Závod na mokrém a postupně osychajícím Nürburgringu přinesl řadu dramatických okamžiků, vzájemných kontaktů, předjíždění, chybiček i hrubek. V boji o titul si Schneider posílil pozici.
Start na mokré a kluzké dráze nejlépe zvládl držitel pole position Bruno Spengler, druhý na startu Kristensen byl takticky rychlejšími hvězdami Mercedesu přibržděn, konkrétně Jamie Greenem. Klubkem jezdců se výborně na druhé místo protlačil Abt. Také Tomczykovi se start vydařil na výbornou, naopak jeho týmový kolega Ekström ve druhém voze sponzorovaném Red Bull klesl do hloubi pole. Abt ale nedokázal s rok starým vozem soupeřům s letošními modely konkurovat.
Za Spenglerem následoval po ustálení pořadí Schneider, Green, Tomczyk, Kristensen, Abt, Frentzen, Häkkinen, Alesi. Ekström se propadl na 14. pozici. Kolidovali spolu Mücke a Margaritis, Kiesa hned v prvním kole vyjel do kačírku.
V šestém kole se s problémy začal potýkat Green a postupně klesal za soupeře. Zatímco Abt také po skvělém začátku ztrácel, z hloubi pole se objevili na bodovaných pozicích výborně na vodě jedoucí Timo Scheider a Jean Alesi.
Po jedné čtvrtině závodu ztrácel Schneider na postupně vysychající dráze sedm vteřin, Tomczyk na třetím místě jezdil také osamoceně a četné pole jezdců vodil za svým Audi Tom Kristensen. Mika Häkkinen předváděl taktické a čisté předjížděcí manévry a vytlačil Abta z bodované osmičky. Kolizí málem skončil souboj Alesiho s Frentzenem. Německý jezdec před šikanou nepostřehl útok Francouze a na poslední chvíli nechal prostor na vnitřní straně zatáčky volný.
Ve 14. kole zahájil Kaffer zastávky v boxech a obul jako první slicky. Alesi jezdil velmi dravě a především rychle. Scheider mírně zaváhal a bývalý jezdec F1 si již šanci vzít nenechal. Podobně skončil další souboj Mercedes versus Audi. Häkkinen si poradil s Frentzenem. Na osychající dráze se Mercedesy nekompromisně posunovaly před vozy Audi.
Z favoritů první přezouvali na slicky Ekström a Kristensen, ale riskovat ztrátu závodu nehodlal ani Mercedes a povolal pro nové gumy Spenglera a Schneidera. Během tří kol přezuli všichni vyjma Häkkinena. Když se k tomu přidaly potíže v boxech, ztratil Fin zase předtím pracně vybojované pozice. Před polovinou závodu stále s náskokem vedl nechybující Spengler, následoval Schneider, Tomczyk, Kristensen, Alesi, Frentzen, Scheider, Häkkinen, Ekström, Green, Abt.
Vedoucí Kanaďan svůj i tak luxusní náskok ještě zvyšoval nejrychlejšími koly, Kristensen se postupně přibližoval Tomczykovi. Ekströmovo Audi bylo na suché stopě daleko konkurenceschopnější a Švéd šel kupředu před Häkkinena a Scheidera.
Druhé plánované zastávky otevřel Häkkinen. Po přezutí pneumatik a doplnění paliva svůj náskok Spengler na čele kontroloval, Schneider ztrácel 10 vteřin, Tomczyk další 2, stejně jako Kristensen a Alesi.
Devět kol před cílem se dopustil Kristensen hrubky. Pozdní zabrždění na konci cílové rovinky a hodiny stálo Dána dvě pozice. Häkkinenův marný boj dnes ukončila neplánovaná třetí zastávka u mechaniků, jeho Mercedes měl problémy s tankovacím zařízením a v závěru chybělo palivo. Na poslední bodovanou pozici tak pronikl Scheider.
Bruno Spengler získal tento víkend jak pole position, tak své druhé vítězství v DTM po sobě, ale především slova uznání od Bernda Schneidera, který se raději spokojil s druhým místem, než riskovat ztrátu zvýšení svého náskoku v boji o titul. Schneider jde za svým pátým titulem rychlou, ale taktickou jízdou a dnes potvrdil, že při stávajíc formě Mercedesu je mu stále blíž.
Po dlouhé době se mezi elitními jezdci objevil i Martin Tomczyk a své včerejší sliby do puntíku splnil Alesi, jenž byl viditelně při chuti a skvělý jak na vodě, tak na suchu. Kolísavý průběh závodu měl dnes naopak Ekström, jehož nakonec před cílem překonal i Timo Scheider, pro kterého to byl další úspěch s bodovým ohodnocením.
Foto: dtm.de
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.