Bernd Schneider, Jean Alesi a Mika Häkkinen věří tomu, že zkušenosti nabyté na španělském okruhu při závodech F1 jim nyní mohou přijít vhod.
Charakteristickým rysem okruhu je náročné nastavení vozu, neboť se vlastnosti dráhy během dne mění a nastavení které ráno fungovalo vůz změní odpoledne na nedotáčivý nebo naopak přetáčivý.
Jean Alesi připomíná svá tři pódiová umístění v Barceloně a hlavní roli podle něj bude hrát výběr pneumatik. „Okruh je náročný na pneumatiky, proto bude strategie zastávek v boxech klíčovým faktorem závodu. Ale náš tým je zkušený a dobrý výsledek by měl být reálný.“
To Mika Häkkinen má ještě lepší bilanci, třikrát zde s vozem F1 triumfoval a okruh samotný se mu velmi líbí. „Jedná se o hodně rychlou dráhu, která vyžaduje od jezdce notnou dávku odvahy a v některých zatáčkách je to opravdu zábava. Vozy DTM jsou jiné, než F1, ale těším se na novou výzvu a chtěl bych získat lepší výsledek, než při posledních startech.“
Vedoucí pilot průběžného pořadí Bernd Schneider sice ve Formuli 1 nedosahoval takových výsledků jako Alesi či Häkkinen, v DTM je hvězdou zase ale on a přestože nemá okruh najetý tak jako jeho soupeři, věří v úspěšný víkend. „Mým cílem je udržet vedení v šampionátu a pokud to bude možné, zvětšit ho. Se závažím 10 kilogramů vůči Audi bychom měli být v dobré formě.“
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?