Volkswagen Užitkové vozy přichází s prvními fotografiemi a informacemi o nástupci modelu Caddy Beach. Nový malý kempovací vůz vychází z nově vyvinuté 5. generace modelu Caddy. Mezi velký počet novinek patří například kompletně nově navržený koncept lůžek, který nabízí ještě více variability. Kompaktní kempovací vůz se vyznačuje nejmodernější technikou. Nechybí však ani romantika, protože panoramatické skleněné střešní okno umožňuje spaní pod hvězdnou oblohou.
Volkswagen Užitkové vozy nabízí již od roku 2005 kompaktní obytný automobil na základě modelu Caddy. Od začátku bylo cílem zachovat praktičnost pro každodenní provoz a vestavěné prvky, jakými jsou úložné tašky nebo lůžko, koncipovat jako vyjímatelné. Na tom se nic nemění ani u nejnovější generace. Malý sourozenec modelu California je naprosto všestranným vozem pro mladé rodiny s nejrůznějšími koníčky, sportovce, nebo lidi v nejlepším věku. Zkrátka pro všechny, kdo oceňují osobní automobil s maximální flexibilitou, za jehož volantem se mohou kdykoli spontánně vydat za dobrodružstvím.
Jednou z nově nabízených výjimečných možností je pozorování hvězd skleněným panoramatickým střešním oknem s plochou 1,4 m2 před usnutím po skvěle prožitém dni. Kdo spí raději ve tmě nebo nechce být vzbuzen ranním sluncem, ten si může veškerá okna včetně střešního zatemnit. Vynikající komfort při spaní na téměř dva metry dlouhém lůžku zajišťují pružinové prvky, používané rovněž v lůžkách modelů California či Grand California.
V zádi je chytře uložen oblíbený lehký kempovací nábytek – křesílka a kempovací stůl z modelů California. Dvě praktické úložné tašky lze odnést domů a naplnit věcmi. Jejich umístění v prostoru zadního okna vozidla slouží pak také jako ochrana proti zvědavým pohledům.
Nový Caddy nabízí pro komfortní a bezpečné cestování 19 asistenčních systémů. Mezi ně patří mj. Travel Assist, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Rovněž nový je ve výbavě modelu Caddy asistenční systém Trailer Assist pro výrazně snadnější couvání s přívěsem, známý z modelu Crafter a řady T, asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) nebo asistent pro vyjetí z parkovacího místa (Rear Traffic Alert).
Stejně inovativní jako asistenční systémy jsou nové čtyřválcové motory modelu Caddy. Jedná se o motory nejnovějšího evolučního stupně, které jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují limity emisní normy Euro 6 pro rok 2021. U turbodieselů (TDI) s výkonem od 55 kW/75 k do 90 kW/122 k se poprvé používá nový systém Twindosing. Prostřednictvím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue došlo v porovnání s předchůdcem k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx). Agregáty TDI pro model Volkswagen Caddy tak patří mezi nejčistější vznětové motory na světě. Přeplňovaný zážehový motor (TSI) o výkonu 85 kW/116 k se rovněž vyznačuje hospodárností a přispívá tak k trvalé udržitelnosti.
Nový kompaktní kempovací vůz bude mít virtuální světovou premiéru na začátku září.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.