Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen
BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen, foto: BMW
AutoRoad.cz 17. září 2020 22:54
Sdílej:

Mimořádně sportovní varianta BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen je navržena pro radost z aktivní jízdy.

Během závěrečné fáze testů podstupuje nový kompaktní sportovní vůz BMW 128ti (kombinovaná spotřeba paliva: 6,4–6,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 148–139 g/km*) závěrečné kalibrační zkoušky na kopcovitých silnicích pohoří Eifel kolem Nordschleife okruhu Nürburgring, a samozřejmě také přímo na této nejnáročnější závodní trati světa. Nejvíce se zkoušky zaměřují na dynamické charakteristiky projevu této nové varianty BMW řady 1, která je navržena pro aktivní radost z jízdy. Nový model vstoupí na trh v listopadu 2020.

Sportovní vůz s vlastním charakteremBMW 128ti s předním pohonem je hierarchicky umístěno přímo pod vrcholnou variantu BMW řady 1, BMW M135i xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 – 6,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 162–154 g/km*) a je vybaveno nově vyvinutým dvoulitrovým motorem. Čtyřválcový motor s technologií BMW TwinPower Turbo pod přední kapotou BMW 128ti disponuje výkonem 195 kW (265 k) a poskytuje mimořádnou jízdní dynamiku v podobě zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s. Nicméně nové BMW 128ti je mnohem více než pouze další novou variantou BMW řady 1. Kromě mnoha změn exteriéru a interiéru došlo především k významným úpravám podvozku a řízení, které jsou navržené s cílem přinést extrémně sportovní a pro řidiče podmanivý jízdní projev. Současně se tento nový sportovní vůz s pohonem výhradně předních kol zaměřuje na skupiny mladších zákazníků, kterým poskytne pro BMW typickou radost z jízdy.

Technické řešení pro přesnost a přímé reakceNové BMW 128ti je standardně vybaveno 8stupňovou sportovní převodovkou Steptronic a samosvorným diferenciálem Torsen na přední nápravě, který zajišťuje více trakce. Má také speciálně naladěný o 10 mm snížený M sportovní podvozek, stejně jako funkci M Performance Control, která byla speciálně naladěna pro zvýšení agility. Současně bylo také specificky upraveno řízení s cílem poskytnout přesné reakce a současně přímé spojení řidiče s podvozkem. BMW 128ti je rovněž o přibližně 80 kilogramů lehčí než BMW M135i xDrive s pohonem všech kol, z něhož přebírá stabilizátory, včetně jejich tužšího uložení. Volitelnou bezpříplatkovou výbavou jsou sportovní pneumatiky, které zajistí ještě více radosti z jízdy. M sportovní brzdy známé z nejvýše postavené verze této modelové řady zaručují brzdný účinek odpovídající poskytované jízdní dynamice.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.