Do výsledku kvalifikácie zasiahlo chladné a premenlivé počasie, ale pre Jamieho Greena to znamenalo opätovné postavenie z prvej pozície.
Jamie Green - AMG-Mercedes - 1. štartovná pozícia:"Vďaka počasiu bola finálna časť obzvlášť ťažká. V takýchto podmienkach neviete pred každou zákrutou, ako bude klzká. Som rád, že tím ma poslal na trať celkom skoro, pretože moje pneumatiky sa dokázali dostatočne zohriať a mohol som tak získať pole."
Mika Häkkinen - AMG-Mercedes - 2.štartovná pozícia:"Podmienky v kvalifikácii boli veľmi obtiažné. Obzvlášť keď sa snažíte nespraviť žiadnu chybu. Našťastie som bol na trati v čase, kedy sa mi dokázali pneumatiky viacmenej zahriať. Zajtrajšie preteky budú ťažké. S výsledkom som spokojný."
Mattias Ekström - Audi Sport Team - 3.štartovná pozícia:"Tieto meniace sa podmienky sú priveľké sústo pre celú sezónu. Ale robia kvalifikáciu zaujímavou. Niekedy dokážete aj v takýchto podmienkach vyhrať, niekedy naopak. Pre mňa je tretie miesto v pohode."
Norbert Haug - riatiteľ Mercedes-Benz Motorsport:"Pokiaľ dostanete do vrchných osem pozícií šesť áut, je to obraz dobrého výkonu tímu. Máme tu Eurospeedway Lausitz, opäť vidieť, že koncept áut z minulého roka sa vypracoval. V kvalifikácii bola naša stratégia správna a na trať sme vyšli v pravý čas. Jamie Green zazdil rýchlo počas celej kvalifikácii. Dúfam, že to dokáže zajtra premeniť na dobrý výsledok. Pole-position je určite dobrým výsledkom, ale zajtrajšie preteky budú inou kapitolou."
Dr.Wolfgang Ullrich - riaditeľ Audi Motorsport:"Príliš zlé, pretože sme získali iba tretie a štvrté miesto. Výsledky tímu sú viditeľné iba od deviatého po štrnáste miesto. Stále potrebujeme vyťažiť viac. Ale zajtrajšok je iný deň a preteky sú zajtra. Budeme sa sústrediť a skúšať vyťažiť maximum. Mattias Ekström a Tom Kristensen sú dvaja jazdci, ktorí sú skutočne rýchli. Nový kvalifikačný formát dokazuje, že je celkom správny. Dnes to bolo opäť vzrušujúcejšie, než sme čakali."
Foto: AUTO NEWS NETWORK
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.