Společnost Hyundai Motor spustila výrobu zcela nového modelu i10 N Line ve výrobním závodě Hyundai Assan Otomotiv Sanayi v tureckém İzmitu. • K dispozici s motorem Turbo GDi 1,0 litru – dodávaným poprvé pro model i10 – a řadou stylistických vylepšení.
Zcela nový i10 N Line je čtvrtým modelem značky Hyundai, který bude nabízen s dynamickým stupněm výbavy N Line. Modely N Line, inspirované vysokovýkonnými vozy Hyundai N, jsou odlišeny sportovními prvky vnějšího a vnitřního designu. V případě zcela nového modelu i10 N Line se však zdaleka nejedná pouze o vzhled, protože pod jeho kapotou je uložen exkluzivní motor 1.0 Turbo GDi o výkonu 100 k. Díky tomu nabízí řidiči ještě větší potěšení z jízdy. Kromě toho je k dispozici také motor 1.2 MPi s výkonem 84 k.
„Nejvýkonnějším motorem v modelové řadě i10 ukazujeme, že stupeň výbavy N Line není jen otázkou nového vzhledu, ale přináší také výjimečnou dynamiku,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Přidáním těchto sportovních prvků k velmi bezpečnému a spolehlivému městskému vozu zvyšujeme jeho přitažlivost pro ještě širší okruh zákazníků.“
Zcela nový i10 N Line Zcela nový i10 N Line kombinuje dynamický design zcela nového modelu i10 se sportovním charakterem stupně výbavy N Line. Jeho vnější design nabízí kontrast mezi oblými plochami a ostrými liniemi. Nově navržené nárazníky a maska chladiče mu propůjčují dynamický vzhled inspirovaný vysokovýkonnými modely Hyundai. Sportovnější atmosféru uvnitř vozu vytvářejí prvky, jakými jsou charakteristický volant a řadicí páka s logem N, červené rámečky výdechů ventilační soustavy a kovové pedály. Konstrukci završuje exkluzivní tříválcový motor 1,0 litru Turbo GDi, který poskytuje nejvyšší výkon 100 k a maximální točivý moment 172 Nm.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?