Zcela nový Hyundai Tucson dokončuje intenzivní testování

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 9. září 2020, 07:36 Google+

Hyundai Motor dokončuje poslední kroky při testování zcela nového modelu Tucson včetně opatření pro zajištění jeho špičkové kvality. Po období intenzivního vývoje s rozsáhlými zkouškami v testovacích centrech Hyundai, na zkušebních polygonech i silnicích po celém světě, je nový model před svým uvedením na trh dolaďován v České republice a Rakousku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai

Hyundai | foto: Hyundai Motor Czech

Sdílejte článek

Zcela nový Tucson je čtvrtou generací nejprodávanějšího SUV značky Hyundai, avšak byl jako první zástupce své modelové řady vyvinut v souladu s novou designérskou identitou značky Hyundai, „smyslnou sportovností“. Kromě toho poskytne řidičům mimořádné potěšení z jízdy díky širokému výběru motorů a převodovek, nabízejícím praktičnost pro každodenní provoz, od pohonu všech kol po jízdu s přívěsem.

Pro značku Hyundai je kvalita vyráběných vozidel jasnou prioritou, což dokazuje i celá řada ocenění v uplynulých letech. Naposledy došla nezávislá organizace J.D. Power ve svém průzkumu kvality IQS 2020 (Initial Quality Study) v USA k závěru, že je třetí generace modelu Tucson nejlepším kompaktním SUV na trhu.

img-responsive

Hyundai | foto: Hyundai Motor Czech

„Hyundai dělá maximum pro výrobu vozidel nejvyšší kvality. Proto také můžeme nabízet pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, která poskytuje zákazníkům pocit naprosté jistoty,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Díky rozsáhlému testování zcela nového modelu Tucson před jeho uvedením na trh si mohou být zákazníci jisti, že si vyberou vozidlo, které patří mezi nejlepší z hlediska počáteční i dlouhodobé kvality.“

Období intenzivního vývoje
Zcela nový Tucson byl v uplynulých měsících vyvíjen a intenzivně testován po celé Evropě. Absolvoval například testy odolnosti a dynamické testování na nejnáročnějším závodním okruhu na světě, proslulé Severní smyčce Nürburgringu. Kromě toho má za sebou také nekompromisní testování na veřejných komunikacích v dalších zemích Evropy, od nejmrazivějších zimních podmínek v severním Švédsku, přes jízdu s přívěsem v Alpách až po testování v horkém počasí jižního Španělska. Díky tomu splní vysoká očekávání evropských zákazníků.

V rámci procesu testování musel zcela nový Tucson prokázat svou kvalitu také za extrémních podmínek na speciálním zkušebním polygonu v České republice, kde byl důkladně prověřen v různých provozních režimech. Protože je pravým SUV, byly za různých podmínek nekompromisně testovány vlastnosti jeho pohonu všech kol včetně rozdělování točivého momentu, ovladatelnosti spojky a nárůstu točivého momentu v nízkých otáčkách. Díky takto rozsáhlému testování mohou zákazníci jezdit se zcela novým modelem Tucson bez kompromisů i v náročném terénu.

Při jízdě v náročném terénu také inženýři značky Hyundai ověřovali celkovou tuhost skeletu karoserie otvíráním všech dveří, dveří zavazadlového prostoru a panoramatického střešního okna v poloze se dvěma koly na zemi a dvěma ve vzduchu. Dveře bylo u této výzvy možné zavřít bez problémů, což potvrdilo mimořádnou tuhost karoserie. Na speciálním povrchu pro testování hluku a vibrací v některých situacích sice inženýři identifikovali neobvyklé zvuky vydávané vozidlem, avšak minimalizovali je tak, aby bylo zaručeno, že zákazníci budou mít se zcela novým modelem Tucson pouze ty nejlepší zkušenosti. Důkladnost testování dokládají také jízdy na rozmanitých površích, z nichž každý vyvolává uvnitř vozidla hluk s různou frekvencí.

img-responsive

Hyundai | foto: Hyundai Motor Czech

Inženýři taktéž i ve vysoké rychlosti projížděli vodou pro kontrolu odolnosti a neprodyšnosti krytů spodní části vozu nebo podběhů kol. Navíc zkoumali, zda model snadno projede brodem o hloubce 20 až 30 centimetrů. V rámci testování musela prokázat svou odolnost ve strmých svazích se sklonem 30 až 45 procent nejen parkovací brzda, ale také asistent Autohold a asistent pro sjíždění ze svahu DBC (Downhill Brake Control). Nadměrnému zatížení byla při opakovaných rozjezdech vozidla do kopce vystavena také spojka, aby byl Tucson připraven na každodenní výzvy.

Zcela nový Tucson musel po úspěšně absolvovaných testech odolnosti v České republice prokázat své schopnosti také při jízdě s přívěsem v rakouských Alpách. Inženýři značky Hyundai vybrali náročnou trasu po vysokohorských silnicích vedoucích k nejvyšší hoře Rakouska Grossglockneru. Testovali přitom chování vozidla při jízdě s přívěsem ve stoupání, klesání, i v zatáčkách.

img-responsive

Hyundai | foto: Hyundai Motor Czech

Nejnovější zjištění v pokračující sérii posledních testů umožní testovacím inženýrům optimalizovat finální podobu sériově vyráběných vozů. Zcela nový Tucson díky tomu nabídne budoucím zákazníkům mimořádné potěšení z jízdy a spolehlivý provoz.

Od uvedení modelu Tucson na trh v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z toho 1,4 milionu vozů jen v Evropě, kde je toto SUV bestsellerem značky Hyundai. Produkce bude probíhat ve výrobním závodě HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) v Nošovicích, v České republice. Bude to již třetí generace modelu Tucson, vyráběná v Evropě pro Evropu. Digitální světová premiéra zcela nového modelu Tucson se uskuteční 15. září ve 2:30 h středoevropského letního času. Živý přenos, video a fotografie budou k dispozici na hyundai.com a prostřednictvím kanálů Hyundai na sociálních sítích.

Vytisknout

Diskuze: Zcela nový Hyundai Tucson dokončuje intenzivní testování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Auta na náplavce 2019: Hyundai Nexo

Hyundai Nexo čistí vzduch: po čtvrthodině dýcháte i v Praze šumavský vzduch

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud