Hyundai Motor dokončuje poslední kroky při testování zcela nového modelu Tucson včetně opatření pro zajištění jeho špičkové kvality. Po období intenzivního vývoje s rozsáhlými zkouškami v testovacích centrech Hyundai, na zkušebních polygonech i silnicích po celém světě, je nový model před svým uvedením na trh dolaďován v České republice a Rakousku.
Zcela nový Tucson je čtvrtou generací nejprodávanějšího SUV značky Hyundai, avšak byl jako první zástupce své modelové řady vyvinut v souladu s novou designérskou identitou značky Hyundai, „smyslnou sportovností“. Kromě toho poskytne řidičům mimořádné potěšení z jízdy díky širokému výběru motorů a převodovek, nabízejícím praktičnost pro každodenní provoz, od pohonu všech kol po jízdu s přívěsem.
Pro značku Hyundai je kvalita vyráběných vozidel jasnou prioritou, což dokazuje i celá řada ocenění v uplynulých letech. Naposledy došla nezávislá organizace J.D. Power ve svém průzkumu kvality IQS 2020 (Initial Quality Study) v USA k závěru, že je třetí generace modelu Tucson nejlepším kompaktním SUV na trhu.
„Hyundai dělá maximum pro výrobu vozidel nejvyšší kvality. Proto také můžeme nabízet pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, která poskytuje zákazníkům pocit naprosté jistoty,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Díky rozsáhlému testování zcela nového modelu Tucson před jeho uvedením na trh si mohou být zákazníci jisti, že si vyberou vozidlo, které patří mezi nejlepší z hlediska počáteční i dlouhodobé kvality.“
Období intenzivního vývojeZcela nový Tucson byl v uplynulých měsících vyvíjen a intenzivně testován po celé Evropě. Absolvoval například testy odolnosti a dynamické testování na nejnáročnějším závodním okruhu na světě, proslulé Severní smyčce Nürburgringu. Kromě toho má za sebou také nekompromisní testování na veřejných komunikacích v dalších zemích Evropy, od nejmrazivějších zimních podmínek v severním Švédsku, přes jízdu s přívěsem v Alpách až po testování v horkém počasí jižního Španělska. Díky tomu splní vysoká očekávání evropských zákazníků.
V rámci procesu testování musel zcela nový Tucson prokázat svou kvalitu také za extrémních podmínek na speciálním zkušebním polygonu v České republice, kde byl důkladně prověřen v různých provozních režimech. Protože je pravým SUV, byly za různých podmínek nekompromisně testovány vlastnosti jeho pohonu všech kol včetně rozdělování točivého momentu, ovladatelnosti spojky a nárůstu točivého momentu v nízkých otáčkách. Díky takto rozsáhlému testování mohou zákazníci jezdit se zcela novým modelem Tucson bez kompromisů i v náročném terénu.
Při jízdě v náročném terénu také inženýři značky Hyundai ověřovali celkovou tuhost skeletu karoserie otvíráním všech dveří, dveří zavazadlového prostoru a panoramatického střešního okna v poloze se dvěma koly na zemi a dvěma ve vzduchu. Dveře bylo u této výzvy možné zavřít bez problémů, což potvrdilo mimořádnou tuhost karoserie. Na speciálním povrchu pro testování hluku a vibrací v některých situacích sice inženýři identifikovali neobvyklé zvuky vydávané vozidlem, avšak minimalizovali je tak, aby bylo zaručeno, že zákazníci budou mít se zcela novým modelem Tucson pouze ty nejlepší zkušenosti. Důkladnost testování dokládají také jízdy na rozmanitých površích, z nichž každý vyvolává uvnitř vozidla hluk s různou frekvencí.
Inženýři taktéž i ve vysoké rychlosti projížděli vodou pro kontrolu odolnosti a neprodyšnosti krytů spodní části vozu nebo podběhů kol. Navíc zkoumali, zda model snadno projede brodem o hloubce 20 až 30 centimetrů. V rámci testování musela prokázat svou odolnost ve strmých svazích se sklonem 30 až 45 procent nejen parkovací brzda, ale také asistent Autohold a asistent pro sjíždění ze svahu DBC (Downhill Brake Control). Nadměrnému zatížení byla při opakovaných rozjezdech vozidla do kopce vystavena také spojka, aby byl Tucson připraven na každodenní výzvy.
Zcela nový Tucson musel po úspěšně absolvovaných testech odolnosti v České republice prokázat své schopnosti také při jízdě s přívěsem v rakouských Alpách. Inženýři značky Hyundai vybrali náročnou trasu po vysokohorských silnicích vedoucích k nejvyšší hoře Rakouska Grossglockneru. Testovali přitom chování vozidla při jízdě s přívěsem ve stoupání, klesání, i v zatáčkách.
Nejnovější zjištění v pokračující sérii posledních testů umožní testovacím inženýrům optimalizovat finální podobu sériově vyráběných vozů. Zcela nový Tucson díky tomu nabídne budoucím zákazníkům mimořádné potěšení z jízdy a spolehlivý provoz.
Od uvedení modelu Tucson na trh v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z toho 1,4 milionu vozů jen v Evropě, kde je toto SUV bestsellerem značky Hyundai. Produkce bude probíhat ve výrobním závodě HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) v Nošovicích, v České republice. Bude to již třetí generace modelu Tucson, vyráběná v Evropě pro Evropu. Digitální světová premiéra zcela nového modelu Tucson se uskuteční 15. září ve 2:30 h středoevropského letního času. Živý přenos, video a fotografie budou k dispozici na hyundai.com a prostřednictvím kanálů Hyundai na sociálních sítích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?