Začátkem července letošního roku byly představeny hned dvě nové verze legendární Cobry. Pod kapotou může být přeplňovaný čtyřválec z Fordu Mustang a účelně navržený elektrický pohon.
Moderní pohonné jednotky jsou zabaleny do okamžitě rozpoznatelné karosérie svalnatého roadsteru AC Cobra.
AC Cobra Series 1 elektroSpolečnost AC Cars uvádí na trh limitovanou edici lokálně bezemisního roadsteru. Vůz vznikne v počtu pouhých 58 kusů. Toto číslo není náhodné, je to již 58 let od představení prvního modelu AC Cobra.
Elektrická Cobra bude vypadat přesně tak, jako její první generace, která se světu ukázala v roce 1962. Také technicky je novinka velmi blízká první generaci. Jako základ používá podobný žebřinový rám, který byl jen lehce upraven pro potřeby usazení elektrického pohonu a baterií.
Existuje řada vylepšení včetně řízení, brzd a podobně navržených tak, aby vůz splňoval nejvyšší standardy pro jízdu a ovladatelnost v roce 2020, ale stále si zachoval styl 60' let.
Vůz je k dispozici ve čtyřech barvách a jeho cena je 138 000 GBP (4,071 milionů Kč) bez daně.
Kapacita baterie: 54 kWhZrychlení 0-100 km/h: 6,7 sVýkon: 230 kWTočivý moment: 500 N.m.Dojezd: 150 kmVáha: 1250 kg
AC Cobra 140 Charter EditionKomu více voní benzín, může dát přednost druhé novince ve výrobním programu AC Cars. Na pohled téměř identický vůz jako výše popsaná elektrická Cobra dostala své jméno podle objemu motoru v krychlových palcích. 140 krychlových palců znamená objem motoru 2,3 litru. Motor od automobilky Ford můžeme znát například z Fordu Mustang a nebo Focusu RS. Díky přeplňování má motor výkon 257 kW a točivý moment 440 N.m.
Roadster AC Cobra 140 Charter Edition vznikne stejně jako elektrická verze v omezeném počtu pouhých 58 kusů. Předpokládaná cena je 85 0000 GBP (2,5 milionů Kč).
Objem motoru: 2,3 LZrychlení 0-100 km/h: 6 sVýkon: 257 kWTočivý moment: 440 N.m.Váha: 1100 kg
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?