Začátkem července letošního roku byly představeny hned dvě nové verze legendární Cobry. Pod kapotou může být přeplňovaný čtyřválec z Fordu Mustang a účelně navržený elektrický pohon.
Moderní pohonné jednotky jsou zabaleny do okamžitě rozpoznatelné karosérie svalnatého roadsteru AC Cobra.
AC Cobra Series 1 elektroSpolečnost AC Cars uvádí na trh limitovanou edici lokálně bezemisního roadsteru. Vůz vznikne v počtu pouhých 58 kusů. Toto číslo není náhodné, je to již 58 let od představení prvního modelu AC Cobra.
Elektrická Cobra bude vypadat přesně tak, jako její první generace, která se světu ukázala v roce 1962. Také technicky je novinka velmi blízká první generaci. Jako základ používá podobný žebřinový rám, který byl jen lehce upraven pro potřeby usazení elektrického pohonu a baterií.
Existuje řada vylepšení včetně řízení, brzd a podobně navržených tak, aby vůz splňoval nejvyšší standardy pro jízdu a ovladatelnost v roce 2020, ale stále si zachoval styl 60' let.
Vůz je k dispozici ve čtyřech barvách a jeho cena je 138 000 GBP (4,071 milionů Kč) bez daně.
Kapacita baterie: 54 kWhZrychlení 0-100 km/h: 6,7 sVýkon: 230 kWTočivý moment: 500 N.m.Dojezd: 150 kmVáha: 1250 kg
AC Cobra 140 Charter EditionKomu více voní benzín, může dát přednost druhé novince ve výrobním programu AC Cars. Na pohled téměř identický vůz jako výše popsaná elektrická Cobra dostala své jméno podle objemu motoru v krychlových palcích. 140 krychlových palců znamená objem motoru 2,3 litru. Motor od automobilky Ford můžeme znát například z Fordu Mustang a nebo Focusu RS. Díky přeplňování má motor výkon 257 kW a točivý moment 440 N.m.
Roadster AC Cobra 140 Charter Edition vznikne stejně jako elektrická verze v omezeném počtu pouhých 58 kusů. Předpokládaná cena je 85 0000 GBP (2,5 milionů Kč).
Objem motoru: 2,3 LZrychlení 0-100 km/h: 6 sVýkon: 257 kWTočivý moment: 440 N.m.Váha: 1100 kg
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?