Bernd Schneider, Jean Alesi a Mika Häkkinen věří tomu, že zkušenosti nabyté na španělském okruhu při závodech F1 jim nyní mohou přijít vhod.
Charakteristickým rysem okruhu je náročné nastavení vozu, neboť se vlastnosti dráhy během dne mění a nastavení které ráno fungovalo vůz změní odpoledne na nedotáčivý nebo naopak přetáčivý.
Jean Alesi připomíná svá tři pódiová umístění v Barceloně a hlavní roli podle něj bude hrát výběr pneumatik. „Okruh je náročný na pneumatiky, proto bude strategie zastávek v boxech klíčovým faktorem závodu. Ale náš tým je zkušený a dobrý výsledek by měl být reálný.“
To Mika Häkkinen má ještě lepší bilanci, třikrát zde s vozem F1 triumfoval a okruh samotný se mu velmi líbí. „Jedná se o hodně rychlou dráhu, která vyžaduje od jezdce notnou dávku odvahy a v některých zatáčkách je to opravdu zábava. Vozy DTM jsou jiné, než F1, ale těším se na novou výzvu a chtěl bych získat lepší výsledek, než při posledních startech.“
Vedoucí pilot průběžného pořadí Bernd Schneider sice ve Formuli 1 nedosahoval takových výsledků jako Alesi či Häkkinen, v DTM je hvězdou zase ale on a přestože nemá okruh najetý tak jako jeho soupeři, věří v úspěšný víkend. „Mým cílem je udržet vedení v šampionátu a pokud to bude možné, zvětšit ho. Se závažím 10 kilogramů vůči Audi bychom měli být v dobré formě.“
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.