Häkkinenova s druhým letošním Mercedesem se nedařilo, když ho překonal Abt a Scheider. V čelní skupině za Frentzenem si jezdci měnili místa až do prvních boxů, které otevřel Kristensen již v šestém kole.
Zatímco Tomczyk ztrácel, Frentzen kroužil po dráze s milimetrovou přesností od krajnice ke krajnici a držel za sebou dvojici Spengler, Schneider. V posledním kole před boxy se však bývalý jezdec F1 neubránil útoku Spenglera a kapituloval.
Po návratu na dráhu se zařadil za Schneidera, který tvrdě útočil na Kristensena. Schneider po nárazu do Dánova vozu ztratil mřížku chladiče, ale v závodu pokračoval stejně jako Kristensen. Chyby letošního šampiona však pohotově využil Frentzen.
Na čele závodu pokračoval s jinou strategií Bruno Spengler před Greenem a Ekströmem. Až V sedmnáctém kole zamířil Schneider podruhé do boxů a o kolo později konečně i Spengler s Greenem. Vedení převzal rychlý Mattias Ekström na Audi. Kristensen zvolil podobně agresivní strategii jak Schneider a v polovině závodu měl za sebou obě plánované zastávky u mechaniků.
Po polovině závodu byl každý vůz alespoň jednou pro nové gumy a doplnění paliva. Na čele kroužil Spengler před Greenem (+3,7). Následoval Frentzen (+7,1), Tomczyk, Abt, Ekström, Scheider. Kristensen a Schneider byli tou dobou na konci první desítky. Alesi se trápil ve svém posledním závodě na čtrnáctém místě a Häkkinen vzdal s technickými problémy ze šestnácté pozice.
Druhá část závodu vůbec nevyšla Frentzenovi. Po návratu od mechaniků klesl nejen za Kristensena se Schneiderem, ale i za Tomczyka. Po druhé a poslední zastávce se Spengler zařadil před Greena a vedení opět na chvíli převzal Ekström, jehož stíhací jízda ze zadních startovních pozic však tak vysoko nemířila. Margaritis a la Rosa spolu bojovali opravdu tvrdě a dá se říci, že si spolu při několika příležitostech vyřizovali účty.
Devět kol před cílem vrátil v boxech Ekström vedení Spenglerovi a zařadil se za skupinu bojující o třetí pozici, vedenou Kristensenem (+8,2). Green se sice snažil vedoucímu Kanaďanovi přiblížit, ale ten situaci kontroloval. Třetí byl Kristensen a následoval Schneider, Tomczyk, Frentzen, Ekström, Scheider a Abt.
Ekström se rychle přibližoval Frentzenovi, ale jeho útok byl špatně načasovaný, následný kontakt připravil oba jezdce o body. Vítěz kvalifikace ztratil v závodě mnoho pozic, navíc po smyku a zdržení mimo trať odvezl vůz do boxů předčasně. Ekströmovi se poškozená kapota vzpříčila a závod vzal po riskantní jízdě skoro naslepo také.
Dnes vynikající Spengler přidal v závěru nejrychlejší kolo a od možného útoku Greena ho izolovala opravdu neprofesionálně Vanina Ickx, která druhý Mercedes nepochopitelně blokovala v celém úseku stadionu.
Třetí místo získal zaslouženě, byť se ztrátou bojovně jedoucí Kristensen. Schneider tentokrát na stupně vítězů nedosáhl. Tomczyk potvrdil formu z druhé poloviny sezony, ale dnes obecně Audi na Mercedes nestačilo. Pro poslední body si po nešťastném duelu Ekströma a Frentzena dojeli Scheider a Abtem a úplně poslední bod sezony symbolicky připadl loučícímu se Jeanovi Alesimu.
Foto: dtm.de
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?