Schneider si opäť pripísal plný počet bodov vďaka dobrej forme a chybe hlavných súperov. Mika získal pódium tesne pred cieľom po súboji s Greenom.
Tak ako celý víkend, aj dnes bola trať studená viac, než bolo treba. Po zhasnutí červených svetiel na semafore došlo okamžite k zásadnému zvratu pred pvou zákrutou, keď víťaz kvalifikácie Jamie Green príliš neskoro stúpil na brzdu a prepadol sa až na štvrté miesto za Bernda Schneidera. Po odjazdení jedného kola sa tak za vedúceho Häkkinena zaradil do prvej desiatky Ekström, Schneider, Green, Spengler, Kristensen, Alesi, Margaritis, Scheider, Tomczyk a Kaffer.
Minimálny počet šiestich kôl pred prvou povinnou zastávkou stačil Frentzenovi z 11. a Abtovi z 13. miesta, ale lepšie umiestnený Frentzen sa v boxoch zdržal o štyri sekundy dlhšie, než je pre bežnú zastávku piatich sekúnd zvykom a Abt sa tak zaradil pred neho.
O kolo neskôr sa začala postupná návšteva boxov aj pre ostatných pilotov, pričom z čelných pozícii si ešte pred tým polepšil Kristensen pred Spenglerom, ktorého v ukážkovom súboji porazil v 16.kole v boji o piate miesto. Napriek dvojsekundovému nádskoku, ktorým Mika disponoval, začal tento rozdiel postupne skracovať po zastávke Ekström, ale na predbehnutie sa neodvážil.
Heinz-Harald Frentzen neubehol ani polovicu pretekov, keď v 21. kole opäť zamieril do boxov, pričom problémy sa mu nevyhli ani tento krát a vďaka týmto chybám skončil deň pre nemeckého expilota F1 smutným celkovým výsledkom. Z čelnej pozície sa o štyri kolá neskôr vybrali hneď viacerí piloti Green, Kristensen, Spengler a o ďalšie kolo Schneider na druhú povinnú zastávku.
Pred tým, než zašiel z vedúcej pozície Mika pre nové pneumatiky a palivo, preteky skončili pre auto "Playboy" pilotované Christianom Abtom. Mechanik mu nestihol načas upevniť predné pravé koleso a priskorý výjazd znamenal po pár metroch stratu kolesa. Poškodenie auta bolo natoľko vážne, že už nemohol pokračovať.
Samotný líder pretekov Häkkinen to takisto nemal pri druhej zastávke ružové a rovnako pre problémy s kolesom stratil drahocenné sekundy a bohužiaľ aj v tom čase pódiové umiestnenie. Do vedenia sa tak dostal Bernd Schneider.
Od štrnásteho kola mal už každý jazdec povinné zastavenie a na dlhú dobu sa až do záverečnej fázy ustálilo bodované čelo v poradí Schneider, Ekström, Kristensen, Häkkinen, Green, Spengler, Margaritis a Alesi.
Jamie Green sa nechcel so svojim piatym miestom zmieriť a po tvrdom útoku na Häkkinena, kedy dokonca na malý moment skončil mimo trať, sa dostal pred svojho tímového kolegu. To ešte netušil, že v skutočnosti sa jedná o boj k zisku posledného pódiového umiestnenia, pretože iba dve kolá pred koncom zlyhala Ekströmovi technika a na druhé miesto sa posunul Tom Kristensen.
Rovnako, ako Green aj Häkkinen sa už tentokrát so štvrtým miestom nechcel zmieriť a ukážkovým spôsobom dokázal v poslednej zákrute pripraviť útok, ktorý dokončil predbehnutím Jamieho tesne pred cieľovou čiarou s rozdielom iba jednej desatiny sekundy!
Po druhých pretekoch sa pomaly začína kryštalizovať možný zisk piatého titulu pre Bernda Schneidera, pretože s plným počtom bodov sa drží vo vedení pred Kristensenom a Häkkinenom. Šampionát má však pred sebou ešte osem pretekov a vzhľadom k veľkej vyrovnanosti súperov je o istom favoritovi predčasné hovoriť.
Foto: dtm.de
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.