Schneider si opäť pripísal plný počet bodov vďaka dobrej forme a chybe hlavných súperov. Mika získal pódium tesne pred cieľom po súboji s Greenom.
Tak ako celý víkend, aj dnes bola trať studená viac, než bolo treba. Po zhasnutí červených svetiel na semafore došlo okamžite k zásadnému zvratu pred pvou zákrutou, keď víťaz kvalifikácie Jamie Green príliš neskoro stúpil na brzdu a prepadol sa až na štvrté miesto za Bernda Schneidera. Po odjazdení jedného kola sa tak za vedúceho Häkkinena zaradil do prvej desiatky Ekström, Schneider, Green, Spengler, Kristensen, Alesi, Margaritis, Scheider, Tomczyk a Kaffer.
Minimálny počet šiestich kôl pred prvou povinnou zastávkou stačil Frentzenovi z 11. a Abtovi z 13. miesta, ale lepšie umiestnený Frentzen sa v boxoch zdržal o štyri sekundy dlhšie, než je pre bežnú zastávku piatich sekúnd zvykom a Abt sa tak zaradil pred neho.
O kolo neskôr sa začala postupná návšteva boxov aj pre ostatných pilotov, pričom z čelných pozícii si ešte pred tým polepšil Kristensen pred Spenglerom, ktorého v ukážkovom súboji porazil v 16.kole v boji o piate miesto. Napriek dvojsekundovému nádskoku, ktorým Mika disponoval, začal tento rozdiel postupne skracovať po zastávke Ekström, ale na predbehnutie sa neodvážil.
Heinz-Harald Frentzen neubehol ani polovicu pretekov, keď v 21. kole opäť zamieril do boxov, pričom problémy sa mu nevyhli ani tento krát a vďaka týmto chybám skončil deň pre nemeckého expilota F1 smutným celkovým výsledkom. Z čelnej pozície sa o štyri kolá neskôr vybrali hneď viacerí piloti Green, Kristensen, Spengler a o ďalšie kolo Schneider na druhú povinnú zastávku.
Pred tým, než zašiel z vedúcej pozície Mika pre nové pneumatiky a palivo, preteky skončili pre auto "Playboy" pilotované Christianom Abtom. Mechanik mu nestihol načas upevniť predné pravé koleso a priskorý výjazd znamenal po pár metroch stratu kolesa. Poškodenie auta bolo natoľko vážne, že už nemohol pokračovať.
Samotný líder pretekov Häkkinen to takisto nemal pri druhej zastávke ružové a rovnako pre problémy s kolesom stratil drahocenné sekundy a bohužiaľ aj v tom čase pódiové umiestnenie. Do vedenia sa tak dostal Bernd Schneider.
Od štrnásteho kola mal už každý jazdec povinné zastavenie a na dlhú dobu sa až do záverečnej fázy ustálilo bodované čelo v poradí Schneider, Ekström, Kristensen, Häkkinen, Green, Spengler, Margaritis a Alesi.
Jamie Green sa nechcel so svojim piatym miestom zmieriť a po tvrdom útoku na Häkkinena, kedy dokonca na malý moment skončil mimo trať, sa dostal pred svojho tímového kolegu. To ešte netušil, že v skutočnosti sa jedná o boj k zisku posledného pódiového umiestnenia, pretože iba dve kolá pred koncom zlyhala Ekströmovi technika a na druhé miesto sa posunul Tom Kristensen.
Rovnako, ako Green aj Häkkinen sa už tentokrát so štvrtým miestom nechcel zmieriť a ukážkovým spôsobom dokázal v poslednej zákrute pripraviť útok, ktorý dokončil predbehnutím Jamieho tesne pred cieľovou čiarou s rozdielom iba jednej desatiny sekundy!
Po druhých pretekoch sa pomaly začína kryštalizovať možný zisk piatého titulu pre Bernda Schneidera, pretože s plným počtom bodov sa drží vo vedení pred Kristensenom a Häkkinenom. Šampionát má však pred sebou ešte osem pretekov a vzhľadom k veľkej vyrovnanosti súperov je o istom favoritovi predčasné hovoriť.
Foto: dtm.de
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.