Vallelunga; Po čtyřech dnech utichly motory vozů DTM na italském okruhu a týmy mají nyní k dispozici čas na rozbor získaných dat pro přípravu k dalšímu testu před blížícím se startem letošní sezony.
Během čtyř dní dokončili jezdci 3481 okruhů, což představuje ujetou vzdálenost 14 188 kilometrů. Nejlepšího času na jedno kolo vůbec dosáhl ve středu Bernd Schneider s letošním vozem Mercedes. Z konkurenčního Audi byl nejrychlejším mužem Tom Kristensen. Po všechny dny byli však na prvních místech tabulek časů zástupci Mercedesu. Jejich čtyři tovární piloti si pomyslná vítězství rozdělili spravedlivě.
Jak průkazné však výsledky jsou, je na zvážení. Mercedes rozhodně neztratil pozici favorita pro letošní obhajobu, ale je otázkou, co který tým testoval. Časové rozdíly nebyly totiž opět velké a dávají naději na další zajímavou sezonu německého šampionátu cestovních vozů.
„Nejsem si jistý, jak moc jsou výsledky při těchto testech významné s ohledem na naši konkurenceschopnost v letošní sezoně,“ konstatoval raději opatrně Bernd Schneider.
Nejvíce kol vůbec pak odkroužil Mathias Lauda, který okruh objel 316krát. Martin Tomczyk dokončil 273 kol, Vanina Ickx 269, Ekström 240 a Susie Stoddart 222 kol. Jen 97 kol najezdil hned v úvodu Francouz Jean Alesi.
Z debutantů se nejvíce dařilo Danielu la Rosovi, který s Mercedesem týmu Mücke ztratil na rekordní čas Schneidera necelých 8 desetin vteřiny. Nejslabšího času naopak dosáhla Vanina Ickx s dva roky starým Mercedesem stáje Team Midland.
Další testy jsou naplánovány do britského Brands Hatch krátce před startem sezony.
Foto: dtm.de
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?