Závod na mokrém a postupně osychajícím Nürburgringu přinesl řadu dramatických okamžiků, vzájemných kontaktů, předjíždění, chybiček i hrubek. V boji o titul si Schneider posílil pozici.
Start na mokré a kluzké dráze nejlépe zvládl držitel pole position Bruno Spengler, druhý na startu Kristensen byl takticky rychlejšími hvězdami Mercedesu přibržděn, konkrétně Jamie Greenem. Klubkem jezdců se výborně na druhé místo protlačil Abt. Také Tomczykovi se start vydařil na výbornou, naopak jeho týmový kolega Ekström ve druhém voze sponzorovaném Red Bull klesl do hloubi pole. Abt ale nedokázal s rok starým vozem soupeřům s letošními modely konkurovat.
Za Spenglerem následoval po ustálení pořadí Schneider, Green, Tomczyk, Kristensen, Abt, Frentzen, Häkkinen, Alesi. Ekström se propadl na 14. pozici. Kolidovali spolu Mücke a Margaritis, Kiesa hned v prvním kole vyjel do kačírku.
V šestém kole se s problémy začal potýkat Green a postupně klesal za soupeře. Zatímco Abt také po skvělém začátku ztrácel, z hloubi pole se objevili na bodovaných pozicích výborně na vodě jedoucí Timo Scheider a Jean Alesi.
Po jedné čtvrtině závodu ztrácel Schneider na postupně vysychající dráze sedm vteřin, Tomczyk na třetím místě jezdil také osamoceně a četné pole jezdců vodil za svým Audi Tom Kristensen. Mika Häkkinen předváděl taktické a čisté předjížděcí manévry a vytlačil Abta z bodované osmičky. Kolizí málem skončil souboj Alesiho s Frentzenem. Německý jezdec před šikanou nepostřehl útok Francouze a na poslední chvíli nechal prostor na vnitřní straně zatáčky volný.
Ve 14. kole zahájil Kaffer zastávky v boxech a obul jako první slicky. Alesi jezdil velmi dravě a především rychle. Scheider mírně zaváhal a bývalý jezdec F1 si již šanci vzít nenechal. Podobně skončil další souboj Mercedes versus Audi. Häkkinen si poradil s Frentzenem. Na osychající dráze se Mercedesy nekompromisně posunovaly před vozy Audi.
Z favoritů první přezouvali na slicky Ekström a Kristensen, ale riskovat ztrátu závodu nehodlal ani Mercedes a povolal pro nové gumy Spenglera a Schneidera. Během tří kol přezuli všichni vyjma Häkkinena. Když se k tomu přidaly potíže v boxech, ztratil Fin zase předtím pracně vybojované pozice. Před polovinou závodu stále s náskokem vedl nechybující Spengler, následoval Schneider, Tomczyk, Kristensen, Alesi, Frentzen, Scheider, Häkkinen, Ekström, Green, Abt.
Vedoucí Kanaďan svůj i tak luxusní náskok ještě zvyšoval nejrychlejšími koly, Kristensen se postupně přibližoval Tomczykovi. Ekströmovo Audi bylo na suché stopě daleko konkurenceschopnější a Švéd šel kupředu před Häkkinena a Scheidera.
Druhé plánované zastávky otevřel Häkkinen. Po přezutí pneumatik a doplnění paliva svůj náskok Spengler na čele kontroloval, Schneider ztrácel 10 vteřin, Tomczyk další 2, stejně jako Kristensen a Alesi.
Devět kol před cílem se dopustil Kristensen hrubky. Pozdní zabrždění na konci cílové rovinky a hodiny stálo Dána dvě pozice. Häkkinenův marný boj dnes ukončila neplánovaná třetí zastávka u mechaniků, jeho Mercedes měl problémy s tankovacím zařízením a v závěru chybělo palivo. Na poslední bodovanou pozici tak pronikl Scheider.
Bruno Spengler získal tento víkend jak pole position, tak své druhé vítězství v DTM po sobě, ale především slova uznání od Bernda Schneidera, který se raději spokojil s druhým místem, než riskovat ztrátu zvýšení svého náskoku v boji o titul. Schneider jde za svým pátým titulem rychlou, ale taktickou jízdou a dnes potvrdil, že při stávajíc formě Mercedesu je mu stále blíž.
Po dlouhé době se mezi elitními jezdci objevil i Martin Tomczyk a své včerejší sliby do puntíku splnil Alesi, jenž byl viditelně při chuti a skvělý jak na vodě, tak na suchu. Kolísavý průběh závodu měl dnes naopak Ekström, jehož nakonec před cílem překonal i Timo Scheider, pro kterého to byl další úspěch s bodovým ohodnocením.
Foto: dtm.de
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.