Schneider si opäť pripísal plný počet bodov vďaka dobrej forme a chybe hlavných súperov. Mika získal pódium tesne pred cieľom po súboji s Greenom.
Tak ako celý víkend, aj dnes bola trať studená viac, než bolo treba. Po zhasnutí červených svetiel na semafore došlo okamžite k zásadnému zvratu pred pvou zákrutou, keď víťaz kvalifikácie Jamie Green príliš neskoro stúpil na brzdu a prepadol sa až na štvrté miesto za Bernda Schneidera. Po odjazdení jedného kola sa tak za vedúceho Häkkinena zaradil do prvej desiatky Ekström, Schneider, Green, Spengler, Kristensen, Alesi, Margaritis, Scheider, Tomczyk a Kaffer.
Minimálny počet šiestich kôl pred prvou povinnou zastávkou stačil Frentzenovi z 11. a Abtovi z 13. miesta, ale lepšie umiestnený Frentzen sa v boxoch zdržal o štyri sekundy dlhšie, než je pre bežnú zastávku piatich sekúnd zvykom a Abt sa tak zaradil pred neho.
O kolo neskôr sa začala postupná návšteva boxov aj pre ostatných pilotov, pričom z čelných pozícii si ešte pred tým polepšil Kristensen pred Spenglerom, ktorého v ukážkovom súboji porazil v 16.kole v boji o piate miesto. Napriek dvojsekundovému nádskoku, ktorým Mika disponoval, začal tento rozdiel postupne skracovať po zastávke Ekström, ale na predbehnutie sa neodvážil.
Heinz-Harald Frentzen neubehol ani polovicu pretekov, keď v 21. kole opäť zamieril do boxov, pričom problémy sa mu nevyhli ani tento krát a vďaka týmto chybám skončil deň pre nemeckého expilota F1 smutným celkovým výsledkom. Z čelnej pozície sa o štyri kolá neskôr vybrali hneď viacerí piloti Green, Kristensen, Spengler a o ďalšie kolo Schneider na druhú povinnú zastávku.
Pred tým, než zašiel z vedúcej pozície Mika pre nové pneumatiky a palivo, preteky skončili pre auto "Playboy" pilotované Christianom Abtom. Mechanik mu nestihol načas upevniť predné pravé koleso a priskorý výjazd znamenal po pár metroch stratu kolesa. Poškodenie auta bolo natoľko vážne, že už nemohol pokračovať.
Samotný líder pretekov Häkkinen to takisto nemal pri druhej zastávke ružové a rovnako pre problémy s kolesom stratil drahocenné sekundy a bohužiaľ aj v tom čase pódiové umiestnenie. Do vedenia sa tak dostal Bernd Schneider.
Od štrnásteho kola mal už každý jazdec povinné zastavenie a na dlhú dobu sa až do záverečnej fázy ustálilo bodované čelo v poradí Schneider, Ekström, Kristensen, Häkkinen, Green, Spengler, Margaritis a Alesi.
Jamie Green sa nechcel so svojim piatym miestom zmieriť a po tvrdom útoku na Häkkinena, kedy dokonca na malý moment skončil mimo trať, sa dostal pred svojho tímového kolegu. To ešte netušil, že v skutočnosti sa jedná o boj k zisku posledného pódiového umiestnenia, pretože iba dve kolá pred koncom zlyhala Ekströmovi technika a na druhé miesto sa posunul Tom Kristensen.
Rovnako, ako Green aj Häkkinen sa už tentokrát so štvrtým miestom nechcel zmieriť a ukážkovým spôsobom dokázal v poslednej zákrute pripraviť útok, ktorý dokončil predbehnutím Jamieho tesne pred cieľovou čiarou s rozdielom iba jednej desatiny sekundy!
Po druhých pretekoch sa pomaly začína kryštalizovať možný zisk piatého titulu pre Bernda Schneidera, pretože s plným počtom bodov sa drží vo vedení pred Kristensenom a Häkkinenom. Šampionát má však pred sebou ešte osem pretekov a vzhľadom k veľkej vyrovnanosti súperov je o istom favoritovi predčasné hovoriť.
Foto: dtm.de
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?