Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

AutoRoad.cz, 9. července 2020, 22:04 Google+

Dopad epidemie koronaviru se daleko razantněji podepsal na prodejích ojetých automobilů než na nových vozech. Trh ojetin za první půlrok 2020 dostal největší ránu ve své novodobé historii, kdy se v meziročním srovnání propadl o 46,53 %, tedy o 27,193 miliard korun. Vyplývá to z datových analýz autotržiště Carvago ze skupiny European Automotive Group (EAG), které díky kompletní digitalizaci databáze ojetých automobilů v ČR i Evropě monitoruje přes 80 % tuzemského trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Zájem o ojeté automobily začátkem roku pokračoval ve stabilním růstu po vzoru předchozího roku 2019, do epidemie koronaviru o 1,7 %, tedy o 315 milionů korun. Protiepidemická opatření se však drasticky promítla na prodejních výsledcích a v týdnu od 16. do 22. března se trh s 99% propadem doslova zastavil. Ve stejném časovém intervalu v meziročním srovnání se prodalo 111× méně vozů. V extrémních hodnotách (pokles přes 90 %) pak trh vydržel dlouhé dva měsíce a až koncem května došlo k částečnému oživení (pokles 47,9 %). Od počátku koronakrize do konce první poloviny roku trh zaznamenal propad 68,9 %, vozů se tak prodalo 3,2× méně. Celkový propad v oproti minulému roku je v konečném součtu 46,53 %, prodalo se 1,87× méně.

V první polovině roku se prodalo pouze 119 674 vozů, z čehož se nejvíce dařilo osobním automobilům v kategorii malých vozů a nižší střední třídy. Přestože je Škoda Octavia stále nejprodávanějším ojetým automobilem – konkrétně v karoserii kombi s motorizaci 2.0 TDi, výkonem 110 kW, manuální převodovkou a průměrným nájezdem 130 tisíc km, tak již není na českém trhu nedostatkovým zbožím. Nahradila jej Škoda Fabia, kterých na českém trhu chybí aktuálně 193. Průměrná cena vozu navzdory negativním dopadům covid-19 letos vzrostla o 3,5 % na výsledných 261 878 Kč. Nadále se postupně omlazuje tuzemský park prodaných ojetých automobilů – vozů mladších 10 let je 57 % a průměrný věk prodaného ojetého vozu je aktuálně 9,4 roku.

img-responsive

Octavia | foto: Škoda Auto

V rámci značek dominuje stejně jako u nových vozů tuzemská Škoda s tržním podílem 30,7 %, následuje Volkswagen s 11 % a na třetím místě se umístil Ford s podílem 6,8 %. Čtvrtý je Peugeot (4,6 %) a pátý Hyundai (4,0 %). Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (10,6 %), Škoda Fabia (8,1 %), Škoda Superb (3,5 %), Škoda Rapid (3,0 %) a Volkswagen Passat (2,5 %).

„Krize se neprojevila pouze v nižší poptávce či cenách, ale změnilo se i zákaznické chování. Uplynulé měsíce nám jasně ukázaly, že dosavadní koncept prodeje automobilů v pouze „offline“ prostředí není dostatečný a prodejci a dealeři budou nyní muset svůj přístup přehodnotit. Pokud by byli na online prodejní kanály již dávno připraveni, nemusely by letošní ztráty být tak fatální. Očekáváme, že přechod na online prodej se teď výrazně urychlí. Dealeři a prodejci ojetých aut budou muset svůj byznys kompletně transformovat, a to především ve smyslu digitalizace a práci s daty. která přináší možnost párování nabídky a poptávky napříč veškerými trhy,“ uvedl Jakub Šulta, CEO Autotržiště Carvago.

Vytisknout

Diskuze: Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

reklama

Doporučujeme

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  5. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

  6. Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud