Schneider si opäť pripísal plný počet bodov vďaka dobrej forme a chybe hlavných súperov. Mika získal pódium tesne pred cieľom po súboji s Greenom.
Tak ako celý víkend, aj dnes bola trať studená viac, než bolo treba. Po zhasnutí červených svetiel na semafore došlo okamžite k zásadnému zvratu pred pvou zákrutou, keď víťaz kvalifikácie Jamie Green príliš neskoro stúpil na brzdu a prepadol sa až na štvrté miesto za Bernda Schneidera. Po odjazdení jedného kola sa tak za vedúceho Häkkinena zaradil do prvej desiatky Ekström, Schneider, Green, Spengler, Kristensen, Alesi, Margaritis, Scheider, Tomczyk a Kaffer.
Minimálny počet šiestich kôl pred prvou povinnou zastávkou stačil Frentzenovi z 11. a Abtovi z 13. miesta, ale lepšie umiestnený Frentzen sa v boxoch zdržal o štyri sekundy dlhšie, než je pre bežnú zastávku piatich sekúnd zvykom a Abt sa tak zaradil pred neho.
O kolo neskôr sa začala postupná návšteva boxov aj pre ostatných pilotov, pričom z čelných pozícii si ešte pred tým polepšil Kristensen pred Spenglerom, ktorého v ukážkovom súboji porazil v 16.kole v boji o piate miesto. Napriek dvojsekundovému nádskoku, ktorým Mika disponoval, začal tento rozdiel postupne skracovať po zastávke Ekström, ale na predbehnutie sa neodvážil.
Heinz-Harald Frentzen neubehol ani polovicu pretekov, keď v 21. kole opäť zamieril do boxov, pričom problémy sa mu nevyhli ani tento krát a vďaka týmto chybám skončil deň pre nemeckého expilota F1 smutným celkovým výsledkom. Z čelnej pozície sa o štyri kolá neskôr vybrali hneď viacerí piloti Green, Kristensen, Spengler a o ďalšie kolo Schneider na druhú povinnú zastávku.
Pred tým, než zašiel z vedúcej pozície Mika pre nové pneumatiky a palivo, preteky skončili pre auto "Playboy" pilotované Christianom Abtom. Mechanik mu nestihol načas upevniť predné pravé koleso a priskorý výjazd znamenal po pár metroch stratu kolesa. Poškodenie auta bolo natoľko vážne, že už nemohol pokračovať.
Samotný líder pretekov Häkkinen to takisto nemal pri druhej zastávke ružové a rovnako pre problémy s kolesom stratil drahocenné sekundy a bohužiaľ aj v tom čase pódiové umiestnenie. Do vedenia sa tak dostal Bernd Schneider.
Od štrnásteho kola mal už každý jazdec povinné zastavenie a na dlhú dobu sa až do záverečnej fázy ustálilo bodované čelo v poradí Schneider, Ekström, Kristensen, Häkkinen, Green, Spengler, Margaritis a Alesi.
Jamie Green sa nechcel so svojim piatym miestom zmieriť a po tvrdom útoku na Häkkinena, kedy dokonca na malý moment skončil mimo trať, sa dostal pred svojho tímového kolegu. To ešte netušil, že v skutočnosti sa jedná o boj k zisku posledného pódiového umiestnenia, pretože iba dve kolá pred koncom zlyhala Ekströmovi technika a na druhé miesto sa posunul Tom Kristensen.
Rovnako, ako Green aj Häkkinen sa už tentokrát so štvrtým miestom nechcel zmieriť a ukážkovým spôsobom dokázal v poslednej zákrute pripraviť útok, ktorý dokončil predbehnutím Jamieho tesne pred cieľovou čiarou s rozdielom iba jednej desatiny sekundy!
Po druhých pretekoch sa pomaly začína kryštalizovať možný zisk piatého titulu pre Bernda Schneidera, pretože s plným počtom bodov sa drží vo vedení pred Kristensenom a Häkkinenom. Šampionát má však pred sebou ešte osem pretekov a vzhľadom k veľkej vyrovnanosti súperov je o istom favoritovi predčasné hovoriť.
Foto: dtm.de
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.