Dvorní jezdec německé automobilky Mercedes-Benz patří mezi ostrými souboji ostřílené závodníky, kteří se ve srovnání s mladší generací rozhodně neztratí.
Motto:Jméno Bernd Schneider patří nesporně se čtyřmi tituly šampiona do Síně slávy DTM.
Svoji závodní kariéru odstartoval Bernd v roce 1976 za volantem motokáry. Úspěchu dosáhl jak na domácích kolbištích, tak na mezinárodních, a to i netradičních. V roce 1983 získal například titul afrického šampiona. O rok později usedl do Formule Ford 1600 v německém mistrovství. Následně přes silnější F Ford 2000 získal v roce 1987 titul německého šampiona F3.
Spolu s německým týmem Zakspeed vstoupil v sezoně 1988 do světa Grand Prix. Zatímco v předcházejícím roce získala stáj své jediné dva mistrovské body v pětileté historii, Bernd Schneider, Piercarlo Ghinzani ani Aguri Suzuki na body s málo konkurenceschopnými šasi 881, 881B, 891 v následujících dvou letech nedosáhli. A to i přestože se na vývoji vozů podílel Gustav Brunner, pozdější technický ředitel týmů Minardi a Toyota. V roce 1989 startoval Bernd ještě dva závody za Arrows, poté ale Formuli 1 definitivně opustil.
Další dva roky spolupracoval s Porsche a Mercedesem, aby zakotvil v roce 1992 v německém šampionátu cestovních vozů DTM, kde získal celkově třetí místo se čtyřmi vítězstvími. V následující sezoně umístění zopakoval, ale sezona 1994 byla přes dvě vítězství na dlouhou dobu z pohledu výsledného umístění nejhorší. V poslední sezoně první etapy DTM, v roce 1995, však Bernd o to více zazářil a s jedenácti vítězstvími získal zaslouženě a zcela přesvědčivě svůj první titul šampiona DTM.
Mercedes si přirozeně Bernda nenechal odejít ke konkurenci a vsadil na jeho schopnosti po zániku DTM v seriálu ITC a FIA GT. Se sportovním prototypem Mercedesu závodil v roce 1999, aby nastoupil jako favorit do první sezony po znovuoživení série DTM.
Roky 2000 - 2003 patřily v DTM bezesporu právě Berndovi Schneiderovi, který získal tři tituly a jedenkrát byl vicemistrem. V roce 2004 sice skončil až šestý a bez vítězství, ale o rok později opět dokázal, že do starého železa rozhodně nepatří. Byl druhým nejúspěšnějším jezdcem Mercedesu po mladém Gary Paffettovi a porazil bývalé hvězdy Formule 1 Miku Häkkinena a Jeana Alesiho se stejnými vozy Mercedes.
Kariéra chronologicky:1976-83 motokáry 1984 německá F Ford 1600, 4. celkově 1985 německá F Ford 2000, 5. celkově 1986 německá F3, 3. celkově 1987 německá F3, šampion 1988 F1 Zakspeed1989 F1 Zakspeed 1990 Porsche Cup, 1. celkově 1991 IMSA, DTM 1992 DTM, 3. celkově, 4 vítězství 1993 DTM, 3. celkově, 3 vítězství1994 DTM, 10. celkově 2 vítězství 1995 DTM, šampion, 11 vítězství 1996 ITC, 2. celkově, 4 vítězství1997 FIA GT, šampion, 6 vítězství1998 FIA GT, 2. celkově, 5 vítězství1999 Sportovní prototypy 2000 DTM, šampion, 6 vítězství 2001 DTM, šampion, 3 vítězství 2002 DTM, 2. celkově, 2 vítězství 2003 DTM, šampion, 2 vítězství 2004 DTM, 6. celkově2005 DTM, 4. celkově, 1 vítězství
* Aktualizace 14. prosince 2005
Foto: dtm.de, Mercedes-Benz Motorsport, berndschneider.com; Marek Felt / eWRC.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.