Začátkem července letošního roku byly představeny hned dvě nové verze legendární Cobry. Pod kapotou může být přeplňovaný čtyřválec z Fordu Mustang a účelně navržený elektrický pohon.
Moderní pohonné jednotky jsou zabaleny do okamžitě rozpoznatelné karosérie svalnatého roadsteru AC Cobra.
AC Cobra Series 1 elektroSpolečnost AC Cars uvádí na trh limitovanou edici lokálně bezemisního roadsteru. Vůz vznikne v počtu pouhých 58 kusů. Toto číslo není náhodné, je to již 58 let od představení prvního modelu AC Cobra.
Elektrická Cobra bude vypadat přesně tak, jako její první generace, která se světu ukázala v roce 1962. Také technicky je novinka velmi blízká první generaci. Jako základ používá podobný žebřinový rám, který byl jen lehce upraven pro potřeby usazení elektrického pohonu a baterií.
Existuje řada vylepšení včetně řízení, brzd a podobně navržených tak, aby vůz splňoval nejvyšší standardy pro jízdu a ovladatelnost v roce 2020, ale stále si zachoval styl 60' let.
Vůz je k dispozici ve čtyřech barvách a jeho cena je 138 000 GBP (4,071 milionů Kč) bez daně.
Kapacita baterie: 54 kWhZrychlení 0-100 km/h: 6,7 sVýkon: 230 kWTočivý moment: 500 N.m.Dojezd: 150 kmVáha: 1250 kg
AC Cobra 140 Charter EditionKomu více voní benzín, může dát přednost druhé novince ve výrobním programu AC Cars. Na pohled téměř identický vůz jako výše popsaná elektrická Cobra dostala své jméno podle objemu motoru v krychlových palcích. 140 krychlových palců znamená objem motoru 2,3 litru. Motor od automobilky Ford můžeme znát například z Fordu Mustang a nebo Focusu RS. Díky přeplňování má motor výkon 257 kW a točivý moment 440 N.m.
Roadster AC Cobra 140 Charter Edition vznikne stejně jako elektrická verze v omezeném počtu pouhých 58 kusů. Předpokládaná cena je 85 0000 GBP (2,5 milionů Kč).
Objem motoru: 2,3 LZrychlení 0-100 km/h: 6 sVýkon: 257 kWTočivý moment: 440 N.m.Váha: 1100 kg
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?