Gary Paffett třetí pozicí v posledním závodě seriálu cestovních vozů DTM na německé trati Hockenheimring potvrdil status nového šampióna DTM 2005.
Bernd Schneider zvítězil při svém 200. závodě DTM a posledním v letošní sezoně. Připsal si tak na své konto již 39. triumf. Mercedes-Benz obsadil první tři příčky, když druhý do cíle dojel Jamie Green a třetí pozici a první titul mistra DTM si zajistil Gary Paffett. Paffett se stal prvním britským šampiónem v seriálu německého mistrovství DTM. "Miluji tento okruh," říká čerstvý mistr DTM Gary Paffett.
Po zaváděcím kole musel být start finálového závodu přerušen. Druhý start už byl téměř v pořádku a mohlo být odstartováno. Bleskurychlý startovní manévr předvedl tentokrát na mokru excelentní Bernd Schneider, následoval Green a Kristensen. První zatáčku po startu nezvládl Tomczyk, který jen se štěstím prolétl po hodinách napříč závodní dráhy bez kontaktu s jiným jezdcem. Heinz Harald Frentzen bojoval s Gray Paffettem o pátou pozici.
Závod se jel z počátku na mokré trati, která se postupem času vysušovala, i když ještě dlouho za auty poletovala voda. Obhájce titulu z loňské sezony Mattias Ekström startoval do závodu z 15. pozice, tuto ztrátu dokázal snížit posunutím se na 9. místo. Vedení si držel Schneider, následován Greenem a Kristensenem.
Christian Abt s rok starým Audi zavítal po kontaktu s Margaritisem a dvojitých hodinách mimo závodní dráhu, odkud se ale dostal a závod nakonec dokončil na 14. pozici.
Paffett se vrátil na pátou pozici pozorujíc jak Stippler a následně i Aiello zkusili také funkčnost štěrkové záchytné zóny. Ekström se posunul na osmou pozici a za jeho zadní spojler se pověsil Manuel Reuter s vozem Opel Vectra GTS V8.
Kristensen znovu v jedné ze zatáček atakoval Greena, což se mu nevyplatilo, když se po kontaktu jeho auto roztočilo. Schneider, Green, Paffett a Frentzen aboslvovali společně zastávku v boxech, kde nejdéle zůstal stát Frentzen, jemuž potíže s pravým předním kolem neumožnily rychlý pit stop. Formace prvních tří po výjezdu zůstala stejná. Po návratu na trať měl však Schneider s Häkkinenem menší kontakt, naštěstí pro oba to dopadlo dobře. Alexandros Margaritis v tuto chvíli končí závod ve zdi s pneumatik.
Ekström nic nevzdával a bojoval dál. Překonal rok starý Mercedes-Benz Stefana Mückeho a snažil se dál snižovat ztrátu. Další, kdo odstoupil ze závodu, byl Martin Tomczyk s vozem Audi, které skončilo také po krátkém seznámení se štěrkem mimo závodní trať.
Paffett překonal Stipplera a dostal se na čtvrtou pozici. Stippler byl prvním jezdcem, jenž odstartoval druhé zastávky v boxech. Frentzen prodělal další spining. Kristensen vyjel z boxů těsně před Paffettem a pak začala bitva kolo na kolo.
Frentzen končí prozatím kariéru v DTM silným nárazem do zdi z pneumatik. Dlouho trvalo, než se podařilo jej dostat z auta, byli přivoláni i záchranáři a doktor. Přestože se zdálo, že nemá zranění, zatím nevíme, jak je na tom.
Fässler nakonec překonal Mattiase Ekströma, kterému nakonec patřila šestá pozice a Ekströmovi sedmá. Na víc to bohužel letos nestačilo. Závěr závodu patřil Berndu Schneiderovi, jenž protnul v DTM už po 39. cílovou pásku jako první. Jamie Green svoji druhou pozici obhájil a nový mistr DTM nakonec vybojoval třetí místo v cíli.
Velká nevýhoda Ekströma byla nevydařená kvalifikace, praktický celý závod musel dohánět ztrátu, což se mu dařilo, ale závod by musel mít ještě mnoho kol, aby dosáhl na bednu. Nutno říct, že Paffett si titul zasloužil, protože i nyní jel skvěle!
DTM, jak jsme již zvyklí, bylo i letos napínavé až do posledních metrů. Doufejme, že i příští sezóna bude minimálně tak stejná.
Foto: dtm.de
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.