Britský výrobce exkluzivních vozů vytvořil retro supersport s výkonem téměř 840 koní. Aston Martin Victor By Q spatřil světlo světa v jednotném exempláři.
Britský výrobce exkluzivních vozů vytvořil retro supersport s výkonem téměř 840 koní. Aston Martin Victor By Q spatřil světlo světa v jednotném exempláři.
Toto jedinečné sportovní kupé slaví 70. výročí modelu Vantage a jeho design je inspirován ikonickým Vantage V8 DBS V8 ze 70. a 80. let minulého století. Propracovaná karoserie není jen pro efekt, ale je též plně funkční. Victor dokáže generovat přítlak 86 kg, což je více než u Vantage GT4.
Pod svalnatou retro karoserií Astonu se nachází motor V12 o objemu 7,3 litru s jehož laděním pomohla slavná společnost Cosworth. Velký dvanáctiválec díky tomu nabízí výkon 610 kW (836 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 821 N.m. Což je mimochodem daleko lepší výsledek, než jaký nabízí hypersport Aston Martin One-77, který má "pouze" 559 kW (760 koní) a 750 N.m. Oproti zvyklostem dnešní doby je motor spojen nikoliv s automatickou, nýbrž s manuální převodovkou. Tím se tak z Victor By Q stává nejsilnější Aston Martin s manuální převodovkou všech dob.
Nový Aston Martin Victor By Q je založen na kompletně přepracovaném monokoku z uhlíkových vláken z modelu One-77. K němu přidává součástky z jiných modelů automobilky Aston Martin. Například světla pochází z Valkyrie, vnější detaily z DBX. Nastavitelné tlumiče s pružinami s možností volby šesti různých nastavení pocházejí z Vulcanu. Kola jsou zajištěna jedinou centrální maticí a brzdění mají na starost karbono-keramické brzdy Brembo. Přední kotouče mají průměr 380 mm a zadní 360 mm.
Interiér Aston Martin Victor By Q sází na luxusní materiály. Je obšitý vysoce kvalitní kůží v odstínech Forest Green a Conker Bridge of Weir. Dále je zde použit eloxovaný hliník, frézovaný a leštěný titan, strop je obložen kašmírem.
Nejsou dostupné žádné informace o ceně tohoto na zakázku vyrobeného supersportu. Ale vzhledem k použitým materiálům a značné exkluzivitě bude cena astronomická.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.