Gary Paffett třetí pozicí v posledním závodě seriálu cestovních vozů DTM na německé trati Hockenheimring potvrdil status nového šampióna DTM 2005.
Bernd Schneider zvítězil při svém 200. závodě DTM a posledním v letošní sezoně. Připsal si tak na své konto již 39. triumf. Mercedes-Benz obsadil první tři příčky, když druhý do cíle dojel Jamie Green a třetí pozici a první titul mistra DTM si zajistil Gary Paffett. Paffett se stal prvním britským šampiónem v seriálu německého mistrovství DTM. "Miluji tento okruh," říká čerstvý mistr DTM Gary Paffett.
Po zaváděcím kole musel být start finálového závodu přerušen. Druhý start už byl téměř v pořádku a mohlo být odstartováno. Bleskurychlý startovní manévr předvedl tentokrát na mokru excelentní Bernd Schneider, následoval Green a Kristensen. První zatáčku po startu nezvládl Tomczyk, který jen se štěstím prolétl po hodinách napříč závodní dráhy bez kontaktu s jiným jezdcem. Heinz Harald Frentzen bojoval s Gray Paffettem o pátou pozici.
Závod se jel z počátku na mokré trati, která se postupem času vysušovala, i když ještě dlouho za auty poletovala voda. Obhájce titulu z loňské sezony Mattias Ekström startoval do závodu z 15. pozice, tuto ztrátu dokázal snížit posunutím se na 9. místo. Vedení si držel Schneider, následován Greenem a Kristensenem.
Christian Abt s rok starým Audi zavítal po kontaktu s Margaritisem a dvojitých hodinách mimo závodní dráhu, odkud se ale dostal a závod nakonec dokončil na 14. pozici.
Paffett se vrátil na pátou pozici pozorujíc jak Stippler a následně i Aiello zkusili také funkčnost štěrkové záchytné zóny. Ekström se posunul na osmou pozici a za jeho zadní spojler se pověsil Manuel Reuter s vozem Opel Vectra GTS V8.
Kristensen znovu v jedné ze zatáček atakoval Greena, což se mu nevyplatilo, když se po kontaktu jeho auto roztočilo. Schneider, Green, Paffett a Frentzen aboslvovali společně zastávku v boxech, kde nejdéle zůstal stát Frentzen, jemuž potíže s pravým předním kolem neumožnily rychlý pit stop. Formace prvních tří po výjezdu zůstala stejná. Po návratu na trať měl však Schneider s Häkkinenem menší kontakt, naštěstí pro oba to dopadlo dobře. Alexandros Margaritis v tuto chvíli končí závod ve zdi s pneumatik.
Ekström nic nevzdával a bojoval dál. Překonal rok starý Mercedes-Benz Stefana Mückeho a snažil se dál snižovat ztrátu. Další, kdo odstoupil ze závodu, byl Martin Tomczyk s vozem Audi, které skončilo také po krátkém seznámení se štěrkem mimo závodní trať.
Paffett překonal Stipplera a dostal se na čtvrtou pozici. Stippler byl prvním jezdcem, jenž odstartoval druhé zastávky v boxech. Frentzen prodělal další spining. Kristensen vyjel z boxů těsně před Paffettem a pak začala bitva kolo na kolo.
Frentzen končí prozatím kariéru v DTM silným nárazem do zdi z pneumatik. Dlouho trvalo, než se podařilo jej dostat z auta, byli přivoláni i záchranáři a doktor. Přestože se zdálo, že nemá zranění, zatím nevíme, jak je na tom.
Fässler nakonec překonal Mattiase Ekströma, kterému nakonec patřila šestá pozice a Ekströmovi sedmá. Na víc to bohužel letos nestačilo. Závěr závodu patřil Berndu Schneiderovi, jenž protnul v DTM už po 39. cílovou pásku jako první. Jamie Green svoji druhou pozici obhájil a nový mistr DTM nakonec vybojoval třetí místo v cíli.
Velká nevýhoda Ekströma byla nevydařená kvalifikace, praktický celý závod musel dohánět ztrátu, což se mu dařilo, ale závod by musel mít ještě mnoho kol, aby dosáhl na bednu. Nutno říct, že Paffett si titul zasloužil, protože i nyní jel skvěle!
DTM, jak jsme již zvyklí, bylo i letos napínavé až do posledních metrů. Doufejme, že i příští sezóna bude minimálně tak stejná.
Foto: dtm.de
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.