Britský výrobce exkluzivních vozů vytvořil retro supersport s výkonem téměř 840 koní. Aston Martin Victor By Q spatřil světlo světa v jednotném exempláři.
Britský výrobce exkluzivních vozů vytvořil retro supersport s výkonem téměř 840 koní. Aston Martin Victor By Q spatřil světlo světa v jednotném exempláři.
Toto jedinečné sportovní kupé slaví 70. výročí modelu Vantage a jeho design je inspirován ikonickým Vantage V8 DBS V8 ze 70. a 80. let minulého století. Propracovaná karoserie není jen pro efekt, ale je též plně funkční. Victor dokáže generovat přítlak 86 kg, což je více než u Vantage GT4.
Pod svalnatou retro karoserií Astonu se nachází motor V12 o objemu 7,3 litru s jehož laděním pomohla slavná společnost Cosworth. Velký dvanáctiválec díky tomu nabízí výkon 610 kW (836 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 821 N.m. Což je mimochodem daleko lepší výsledek, než jaký nabízí hypersport Aston Martin One-77, který má "pouze" 559 kW (760 koní) a 750 N.m. Oproti zvyklostem dnešní doby je motor spojen nikoliv s automatickou, nýbrž s manuální převodovkou. Tím se tak z Victor By Q stává nejsilnější Aston Martin s manuální převodovkou všech dob.
Nový Aston Martin Victor By Q je založen na kompletně přepracovaném monokoku z uhlíkových vláken z modelu One-77. K němu přidává součástky z jiných modelů automobilky Aston Martin. Například světla pochází z Valkyrie, vnější detaily z DBX. Nastavitelné tlumiče s pružinami s možností volby šesti různých nastavení pocházejí z Vulcanu. Kola jsou zajištěna jedinou centrální maticí a brzdění mají na starost karbono-keramické brzdy Brembo. Přední kotouče mají průměr 380 mm a zadní 360 mm.
Interiér Aston Martin Victor By Q sází na luxusní materiály. Je obšitý vysoce kvalitní kůží v odstínech Forest Green a Conker Bridge of Weir. Dále je zde použit eloxovaný hliník, frézovaný a leštěný titan, strop je obložen kašmírem.
Nejsou dostupné žádné informace o ceně tohoto na zakázku vyrobeného supersportu. Ale vzhledem k použitým materiálům a značné exkluzivitě bude cena astronomická.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?