Začátkem července letošního roku byly představeny hned dvě nové verze legendární Cobry. Pod kapotou může být přeplňovaný čtyřválec z Fordu Mustang a účelně navržený elektrický pohon.
Moderní pohonné jednotky jsou zabaleny do okamžitě rozpoznatelné karosérie svalnatého roadsteru AC Cobra.
AC Cobra Series 1 elektroSpolečnost AC Cars uvádí na trh limitovanou edici lokálně bezemisního roadsteru. Vůz vznikne v počtu pouhých 58 kusů. Toto číslo není náhodné, je to již 58 let od představení prvního modelu AC Cobra.
Elektrická Cobra bude vypadat přesně tak, jako její první generace, která se světu ukázala v roce 1962. Také technicky je novinka velmi blízká první generaci. Jako základ používá podobný žebřinový rám, který byl jen lehce upraven pro potřeby usazení elektrického pohonu a baterií.
Existuje řada vylepšení včetně řízení, brzd a podobně navržených tak, aby vůz splňoval nejvyšší standardy pro jízdu a ovladatelnost v roce 2020, ale stále si zachoval styl 60' let.
Vůz je k dispozici ve čtyřech barvách a jeho cena je 138 000 GBP (4,071 milionů Kč) bez daně.
Kapacita baterie: 54 kWhZrychlení 0-100 km/h: 6,7 sVýkon: 230 kWTočivý moment: 500 N.m.Dojezd: 150 kmVáha: 1250 kg
AC Cobra 140 Charter EditionKomu více voní benzín, může dát přednost druhé novince ve výrobním programu AC Cars. Na pohled téměř identický vůz jako výše popsaná elektrická Cobra dostala své jméno podle objemu motoru v krychlových palcích. 140 krychlových palců znamená objem motoru 2,3 litru. Motor od automobilky Ford můžeme znát například z Fordu Mustang a nebo Focusu RS. Díky přeplňování má motor výkon 257 kW a točivý moment 440 N.m.
Roadster AC Cobra 140 Charter Edition vznikne stejně jako elektrická verze v omezeném počtu pouhých 58 kusů. Předpokládaná cena je 85 0000 GBP (2,5 milionů Kč).
Objem motoru: 2,3 LZrychlení 0-100 km/h: 6 sVýkon: 257 kWTočivý moment: 440 N.m.Váha: 1100 kg
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?