Hyundai Motor dokončuje poslední kroky při testování zcela nového modelu Tucson včetně opatření pro zajištění jeho špičkové kvality. Po období intenzivního vývoje s rozsáhlými zkouškami v testovacích centrech Hyundai, na zkušebních polygonech i silnicích po celém světě, je nový model před svým uvedením na trh dolaďován v České republice a Rakousku.
Zcela nový Tucson je čtvrtou generací nejprodávanějšího SUV značky Hyundai, avšak byl jako první zástupce své modelové řady vyvinut v souladu s novou designérskou identitou značky Hyundai, „smyslnou sportovností“. Kromě toho poskytne řidičům mimořádné potěšení z jízdy díky širokému výběru motorů a převodovek, nabízejícím praktičnost pro každodenní provoz, od pohonu všech kol po jízdu s přívěsem.
Pro značku Hyundai je kvalita vyráběných vozidel jasnou prioritou, což dokazuje i celá řada ocenění v uplynulých letech. Naposledy došla nezávislá organizace J.D. Power ve svém průzkumu kvality IQS 2020 (Initial Quality Study) v USA k závěru, že je třetí generace modelu Tucson nejlepším kompaktním SUV na trhu.
„Hyundai dělá maximum pro výrobu vozidel nejvyšší kvality. Proto také můžeme nabízet pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, která poskytuje zákazníkům pocit naprosté jistoty,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Díky rozsáhlému testování zcela nového modelu Tucson před jeho uvedením na trh si mohou být zákazníci jisti, že si vyberou vozidlo, které patří mezi nejlepší z hlediska počáteční i dlouhodobé kvality.“
Období intenzivního vývojeZcela nový Tucson byl v uplynulých měsících vyvíjen a intenzivně testován po celé Evropě. Absolvoval například testy odolnosti a dynamické testování na nejnáročnějším závodním okruhu na světě, proslulé Severní smyčce Nürburgringu. Kromě toho má za sebou také nekompromisní testování na veřejných komunikacích v dalších zemích Evropy, od nejmrazivějších zimních podmínek v severním Švédsku, přes jízdu s přívěsem v Alpách až po testování v horkém počasí jižního Španělska. Díky tomu splní vysoká očekávání evropských zákazníků.
V rámci procesu testování musel zcela nový Tucson prokázat svou kvalitu také za extrémních podmínek na speciálním zkušebním polygonu v České republice, kde byl důkladně prověřen v různých provozních režimech. Protože je pravým SUV, byly za různých podmínek nekompromisně testovány vlastnosti jeho pohonu všech kol včetně rozdělování točivého momentu, ovladatelnosti spojky a nárůstu točivého momentu v nízkých otáčkách. Díky takto rozsáhlému testování mohou zákazníci jezdit se zcela novým modelem Tucson bez kompromisů i v náročném terénu.
Při jízdě v náročném terénu také inženýři značky Hyundai ověřovali celkovou tuhost skeletu karoserie otvíráním všech dveří, dveří zavazadlového prostoru a panoramatického střešního okna v poloze se dvěma koly na zemi a dvěma ve vzduchu. Dveře bylo u této výzvy možné zavřít bez problémů, což potvrdilo mimořádnou tuhost karoserie. Na speciálním povrchu pro testování hluku a vibrací v některých situacích sice inženýři identifikovali neobvyklé zvuky vydávané vozidlem, avšak minimalizovali je tak, aby bylo zaručeno, že zákazníci budou mít se zcela novým modelem Tucson pouze ty nejlepší zkušenosti. Důkladnost testování dokládají také jízdy na rozmanitých površích, z nichž každý vyvolává uvnitř vozidla hluk s různou frekvencí.
Inženýři taktéž i ve vysoké rychlosti projížděli vodou pro kontrolu odolnosti a neprodyšnosti krytů spodní části vozu nebo podběhů kol. Navíc zkoumali, zda model snadno projede brodem o hloubce 20 až 30 centimetrů. V rámci testování musela prokázat svou odolnost ve strmých svazích se sklonem 30 až 45 procent nejen parkovací brzda, ale také asistent Autohold a asistent pro sjíždění ze svahu DBC (Downhill Brake Control). Nadměrnému zatížení byla při opakovaných rozjezdech vozidla do kopce vystavena také spojka, aby byl Tucson připraven na každodenní výzvy.
Zcela nový Tucson musel po úspěšně absolvovaných testech odolnosti v České republice prokázat své schopnosti také při jízdě s přívěsem v rakouských Alpách. Inženýři značky Hyundai vybrali náročnou trasu po vysokohorských silnicích vedoucích k nejvyšší hoře Rakouska Grossglockneru. Testovali přitom chování vozidla při jízdě s přívěsem ve stoupání, klesání, i v zatáčkách.
Nejnovější zjištění v pokračující sérii posledních testů umožní testovacím inženýrům optimalizovat finální podobu sériově vyráběných vozů. Zcela nový Tucson díky tomu nabídne budoucím zákazníkům mimořádné potěšení z jízdy a spolehlivý provoz.
Od uvedení modelu Tucson na trh v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z toho 1,4 milionu vozů jen v Evropě, kde je toto SUV bestsellerem značky Hyundai. Produkce bude probíhat ve výrobním závodě HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) v Nošovicích, v České republice. Bude to již třetí generace modelu Tucson, vyráběná v Evropě pro Evropu. Digitální světová premiéra zcela nového modelu Tucson se uskuteční 15. září ve 2:30 h středoevropského letního času. Živý přenos, video a fotografie budou k dispozici na hyundai.com a prostřednictvím kanálů Hyundai na sociálních sítích.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.