Poptávka po modelu XC40 Recharge ze strany zákazníků je zatím velmi vysoká, a přestože zůstává objednávkový systém stále otevřený, každý z vozů, jehož výroba je naplánována na letošní rok, je již prodaný. S distribucí prvních vozů zákazníkům v Evropě se počítá koncem tohoto měsíce.
Zahájení sériové výroby předcházela přípravná fáze, v rámci níž se v továrně v belgickém Gentu vyrobil omezený počet předsériových vozů. Jedná se o standardní proces předcházející produkci každého nového modelu, jehož smyslem je optimalizovat plynulost výroby a zajistit špičkovou kvalitu každého z následně vyrobených vozů. Veškerý personál, kterého se produkce tohoto modelu týká, prošel rozsáhlým školením zaměřeným na bezpečnou výrobu elektrických automobilů.
„Dnešní den znamená pro automobilku Volvo Cars i pro všechny zaměstnance gentské továrny velmi významnou událost,“ řekl Javier Varela, ředitel pro globální průmyslové operace a kvalitu.
„V rámci pokračující elektrifikace naší modelové řady zastává továrna v Gentu z perspektivy naší globální výrobní sítě skutečně průkopnickou roli.“
Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40, jež se stalo prvním vozem Volvo, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku, je Volvo XC40 Recharge postaveno na kompaktní modulární platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.
Volvo XC40 Recharge s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd 400 km na jedno nabití (dle testovacího standardu WLTP) a výkon 408 koní. Akumulátor lze prostřednictvím rychlonabíjecích systémů (DC) nabít na 80 % jeho kapacity během přibližně 40 minut.
Nový systém infotainmentu fungující na základě operačního systému Android udělá na zákazníky dojem bezprecedentní úrovní personalizace, ještě vyšší intuitivností a integrovanou technologií Google, s níž se pojí celá řada rozmanitých služeb, jako jsou Google Asistent, Mapy Google a obchod Google Play. Volvo XC40 Recharge zaujme i faktem, že lze většinu jeho softwaru a operační systém aktualizovat na dálku (vzduchem).
Přestože inženýři automobilky Volvo Cars vycházeli ze stavby mimořádně bezpečného Volva XC40, museli kompletně změnit konstrukci přídě a posílit její strukturu tak, aby došlo k vykompenzování absence spalovacího motoru, byly splněny vysoké nároky automobilky Volvo na bezpečnost a současně byla zajištěna stejná úroveň bezpečnosti jako v jiných vozech značky.
Soustava akumulátoru je chráněna bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Umístění akumulátoru v podlaze současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.
Vzhledem k inovativnímu přístupu prosazujícímu všestrannou funkčnost má posádka vozu k dispozici spoustu místa pro uložení různých věcí, například v zavazadlovém prostoru nebo v kapsách ve dveřích. Mimoto vznikl díky absenci spalovacího motoru pod kapotou další úložný prostor, který je využíván jako tzv. přední kufr.