Dvorní jezdec německé automobilky Mercedes-Benz patří mezi ostrými souboji ostřílené závodníky, kteří se ve srovnání s mladší generací rozhodně neztratí.
Motto:Jméno Bernd Schneider patří nesporně se čtyřmi tituly šampiona do Síně slávy DTM.
Svoji závodní kariéru odstartoval Bernd v roce 1976 za volantem motokáry. Úspěchu dosáhl jak na domácích kolbištích, tak na mezinárodních, a to i netradičních. V roce 1983 získal například titul afrického šampiona. O rok později usedl do Formule Ford 1600 v německém mistrovství. Následně přes silnější F Ford 2000 získal v roce 1987 titul německého šampiona F3.
Spolu s německým týmem Zakspeed vstoupil v sezoně 1988 do světa Grand Prix. Zatímco v předcházejícím roce získala stáj své jediné dva mistrovské body v pětileté historii, Bernd Schneider, Piercarlo Ghinzani ani Aguri Suzuki na body s málo konkurenceschopnými šasi 881, 881B, 891 v následujících dvou letech nedosáhli. A to i přestože se na vývoji vozů podílel Gustav Brunner, pozdější technický ředitel týmů Minardi a Toyota. V roce 1989 startoval Bernd ještě dva závody za Arrows, poté ale Formuli 1 definitivně opustil.
Další dva roky spolupracoval s Porsche a Mercedesem, aby zakotvil v roce 1992 v německém šampionátu cestovních vozů DTM, kde získal celkově třetí místo se čtyřmi vítězstvími. V následující sezoně umístění zopakoval, ale sezona 1994 byla přes dvě vítězství na dlouhou dobu z pohledu výsledného umístění nejhorší. V poslední sezoně první etapy DTM, v roce 1995, však Bernd o to více zazářil a s jedenácti vítězstvími získal zaslouženě a zcela přesvědčivě svůj první titul šampiona DTM.
Mercedes si přirozeně Bernda nenechal odejít ke konkurenci a vsadil na jeho schopnosti po zániku DTM v seriálu ITC a FIA GT. Se sportovním prototypem Mercedesu závodil v roce 1999, aby nastoupil jako favorit do první sezony po znovuoživení série DTM.
Roky 2000 - 2003 patřily v DTM bezesporu právě Berndovi Schneiderovi, který získal tři tituly a jedenkrát byl vicemistrem. V roce 2004 sice skončil až šestý a bez vítězství, ale o rok později opět dokázal, že do starého železa rozhodně nepatří. Byl druhým nejúspěšnějším jezdcem Mercedesu po mladém Gary Paffettovi a porazil bývalé hvězdy Formule 1 Miku Häkkinena a Jeana Alesiho se stejnými vozy Mercedes.
Kariéra chronologicky:1976-83 motokáry 1984 německá F Ford 1600, 4. celkově 1985 německá F Ford 2000, 5. celkově 1986 německá F3, 3. celkově 1987 německá F3, šampion 1988 F1 Zakspeed1989 F1 Zakspeed 1990 Porsche Cup, 1. celkově 1991 IMSA, DTM 1992 DTM, 3. celkově, 4 vítězství 1993 DTM, 3. celkově, 3 vítězství1994 DTM, 10. celkově 2 vítězství 1995 DTM, šampion, 11 vítězství 1996 ITC, 2. celkově, 4 vítězství1997 FIA GT, šampion, 6 vítězství1998 FIA GT, 2. celkově, 5 vítězství1999 Sportovní prototypy 2000 DTM, šampion, 6 vítězství 2001 DTM, šampion, 3 vítězství 2002 DTM, 2. celkově, 2 vítězství 2003 DTM, šampion, 2 vítězství 2004 DTM, 6. celkově2005 DTM, 4. celkově, 1 vítězství
* Aktualizace 14. prosince 2005
Foto: dtm.de, Mercedes-Benz Motorsport, berndschneider.com; Marek Felt / eWRC.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.