Volvo zahájilo výrobu plně elektrického modelu XC40 Recharge

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 5. října 2020, 11:16 Google+

Zahájení výroby modelu XC40 Recharge, který je prvním z chystané řady plně elektrických vozů Volvo, představuje významný krok směrem k naplnění ambice společnosti Volvo Cars snížit do roku 2025 uhlíkovou stopu na jedno vozidlo o 40 %. Ve stejném roce by podle očekávání automobilky měla 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo XC40

Volvo XC40 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Poptávka po modelu XC40 Recharge ze strany zákazníků je zatím velmi vysoká, a přestože zůstává objednávkový systém stále otevřený, každý z vozů, jehož výroba je naplánována na letošní rok, je již prodaný. S distribucí prvních vozů zákazníkům v Evropě se počítá koncem tohoto měsíce.

Zahájení sériové výroby předcházela přípravná fáze, v rámci níž se v továrně v belgickém Gentu vyrobil omezený počet předsériových vozů. Jedná se o standardní proces předcházející produkci každého nového modelu, jehož smyslem je optimalizovat plynulost výroby a zajistit špičkovou kvalitu každého z následně vyrobených vozů. Veškerý personál, kterého se produkce tohoto modelu týká, prošel rozsáhlým školením zaměřeným na bezpečnou výrobu elektrických automobilů.

img-responsive

Volvo XC40 | foto: Volvo



„Dnešní den znamená pro automobilku Volvo Cars i pro všechny zaměstnance gentské továrny velmi významnou událost,“ řekl Javier Varela, ředitel pro globální průmyslové operace a kvalitu.

„V rámci pokračující elektrifikace naší modelové řady zastává továrna v Gentu z perspektivy naší globální výrobní sítě skutečně průkopnickou roli.“

Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40, jež se stalo prvním vozem Volvo, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku, je Volvo XC40 Recharge postaveno na kompaktní modulární platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.

Volvo XC40 Recharge s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd 400 km na jedno nabití (dle testovacího standardu WLTP) a výkon 408 koní. Akumulátor lze prostřednictvím rychlonabíjecích systémů (DC) nabít na 80 % jeho kapacity během přibližně 40 minut.

Nový systém infotainmentu fungující na základě operačního systému Android udělá na zákazníky dojem bezprecedentní úrovní personalizace, ještě vyšší intuitivností a integrovanou technologií Google, s níž se pojí celá řada rozmanitých služeb, jako jsou Google Asistent, Mapy Google a obchod Google Play. Volvo XC40 Recharge zaujme i faktem, že lze většinu jeho softwaru a operační systém aktualizovat na dálku (vzduchem).

Přestože inženýři automobilky Volvo Cars vycházeli ze stavby mimořádně bezpečného Volva XC40, museli kompletně změnit konstrukci přídě a posílit její strukturu tak, aby došlo k vykompenzování absence spalovacího motoru, byly splněny vysoké nároky automobilky Volvo na bezpečnost a současně byla zajištěna stejná úroveň bezpečnosti jako v jiných vozech značky.

img-responsive

Volvo XC40 | foto: Volvo



Soustava akumulátoru je chráněna bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Umístění akumulátoru v podlaze současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.

Vzhledem k inovativnímu přístupu prosazujícímu všestrannou funkčnost má posádka vozu k dispozici spoustu místa pro uložení různých věcí, například v zavazadlovém prostoru nebo v kapsách ve dveřích. Mimoto vznikl díky absenci spalovacího motoru pod kapotou další úložný prostor, který je využíván jako tzv. přední kufr.

Vytisknout

Diskuze: Volvo zahájilo výrobu plně elektrického modelu XC40 Recharge

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Peugeot slaví 210 let od založení společnosti v roce 1810

Peugeot představuje v Číně atraktivní design svého symbolu, nový 508 L a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud