Hockenheim: Paffet šampiónem DTM 2005

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
ar1 23. října 2005 17:15
Sdílej:

Gary Paffett třetí pozicí v posledním závodě seriálu cestovních vozů DTM na německé trati Hockenheimring potvrdil status nového šampióna DTM 2005.

Bernd Schneider zvítězil při svém 200. závodě DTM a posledním v letošní sezoně. Připsal si tak na své konto již 39. triumf. Mercedes-Benz obsadil první tři příčky, když druhý do cíle dojel Jamie Green a třetí pozici a první titul mistra DTM si zajistil Gary Paffett. Paffett se stal prvním britským šampiónem v seriálu německého mistrovství DTM. "Miluji tento okruh," říká čerstvý mistr DTM Gary Paffett.

Po zaváděcím kole musel být start finálového závodu přerušen. Druhý start už byl téměř v pořádku a mohlo být odstartováno. Bleskurychlý startovní manévr předvedl tentokrát na mokru excelentní Bernd Schneider, následoval Green a Kristensen. První zatáčku po startu nezvládl Tomczyk, který jen se štěstím prolétl po hodinách napříč závodní dráhy bez kontaktu s jiným jezdcem. Heinz Harald Frentzen bojoval s Gray Paffettem o pátou pozici.

Závod se jel z počátku na mokré trati, která se postupem času vysušovala, i když ještě dlouho za auty poletovala voda. Obhájce titulu z loňské sezony Mattias Ekström startoval do závodu z 15. pozice, tuto ztrátu dokázal snížit posunutím se na 9. místo. Vedení si držel Schneider, následován Greenem a Kristensenem.

Christian Abt s rok starým Audi zavítal po kontaktu s Margaritisem a dvojitých hodinách mimo závodní dráhu, odkud se ale dostal a závod nakonec dokončil na 14. pozici.

Paffett se vrátil na pátou pozici pozorujíc jak Stippler a následně i Aiello zkusili také funkčnost štěrkové záchytné zóny. Ekström se posunul na osmou pozici a za jeho zadní spojler se pověsil Manuel Reuter s vozem Opel Vectra GTS V8.

Kristensen znovu v jedné ze zatáček atakoval Greena, což se mu nevyplatilo, když se po kontaktu jeho auto roztočilo. Schneider, Green, Paffett a Frentzen aboslvovali společně zastávku v boxech, kde nejdéle zůstal stát Frentzen, jemuž potíže s pravým předním kolem neumožnily rychlý pit stop. Formace prvních tří po výjezdu zůstala stejná. Po návratu na trať měl však Schneider s Häkkinenem menší kontakt, naštěstí pro oba to dopadlo dobře. Alexandros Margaritis v tuto chvíli končí závod ve zdi s pneumatik.

Ekström nic nevzdával a bojoval dál. Překonal rok starý Mercedes-Benz Stefana Mückeho a snažil se dál snižovat ztrátu. Další, kdo odstoupil ze závodu, byl Martin Tomczyk s vozem Audi, které skončilo také po krátkém seznámení se štěrkem mimo závodní trať.

Paffett překonal Stipplera a dostal se na čtvrtou pozici. Stippler byl prvním jezdcem, jenž odstartoval druhé zastávky v boxech. Frentzen prodělal další spining. Kristensen vyjel z boxů těsně před Paffettem a pak začala bitva kolo na kolo. 

Frentzen končí prozatím kariéru v DTM silným nárazem do zdi z pneumatik. Dlouho trvalo, než se podařilo jej dostat z auta, byli přivoláni i záchranáři a doktor. Přestože se zdálo, že nemá zranění, zatím nevíme, jak je na tom.

Fässler nakonec překonal Mattiase Ekströma, kterému nakonec patřila šestá pozice a Ekströmovi sedmá. Na víc to bohužel letos nestačilo. Závěr závodu patřil Berndu Schneiderovi, jenž protnul v DTM už po 39. cílovou pásku jako první. Jamie Green svoji druhou pozici obhájil a nový mistr DTM nakonec vybojoval třetí místo v cíli.

Velká nevýhoda Ekströma byla nevydařená kvalifikace, praktický celý závod musel dohánět ztrátu, což se mu dařilo, ale závod by musel mít ještě mnoho kol, aby dosáhl na bednu. Nutno říct, že Paffett si titul zasloužil,  protože i nyní jel skvěle! 

DTM, jak jsme již zvyklí, bylo i letos napínavé až do posledních metrů. Doufejme, že i příští sezóna bude minimálně tak stejná.

Foto: dtm.de

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.