Dnešní dramatický finálový závod sezony 2005 skončil drtivým triumfem Mercedesu. Stupně vítězů patřily jen jeho jezdcům, navíc získal Gary Paffett zaslouženě titul šampiona.
Bernd Schneider - Mercedes, 1.Být na konci roku zase na nejvyšším stupni pódia je skvělé a zvláště mne těší, že se mi to podařilo v mém dvoustém závodě v DTM. První, druhá, třetí pozice a Gary Paffett šampionem, co více si přát?
Jamie Green - Mercedes, 2.Takový start jako měl Bernd se mi nepodařil, během prvního stintu jsem díky pneumatikám dost ztrácel, ale po přezutí na slicky jsem jezdil stejná kola a mohl vybojovat druhé místo v cíli.
Gary Paffett - Mercedes, 3.Když jsem protínal cílovou čáru, byl to neuvěřitelný pocit, ale během závodu jsem neměl čas přemýšlet o tom, jaké by to bylo být šampionem. Bitva o titul s Mattiasem byla skvělá a klíčovými se ukázaly poslední dva závody a náš tým předvedl, jak je zvládá ve velkém stylu.
Tom Kristensen - Audi, 4.Mým cílem bylo skončit lépe než při mé první sezoně v DTM, a to se mi podařilo. Dnešní výsledek je mírným zklamáním a myslím si, že jsem o pódium přišel díky pozdní zastávce.
Marcel Fässler - Opel, 6.Start na mokru se mi nevydařil a mé zadní pneumatiky brzy odcházely. Proto jsme volili brzkou zastávku v boxech, což se nakonec ukázalo šťastným rozhodnutím. Šesté místo je OK.
Norbert Haug - Mercedes-Benz MotorsportGratuluji Garymu k titulu a Berndovi k vítězství. Tým pracoval skvěle celý rok, za což bych chtěl všem poděkovat. Také ale děkuji našim soupeřům za vyrovnané a čestné závody. Takové finále je lepší než zvýšení platu, je to radost a zadostiučinění.
Wolfgang Ullrich - Audi MotorsportGratulace Norbertovi Haugovi, jeho týmu a především Garymu Paffettovi. Samozřejmě, byli bychom raději, pokud bychom vyhráli titul my, ale věděli jsme od začátku, že je snadnější ho získat, než obhájit. Nakonec jsme ale byli svědky krásných a vyrovnaných závodů, stále otevřeného šampionátu a velkých diváckých ohlasů.
Volker Strycek - Opel MotorsportSamozřejmě, tohle není výsledek, jaký jsme čekali, mysleli jsme výše. Blahopřeji Mercedesu k titulům a jak Mercedesu, tak Audi za spolupráci v DTM. Jsme pyšní, že jsme byli součástí. Chtěl bych poděkovat také našim jezdcům, kteří se nikdy nevzdávali.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.