Volkswagen Užitkové vozy přichází s prvními fotografiemi a informacemi o nástupci modelu Caddy Beach. Nový malý kempovací vůz vychází z nově vyvinuté 5. generace modelu Caddy. Mezi velký počet novinek patří například kompletně nově navržený koncept lůžek, který nabízí ještě více variability. Kompaktní kempovací vůz se vyznačuje nejmodernější technikou. Nechybí však ani romantika, protože panoramatické skleněné střešní okno umožňuje spaní pod hvězdnou oblohou.
Volkswagen Užitkové vozy nabízí již od roku 2005 kompaktní obytný automobil na základě modelu Caddy. Od začátku bylo cílem zachovat praktičnost pro každodenní provoz a vestavěné prvky, jakými jsou úložné tašky nebo lůžko, koncipovat jako vyjímatelné. Na tom se nic nemění ani u nejnovější generace. Malý sourozenec modelu California je naprosto všestranným vozem pro mladé rodiny s nejrůznějšími koníčky, sportovce, nebo lidi v nejlepším věku. Zkrátka pro všechny, kdo oceňují osobní automobil s maximální flexibilitou, za jehož volantem se mohou kdykoli spontánně vydat za dobrodružstvím.
Jednou z nově nabízených výjimečných možností je pozorování hvězd skleněným panoramatickým střešním oknem s plochou 1,4 m2 před usnutím po skvěle prožitém dni. Kdo spí raději ve tmě nebo nechce být vzbuzen ranním sluncem, ten si může veškerá okna včetně střešního zatemnit. Vynikající komfort při spaní na téměř dva metry dlouhém lůžku zajišťují pružinové prvky, používané rovněž v lůžkách modelů California či Grand California.
V zádi je chytře uložen oblíbený lehký kempovací nábytek – křesílka a kempovací stůl z modelů California. Dvě praktické úložné tašky lze odnést domů a naplnit věcmi. Jejich umístění v prostoru zadního okna vozidla slouží pak také jako ochrana proti zvědavým pohledům.
Nový Caddy nabízí pro komfortní a bezpečné cestování 19 asistenčních systémů. Mezi ně patří mj. Travel Assist, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Rovněž nový je ve výbavě modelu Caddy asistenční systém Trailer Assist pro výrazně snadnější couvání s přívěsem, známý z modelu Crafter a řady T, asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) nebo asistent pro vyjetí z parkovacího místa (Rear Traffic Alert).
Stejně inovativní jako asistenční systémy jsou nové čtyřválcové motory modelu Caddy. Jedná se o motory nejnovějšího evolučního stupně, které jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují limity emisní normy Euro 6 pro rok 2021. U turbodieselů (TDI) s výkonem od 55 kW/75 k do 90 kW/122 k se poprvé používá nový systém Twindosing. Prostřednictvím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue došlo v porovnání s předchůdcem k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx). Agregáty TDI pro model Volkswagen Caddy tak patří mezi nejčistější vznětové motory na světě. Přeplňovaný zážehový motor (TSI) o výkonu 85 kW/116 k se rovněž vyznačuje hospodárností a přispívá tak k trvalé udržitelnosti.
Nový kompaktní kempovací vůz bude mít virtuální světovou premiéru na začátku září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.