Zandvoort - 1. a 2. test; Po suverénním výkonu při posledním závodě by Audi rádo strhlo pozornost na sebe a favorita v boji o titul Toma Kristensena. Zatím to čtyřem kruhům vychází.
V prvním tréninku patřilo čelo výsledkové listinu dlouho triu Audi Kristensen, Ekström a Scheider, které ze čtvrté pozice kontroloval vítěz posledních dvou závodů Bruno Spengler s nejrychlejším Mercedesem. V závěru ale všechny překonal Tomczyk s Abtem. Prvních pět míst ranního testu pak patřilo Audi.
Problémy postihly Alexandrose Margaritise, který sledoval soupeře drtivou většinu hodinového času z boxů. „Už v prvním kole jsme měli potíže s řízením," vysvětlil jezdec stáje Persson. Také u Audi nastaly komplikace, když Stippler skončil v kačírku. Ve výborném světle se představil Nicolas Kiesa s dva roky starým Mercedesem týmu Midland, jemuž patřil osmý nejlepší čas.
Druhý trénink se rozběhl úplně jinak a čelo tabulky opanovaly Mercedesy. Jezdci se soustředili na hledání vyvážení vozu pro závod, přesto dokázal ve druhé části tréninku zajet Frentzen s Audi o tři desetiny vteřiny lepší čas, než byl dopolední čas Tomczykův.
Druhá a třetí pozice ale přesto nakonec patřily Mercedesu zásluhou Mückeho a Kanaďana Spenglera. Skutečně konzistentní výkony pak dnes podával lišák Schneider, vedoucí muž průběžného pořadí, jenž zajel v obou případech shodně třináctý nejlepší čas.
U Audi se potýkali velkou část druhého tréninku s následky dopolední anabáze Stipplera a díky poškození spodní části vozu měl Frank “ještě méně přilnavosti než obvykle“. Chyby ale dělali i mistři. Mika Häkkinen smyk ustál, mechanici ale raději ihned u jeho Mercedesu měnili díly podlahy. Spengler se také ocitl mimo dráhu a s notnou dávkou umu i štěstí nehavaroval, jeho vůz však zůstal bez poškození.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?