Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

AutoRoad.cz, 9. července 2020, 22:04 Google+

Dopad epidemie koronaviru se daleko razantněji podepsal na prodejích ojetých automobilů než na nových vozech. Trh ojetin za první půlrok 2020 dostal největší ránu ve své novodobé historii, kdy se v meziročním srovnání propadl o 46,53 %, tedy o 27,193 miliard korun. Vyplývá to z datových analýz autotržiště Carvago ze skupiny European Automotive Group (EAG), které díky kompletní digitalizaci databáze ojetých automobilů v ČR i Evropě monitoruje přes 80 % tuzemského trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Zájem o ojeté automobily začátkem roku pokračoval ve stabilním růstu po vzoru předchozího roku 2019, do epidemie koronaviru o 1,7 %, tedy o 315 milionů korun. Protiepidemická opatření se však drasticky promítla na prodejních výsledcích a v týdnu od 16. do 22. března se trh s 99% propadem doslova zastavil. Ve stejném časovém intervalu v meziročním srovnání se prodalo 111× méně vozů. V extrémních hodnotách (pokles přes 90 %) pak trh vydržel dlouhé dva měsíce a až koncem května došlo k částečnému oživení (pokles 47,9 %). Od počátku koronakrize do konce první poloviny roku trh zaznamenal propad 68,9 %, vozů se tak prodalo 3,2× méně. Celkový propad v oproti minulému roku je v konečném součtu 46,53 %, prodalo se 1,87× méně.

V první polovině roku se prodalo pouze 119 674 vozů, z čehož se nejvíce dařilo osobním automobilům v kategorii malých vozů a nižší střední třídy. Přestože je Škoda Octavia stále nejprodávanějším ojetým automobilem – konkrétně v karoserii kombi s motorizaci 2.0 TDi, výkonem 110 kW, manuální převodovkou a průměrným nájezdem 130 tisíc km, tak již není na českém trhu nedostatkovým zbožím. Nahradila jej Škoda Fabia, kterých na českém trhu chybí aktuálně 193. Průměrná cena vozu navzdory negativním dopadům covid-19 letos vzrostla o 3,5 % na výsledných 261 878 Kč. Nadále se postupně omlazuje tuzemský park prodaných ojetých automobilů – vozů mladších 10 let je 57 % a průměrný věk prodaného ojetého vozu je aktuálně 9,4 roku.

img-responsive

Octavia | foto: Škoda Auto

V rámci značek dominuje stejně jako u nových vozů tuzemská Škoda s tržním podílem 30,7 %, následuje Volkswagen s 11 % a na třetím místě se umístil Ford s podílem 6,8 %. Čtvrtý je Peugeot (4,6 %) a pátý Hyundai (4,0 %). Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (10,6 %), Škoda Fabia (8,1 %), Škoda Superb (3,5 %), Škoda Rapid (3,0 %) a Volkswagen Passat (2,5 %).

„Krize se neprojevila pouze v nižší poptávce či cenách, ale změnilo se i zákaznické chování. Uplynulé měsíce nám jasně ukázaly, že dosavadní koncept prodeje automobilů v pouze „offline“ prostředí není dostatečný a prodejci a dealeři budou nyní muset svůj přístup přehodnotit. Pokud by byli na online prodejní kanály již dávno připraveni, nemusely by letošní ztráty být tak fatální. Očekáváme, že přechod na online prodej se teď výrazně urychlí. Dealeři a prodejci ojetých aut budou muset svůj byznys kompletně transformovat, a to především ve smyslu digitalizace a práci s daty. která přináší možnost párování nabídky a poptávky napříč veškerými trhy,“ uvedl Jakub Šulta, CEO Autotržiště Carvago.

Vytisknout

Diskuze: Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Kuga PHEV

TEST: Ford Kuga PHEV – „roztrojená osobnost“ aneb nepodceňte vhodnou konfiguraci

Honda CL500

Honda přichází s novým scramblerem CL500

Monteverdi Berlinetta

Pozapomenuté sportovní vozy díl 7., Monteverdi Berlinetta, V8 Hemi ze Švýcarska

Ilustrační foto

Asociace: Češi loni za ojeté vozy utratili rekordních 192 miliard

Ilustrační foto

Podvodníci lákají na falešné investice a soutěže jménem Škody Auto

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

reklama

Doporučujeme

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

  2. Pozapomenuté sportovní vozy díl 7., Monteverdi Berlinetta, V8 Hemi ze Švýcarska

  3. Asociace: Češi loni za ojeté vozy utratili rekordních 192 miliard

  4. Podvodníci lákají na falešné investice a soutěže jménem Škody Auto

  5. Honda přichází s novým scramblerem CL500

  6. TEST: Ford Kuga PHEV – „roztrojená osobnost“ aneb nepodceňte vhodnou konfiguraci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud