Společnost Hyundai Motor spustila výrobu zcela nového modelu i10 N Line ve výrobním závodě Hyundai Assan Otomotiv Sanayi v tureckém İzmitu. • K dispozici s motorem Turbo GDi 1,0 litru – dodávaným poprvé pro model i10 – a řadou stylistických vylepšení.
Zcela nový i10 N Line je čtvrtým modelem značky Hyundai, který bude nabízen s dynamickým stupněm výbavy N Line. Modely N Line, inspirované vysokovýkonnými vozy Hyundai N, jsou odlišeny sportovními prvky vnějšího a vnitřního designu. V případě zcela nového modelu i10 N Line se však zdaleka nejedná pouze o vzhled, protože pod jeho kapotou je uložen exkluzivní motor 1.0 Turbo GDi o výkonu 100 k. Díky tomu nabízí řidiči ještě větší potěšení z jízdy. Kromě toho je k dispozici také motor 1.2 MPi s výkonem 84 k.
„Nejvýkonnějším motorem v modelové řadě i10 ukazujeme, že stupeň výbavy N Line není jen otázkou nového vzhledu, ale přináší také výjimečnou dynamiku,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Přidáním těchto sportovních prvků k velmi bezpečnému a spolehlivému městskému vozu zvyšujeme jeho přitažlivost pro ještě širší okruh zákazníků.“
Zcela nový i10 N Line Zcela nový i10 N Line kombinuje dynamický design zcela nového modelu i10 se sportovním charakterem stupně výbavy N Line. Jeho vnější design nabízí kontrast mezi oblými plochami a ostrými liniemi. Nově navržené nárazníky a maska chladiče mu propůjčují dynamický vzhled inspirovaný vysokovýkonnými modely Hyundai. Sportovnější atmosféru uvnitř vozu vytvářejí prvky, jakými jsou charakteristický volant a řadicí páka s logem N, červené rámečky výdechů ventilační soustavy a kovové pedály. Konstrukci završuje exkluzivní tříválcový motor 1,0 litru Turbo GDi, který poskytuje nejvyšší výkon 100 k a maximální točivý moment 172 Nm.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.