Závod na mokrém a postupně osychajícím Nürburgringu přinesl řadu dramatických okamžiků, vzájemných kontaktů, předjíždění, chybiček i hrubek. V boji o titul si Schneider posílil pozici.
Start na mokré a kluzké dráze nejlépe zvládl držitel pole position Bruno Spengler, druhý na startu Kristensen byl takticky rychlejšími hvězdami Mercedesu přibržděn, konkrétně Jamie Greenem. Klubkem jezdců se výborně na druhé místo protlačil Abt. Také Tomczykovi se start vydařil na výbornou, naopak jeho týmový kolega Ekström ve druhém voze sponzorovaném Red Bull klesl do hloubi pole. Abt ale nedokázal s rok starým vozem soupeřům s letošními modely konkurovat.
Za Spenglerem následoval po ustálení pořadí Schneider, Green, Tomczyk, Kristensen, Abt, Frentzen, Häkkinen, Alesi. Ekström se propadl na 14. pozici. Kolidovali spolu Mücke a Margaritis, Kiesa hned v prvním kole vyjel do kačírku.
V šestém kole se s problémy začal potýkat Green a postupně klesal za soupeře. Zatímco Abt také po skvělém začátku ztrácel, z hloubi pole se objevili na bodovaných pozicích výborně na vodě jedoucí Timo Scheider a Jean Alesi.
Po jedné čtvrtině závodu ztrácel Schneider na postupně vysychající dráze sedm vteřin, Tomczyk na třetím místě jezdil také osamoceně a četné pole jezdců vodil za svým Audi Tom Kristensen. Mika Häkkinen předváděl taktické a čisté předjížděcí manévry a vytlačil Abta z bodované osmičky. Kolizí málem skončil souboj Alesiho s Frentzenem. Německý jezdec před šikanou nepostřehl útok Francouze a na poslední chvíli nechal prostor na vnitřní straně zatáčky volný.
Ve 14. kole zahájil Kaffer zastávky v boxech a obul jako první slicky. Alesi jezdil velmi dravě a především rychle. Scheider mírně zaváhal a bývalý jezdec F1 si již šanci vzít nenechal. Podobně skončil další souboj Mercedes versus Audi. Häkkinen si poradil s Frentzenem. Na osychající dráze se Mercedesy nekompromisně posunovaly před vozy Audi.
Z favoritů první přezouvali na slicky Ekström a Kristensen, ale riskovat ztrátu závodu nehodlal ani Mercedes a povolal pro nové gumy Spenglera a Schneidera. Během tří kol přezuli všichni vyjma Häkkinena. Když se k tomu přidaly potíže v boxech, ztratil Fin zase předtím pracně vybojované pozice. Před polovinou závodu stále s náskokem vedl nechybující Spengler, následoval Schneider, Tomczyk, Kristensen, Alesi, Frentzen, Scheider, Häkkinen, Ekström, Green, Abt.
Vedoucí Kanaďan svůj i tak luxusní náskok ještě zvyšoval nejrychlejšími koly, Kristensen se postupně přibližoval Tomczykovi. Ekströmovo Audi bylo na suché stopě daleko konkurenceschopnější a Švéd šel kupředu před Häkkinena a Scheidera.
Druhé plánované zastávky otevřel Häkkinen. Po přezutí pneumatik a doplnění paliva svůj náskok Spengler na čele kontroloval, Schneider ztrácel 10 vteřin, Tomczyk další 2, stejně jako Kristensen a Alesi.
Devět kol před cílem se dopustil Kristensen hrubky. Pozdní zabrždění na konci cílové rovinky a hodiny stálo Dána dvě pozice. Häkkinenův marný boj dnes ukončila neplánovaná třetí zastávka u mechaniků, jeho Mercedes měl problémy s tankovacím zařízením a v závěru chybělo palivo. Na poslední bodovanou pozici tak pronikl Scheider.
Bruno Spengler získal tento víkend jak pole position, tak své druhé vítězství v DTM po sobě, ale především slova uznání od Bernda Schneidera, který se raději spokojil s druhým místem, než riskovat ztrátu zvýšení svého náskoku v boji o titul. Schneider jde za svým pátým titulem rychlou, ale taktickou jízdou a dnes potvrdil, že při stávajíc formě Mercedesu je mu stále blíž.
Po dlouhé době se mezi elitními jezdci objevil i Martin Tomczyk a své včerejší sliby do puntíku splnil Alesi, jenž byl viditelně při chuti a skvělý jak na vodě, tak na suchu. Kolísavý průběh závodu měl dnes naopak Ekström, jehož nakonec před cílem překonal i Timo Scheider, pro kterého to byl další úspěch s bodovým ohodnocením.
Foto: dtm.de
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.