Gary Paffett třetí pozicí v posledním závodě seriálu cestovních vozů DTM na německé trati Hockenheimring potvrdil status nového šampióna DTM 2005.
Bernd Schneider zvítězil při svém 200. závodě DTM a posledním v letošní sezoně. Připsal si tak na své konto již 39. triumf. Mercedes-Benz obsadil první tři příčky, když druhý do cíle dojel Jamie Green a třetí pozici a první titul mistra DTM si zajistil Gary Paffett. Paffett se stal prvním britským šampiónem v seriálu německého mistrovství DTM. "Miluji tento okruh," říká čerstvý mistr DTM Gary Paffett.
Po zaváděcím kole musel být start finálového závodu přerušen. Druhý start už byl téměř v pořádku a mohlo být odstartováno. Bleskurychlý startovní manévr předvedl tentokrát na mokru excelentní Bernd Schneider, následoval Green a Kristensen. První zatáčku po startu nezvládl Tomczyk, který jen se štěstím prolétl po hodinách napříč závodní dráhy bez kontaktu s jiným jezdcem. Heinz Harald Frentzen bojoval s Gray Paffettem o pátou pozici.
Závod se jel z počátku na mokré trati, která se postupem času vysušovala, i když ještě dlouho za auty poletovala voda. Obhájce titulu z loňské sezony Mattias Ekström startoval do závodu z 15. pozice, tuto ztrátu dokázal snížit posunutím se na 9. místo. Vedení si držel Schneider, následován Greenem a Kristensenem.
Christian Abt s rok starým Audi zavítal po kontaktu s Margaritisem a dvojitých hodinách mimo závodní dráhu, odkud se ale dostal a závod nakonec dokončil na 14. pozici.
Paffett se vrátil na pátou pozici pozorujíc jak Stippler a následně i Aiello zkusili také funkčnost štěrkové záchytné zóny. Ekström se posunul na osmou pozici a za jeho zadní spojler se pověsil Manuel Reuter s vozem Opel Vectra GTS V8.
Kristensen znovu v jedné ze zatáček atakoval Greena, což se mu nevyplatilo, když se po kontaktu jeho auto roztočilo. Schneider, Green, Paffett a Frentzen aboslvovali společně zastávku v boxech, kde nejdéle zůstal stát Frentzen, jemuž potíže s pravým předním kolem neumožnily rychlý pit stop. Formace prvních tří po výjezdu zůstala stejná. Po návratu na trať měl však Schneider s Häkkinenem menší kontakt, naštěstí pro oba to dopadlo dobře. Alexandros Margaritis v tuto chvíli končí závod ve zdi s pneumatik.
Ekström nic nevzdával a bojoval dál. Překonal rok starý Mercedes-Benz Stefana Mückeho a snažil se dál snižovat ztrátu. Další, kdo odstoupil ze závodu, byl Martin Tomczyk s vozem Audi, které skončilo také po krátkém seznámení se štěrkem mimo závodní trať.
Paffett překonal Stipplera a dostal se na čtvrtou pozici. Stippler byl prvním jezdcem, jenž odstartoval druhé zastávky v boxech. Frentzen prodělal další spining. Kristensen vyjel z boxů těsně před Paffettem a pak začala bitva kolo na kolo.
Frentzen končí prozatím kariéru v DTM silným nárazem do zdi z pneumatik. Dlouho trvalo, než se podařilo jej dostat z auta, byli přivoláni i záchranáři a doktor. Přestože se zdálo, že nemá zranění, zatím nevíme, jak je na tom.
Fässler nakonec překonal Mattiase Ekströma, kterému nakonec patřila šestá pozice a Ekströmovi sedmá. Na víc to bohužel letos nestačilo. Závěr závodu patřil Berndu Schneiderovi, jenž protnul v DTM už po 39. cílovou pásku jako první. Jamie Green svoji druhou pozici obhájil a nový mistr DTM nakonec vybojoval třetí místo v cíli.
Velká nevýhoda Ekströma byla nevydařená kvalifikace, praktický celý závod musel dohánět ztrátu, což se mu dařilo, ale závod by musel mít ještě mnoho kol, aby dosáhl na bednu. Nutno říct, že Paffett si titul zasloužil, protože i nyní jel skvěle!
DTM, jak jsme již zvyklí, bylo i letos napínavé až do posledních metrů. Doufejme, že i příští sezóna bude minimálně tak stejná.
Foto: dtm.de
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.