Německý jezdec se zkušenostmi z Formule 1 kraluje letošnímu šampionátu DTM a svůj pátý titul v německém seriálu cestovních vozů má doslova na dosah ruky.
Jeho hlavní soupeř v duelu o titul Tom Kristensen má sice na svém kontě stejný počet dvou vítězství jako Schneider, ale kromě dvou nul i horší další umístění. Bernd Schneider jede letos svoji spanilou jízdu a pouze v Oscherslebenu chyběl na stupních vítězů. Jeho náskok před Dánem činí po Barceloně 18 bodů.
Matematické šance na titul má kromě Kristensena ještě další jezdec se dvěma letošními vítězstvími, a to týmový kolega Schneidera Bruno Spengler, jenž ztrácí bodů 19. Do konce letošní sezony je ve hře ale už pouze 20 bodů.
Pokud by v Le Mans a na Hockenheimringu vyhrál Kristensen, Schneiderovi stačí k zisku pátého titulu alespoň jedno šesté místo. Při současné vyrovnanosti jezdců je však takový úkol více než náročný.
„Moc špatný závod,“ prohlásil v neděli Kristensen, který byl v úvodu před Schneiderem, ale nakonec skončil mimo body. „Dnes jsme měli šanci v šampionátu zabodovat a nechat boj o titul otevřený, bohužel se nám nedařilo, jsem přirozeně hodně zklamaný.“
Foto: dtm.de
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?