Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

AutoRoad.cz, 17. září 2020, 01:00 Google+

Suzuki rozšiřuje svoji nabídku zcela novým směrem. K široké paletě SUV, crossoverů a kompaktních vozů se přidává všestranné kombi Swace poháněné pokročilým full-hybridním pohonem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Swace je po SUV střední třídy ACROSS druhým modelem Suzuki, který vznikl díky spolupráci s automobilkou Toyota. Jeho prodej v Evropě bude zahájen během zimy 2020. S modelem Swace se po 20 letech do nabídky značky Suzuki vrací klasické kombi. Jako první Suzuki je Swace osazen full-hybridním pohonem s možností čistě elektrické jízdy.

KLÍČOVÉ PŘEDNOSTI ZCELA NOVÉHO SUZUKI SWACE

- Výrazný design široce rozkročené karoserie a nízko položené těžiště
- Prostorný interiér a velký zavazadlový prostor s objemem 596 litrů
- Výkonný hybridní pohon s mimořádně nízkými emisemi CO2
- Možnost jízdy v čistě elektrickém režimu
- Vyspělá konstrukce podvozku a špičkové jízdní vlastnosti
- Rozsáhlá paleta devíti pokročilých asistenčních systémů

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

DYNAMICKY POJATÝ DESIGN EXTERIÉRU
Zvenku Swace kombinuje praktické proporce se sportovním stylem. Plné boky a rozšířené blatníky vizuálně zdůrazňují široký rozchod kol důležitý pro stabilitu při jízdě v zatáčkách. Pozvolně se svažující střecha a proti ní stoupající prolisy na bocích dodávají Swace dynamický střih při zachování velké prosklené plochy na bocích.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

Nejvýraznějším prvkem přídě jsou LED světlomety s dvojitou optikou a voštinová šestiúhelníková horní mřížka chladiče. Společně tvoří jeden celek, který vizuálně rozšiřuje karoserii. Spodní mřížka chladiče a rámečky mlhových světel se nachází blízko silnici, na první pohled tak zdůrazňují sportovní postoj vozu.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

K dalším zajímavým prvkům exteriéru patří aerodynamické střešní ližiny, které umožňují snadnou instalaci střešního nosiče, lehké páté dveře vyrobené z pryskyřice a sportovně tvarované 16palcové disky kol z lehkých slitin.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

Pro Swace je k dispozici sedm barevných odstínů laku – dva druhy bílé, stříbrná, černá, tmavě modrá, hnědá a bronzová.

VŠESTRANNĚ VYUŽITELNÝ INTERIÉR
Kabina nového Swace je navržena podle minimalistického přístupu „méně je více“. Design interiéru klade důraz na prostornost, komfort posádky a praktickou využitelnost. Nízká palubní deska, jejíž tvary jsou plynule propojeny s obložením bočních dveří, podporuje pocit vzdušnosti. Kombinace měkčeného obložení a chromovaných a stříbrných ozdobných prvků už od prvního pohledu zvýrazňují důraz na kvalitu a eleganci. Dojem luxusu při jízdě ve tmě dále podtrhuje ambientní osvětlení interiéru.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

FUNKČNÍ VÝBAVA INTERIÉRU
Swace je vybaven multimediálním systémem s 8palcovou dotykovou obrazovkou. Stejně jako ostatní modely Suzuki, i Swace podporuje rozhraní Apple CarPlay pro bezpečné používání iPhonu za jízdy a rozhraní Android Auto a MirrorLink pro zrcadlení kompatibilních telefonů.

Přihrádka na středovém tunelu obsahuje podložku pro bezdrátové dobíjení telefonu pomocí technologie Qi, dále dva konektory USB a zvukový vstup AUX.

Jako první model Suzuki nabídne Swace vedle obvyklého vyhřívání předních sedadel i vyhřívání volantu. Chytrá automatická klimatizace S-FLOW obsahuje funkci detekce pasažérů, podle obsazenosti auta samočinně přizpůsobí proudění vzduchu.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

VNITŘNÍ PROSTOR A KOMFORT NA ŠPIČKOVÉ ÚROVNI
Kabina nabízí štědrý prostor nejen pro řidiče a spolujezdce, ale i pro pasažéry na zadních sedadlech. Vzdálenost mezi předními a zadními sedadly je velkorysých 928 mm, prostor pro kolena zadních pasažérů patří k největším v dané třídě. Interiér také obsahuje celou řadu schránek a praktických přihrádek pro odložení drobných předmětů i bezpečné uložení lahví s nápoji.

Zavazadlový prostor se základním objemem 596 litrů překonává všechny ostatní modely Suzuki a patří k vůbec největším na trhu, nejen mezi automobily s hybridním pohonem. Oboustranné dvojité dno lze otočit pevnou stranou nahoru, aby se koberec neušpinil od vlhkých nebo znečistěných předmětů. Pro převoz vysokých předmětů lze dvojité dno uložit do spodní pozice.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

Maximální objem zavazadlového prostoru 1606 litrů je dosažitelný prostým zatažením za páku, která odjistí systém automatického sklápění sedadel. Se sedadly nahoře přijde vhod roletka, která skryje náklad před zraky okolí. V případě potřeby se po poklepání sama svine. V zavazadlovém prostoru se nachází také automaticky spínané osvětlení a 12V zásuvka pro napájení příslušenství.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

MIMOŘÁDNĚ ÚSPORNÝ HYBRIDNÍ POHON
Swace je poháněn výhradně hybridním systémem, jehož základem je benzinový motor 1,8 l navržený speciálně pro tento účel. Ve spojení s trakčním elektromotorem dosahuje mimořádně plynulé akcelerace, vynikajícího pružného zrychlení a mimořádně nízké spotřeby paliva a nízkých emisí. Hybridní systém v závislosti na konkrétní situaci automaticky přepíná mezi jízdou na benzin, na elektřinu nebo na oba zdroje energie současně.

img-responsive

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace | foto: Suzuki

Jízdní režim EV mode
Vysoký výkon elektromotoru v kombinaci s 3,6kWh baterií dávají Swace možnost přepnout na režim EV a jet čistě na elektřinu, která se do baterie nashromáždila rekuperací při předchozí jízdě. Režim EV je ideální volbou pro jízdu na krátkou vzdálenost, když řidič nechce obtěžovat okolí hlukem a emisemi, například v obytných zónách, při parkování brzy ráno nebo v nočních hodinách či v krytých garážích.

OVLADATELNOST A JÍZDNÍ KOMFORT
Swace kombinuje vynikající komfort odpružení s rychlými reakcemi na pokyny řidiče. Špičková ovladatelnost je daná nízkým těžištěm a precizně naladěným zavěšením kol. Konstrukce podvozku spojuje vzpěry MacPherson vpředu s vyspělou lichoběžníkovou nápravou vzadu.

Nízká kapota motoru a umístění baterií hybridního systému pod zadní sedadla pomáhají snížit těžiště a předcházet náklonům karoserie v zatáčkách. Díky tomu se Swace pyšní mimořádnou směrovou stabilitou a schopností plynule měnit směr.

Přepínač jízdních režimů Drive mode select
Přepínač jízdních režimů Drive mode select nabízí výběr z dalších tří možností, NORMAL, ECO a SPORT:
- režim NORMAL je optimálním kompromisem mezi jízdním komfortem, bezpečnými jízdními vlastnostmi a nízkou spotřebou paliva, je vhodný pro běžný provoz

- režim ECO pomáhá řidiči rozjíždět se a zrychlovat úsporným způsobem, díky upra-vené odezvě plynového pedálu a snížení výkonu klimatizace na minimum dosahuje nejnižší možné spotřeby paliva, hodí se zejména pro jízdu ve městě v kolonách

- režim SPORT má ostřejší odezvu na plynový pedál, je určený pro všechny situace, kdy řidič vyžaduje okamžitě dostupný maximální výkon

POKROČILÉ ASISTENČNÍ SYSTÉMY
Bohatá škála pokročilých asistenčních systémů zvyšuje úroveň bezpečnosti a komfortu při každé jízdě.

Parkovací asistent Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA)
S-IPA pomáhá řidiči zacouvat do podélného nebo příčného parkovacího místa a stejně tak i z parkovacího místa vyjet ven. Zvukové signály a zobrazení na palubním počítači dávají řidiči instrukce k pohybu, zatímco systém automaticky ovládá řízení. Parkovací asistent využívá ultrazvukové senzory, které mu umožňují přesně zaměřit parkovací místo.

Systém nouzového brzdění Pre-Collision System (PCS)
PCS pomáhá zabránit kolizi s jinými vozidly, chodci a cyklisty. Radar s milimetrovými vlnami a monokulární kamera sledují prostor před vozem. V případě nutnosti PCS aktivuje funkci brzdového asistentu nebo v krajní situaci začne sám brzdit.

Systém pro udržování v jízdním pruhu Lane Tracing Assist (LTA)
Jakmile LTA zjistí, že hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém zásahem do řízení pomůže vrátit se na trajektorii uprostřed mezi čárami podélného značení.

Systém čtení dopravních značek Road Sign Assist (RSA)
RSA pomocí kamery sleduje dopravní značky podél cesty. O rozpoznaných značkách řidiče informuje ikonou na displeji palubního počítače.

Adaptivní tempomat Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)
DRCC automaticky udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích vpředu. Systém funguje až do úplného zastavení a v případě, že se vozidlo vpředu znovu rozjede, zrychluje v bezpečném odstupu od něj až do dosažení nastavené rychlosti.

Systém sledování mrtvého úhlu Blind Spot Monitor (BSM)
BSM upozorní řidiče, pokud se v sousedním pruhu v mrtvém úhlu objeví jiné vozidlo.

Systém sledování pohybu za vozem Rear Crossing Traffic Alert (RCTA)
RCTA pomáhá předejít kolizím při vycouvání z parkovacího místa. Když se zboku blíží jiné vozidlo, systém upozorní řidiče na hrozící nebezpečí zvukovým signálem.

Nouzové volání pomoci při nehodě eCall
Pokud by byl Swace účastníkem dopravní nehody, systém eCall automaticky pošle na linku záchranného systém zprávu s potřebnými informacemi, včetně přesného umístění vozu.

Elektronická parkovací brzda s funkcí Brake Hold
Při zastavení, například na světelné křižovatce, elektronická parkovací brzda zvýší tlak v brzdách natolik, aby vůz zůstal stát. Funkce Brake Hold je aktivní až do okamžiku, kdy řidič stiskne plynový pedál, aby se mohl rozjet.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Hyundai Tucson

Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud