Dvorní jezdec německé automobilky Mercedes-Benz patří mezi ostrými souboji ostřílené závodníky, kteří se ve srovnání s mladší generací rozhodně neztratí.
Motto:Jméno Bernd Schneider patří nesporně se čtyřmi tituly šampiona do Síně slávy DTM.
Svoji závodní kariéru odstartoval Bernd v roce 1976 za volantem motokáry. Úspěchu dosáhl jak na domácích kolbištích, tak na mezinárodních, a to i netradičních. V roce 1983 získal například titul afrického šampiona. O rok později usedl do Formule Ford 1600 v německém mistrovství. Následně přes silnější F Ford 2000 získal v roce 1987 titul německého šampiona F3.
Spolu s německým týmem Zakspeed vstoupil v sezoně 1988 do světa Grand Prix. Zatímco v předcházejícím roce získala stáj své jediné dva mistrovské body v pětileté historii, Bernd Schneider, Piercarlo Ghinzani ani Aguri Suzuki na body s málo konkurenceschopnými šasi 881, 881B, 891 v následujících dvou letech nedosáhli. A to i přestože se na vývoji vozů podílel Gustav Brunner, pozdější technický ředitel týmů Minardi a Toyota. V roce 1989 startoval Bernd ještě dva závody za Arrows, poté ale Formuli 1 definitivně opustil.
Další dva roky spolupracoval s Porsche a Mercedesem, aby zakotvil v roce 1992 v německém šampionátu cestovních vozů DTM, kde získal celkově třetí místo se čtyřmi vítězstvími. V následující sezoně umístění zopakoval, ale sezona 1994 byla přes dvě vítězství na dlouhou dobu z pohledu výsledného umístění nejhorší. V poslední sezoně první etapy DTM, v roce 1995, však Bernd o to více zazářil a s jedenácti vítězstvími získal zaslouženě a zcela přesvědčivě svůj první titul šampiona DTM.
Mercedes si přirozeně Bernda nenechal odejít ke konkurenci a vsadil na jeho schopnosti po zániku DTM v seriálu ITC a FIA GT. Se sportovním prototypem Mercedesu závodil v roce 1999, aby nastoupil jako favorit do první sezony po znovuoživení série DTM.
Roky 2000 - 2003 patřily v DTM bezesporu právě Berndovi Schneiderovi, který získal tři tituly a jedenkrát byl vicemistrem. V roce 2004 sice skončil až šestý a bez vítězství, ale o rok později opět dokázal, že do starého železa rozhodně nepatří. Byl druhým nejúspěšnějším jezdcem Mercedesu po mladém Gary Paffettovi a porazil bývalé hvězdy Formule 1 Miku Häkkinena a Jeana Alesiho se stejnými vozy Mercedes.
Kariéra chronologicky:1976-83 motokáry 1984 německá F Ford 1600, 4. celkově 1985 německá F Ford 2000, 5. celkově 1986 německá F3, 3. celkově 1987 německá F3, šampion 1988 F1 Zakspeed1989 F1 Zakspeed 1990 Porsche Cup, 1. celkově 1991 IMSA, DTM 1992 DTM, 3. celkově, 4 vítězství 1993 DTM, 3. celkově, 3 vítězství1994 DTM, 10. celkově 2 vítězství 1995 DTM, šampion, 11 vítězství 1996 ITC, 2. celkově, 4 vítězství1997 FIA GT, šampion, 6 vítězství1998 FIA GT, 2. celkově, 5 vítězství1999 Sportovní prototypy 2000 DTM, šampion, 6 vítězství 2001 DTM, šampion, 3 vítězství 2002 DTM, 2. celkově, 2 vítězství 2003 DTM, šampion, 2 vítězství 2004 DTM, 6. celkově2005 DTM, 4. celkově, 1 vítězství
* Aktualizace 14. prosince 2005
Foto: dtm.de, Mercedes-Benz Motorsport, berndschneider.com; Marek Felt / eWRC.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?