Nový SEAT Ateca 2020 s ještě emocionálnějším exteriérem a modernizovaným interiérem přináší do segmentu kompaktních SUV evoluci designu. Díky systému SEAT CONNECT je SEAT Ateca kompletně síťově propojený a jeho konektivita zahrnuje internetové funkce a služby, využitelné uvnitř vozu i mimo něj. Vyspělé asistenční a komfortní systémy posouvají bezpečnost modelu SEAT Ateca 2020 na novou úroveň. Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává kompaktnímu SUV ještě robustnější charakter terénního vozu. Vyspělé zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory pro modernizovaný SEAT Ateca snižují emise a zajišťují vynikající jízdní dynamiku.
„SEAT s modelem Ateca úspěšně vstoupil do segmentu SUV, který se stal základem dlouhodobé strategie značky společně s ostatními pilíři, modelovými řadami Ibiza a Leon,“ řekl Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodeje a marketing. „Prodeje v segmentu SUV se velmi pozitivně podílely na úspěšných výsledcích společnosti v roce 2019. Celkem 44 % vozů SEAT, prodaných v loňském roce, neslo modelové označení Ateca, Arona nebo Tarraco. Jsme přesvědčeni o tom, že s novým modelem Ateca 2020 se nám podaří navázat na dobré výsledky v tomto segmentu.“
Všechna vozidla SEAT sdílejí stejné základní hodnoty a nabízejí dynamiku, nezaměnitelný vzhled, komfort, bezpečnost a konektivitu. SEAT Ateca již osvědčil své kvality a stal se na trhu důležitým hráčem, který od své premiéry v roce 2016 vykazuje každoroční nárůsty prodeje. Dosud bylo prodáno více než 300 000 vozů a jen v roce 2019 sjelo z montážní linky téměř 100 000 vozidel.
Představení modernizovaného modelu SEAT Ateca rozšiřuje segment kompaktních SUV o novou dimenzi. SEAT tím také upevňuje postavení modelu Ateca na trhu a předkládá zákazníkům ještě atraktivnější nabídku.
Nově navržený design kombinuje nový designérský styl značky SEAT. Vylepšený vzhled umocňuje sebevědomý charakter tohoto všestranného modelu, určeného k provozu ve městě i za jeho hranicemi.
SEAT reaguje také na neustále rostoucí poptávku po konektivitě. Nový SEAT Ateca proto umožňuje zákazníkům brát si svůj digitální život s sebou do vozidla, s nímž mohou být navíc ve spojení i na dálku. Kompaktní SUV nabízí konektivitu založenou na nejmodernějších technologiích informačních a zábavních systémů. Systém Full Link zahrnuje přístup k zákazníky oblíbeným rozhraním Android Auto a Apple CarPlay. Zážitky z jízdy rozšiřují také internetové funkce a služby s aplikacemi využitelnými uvnitř vozu.
Výbava modelu SEAT Ateca byla rozšířena nejvyspělejšími asistenčními systémy včetně prediktivního adaptivního tempomatu ACC, přednárazového bezpečnostního systému (Pre-Crash Assist), asistenta pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist) a asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist). Uvedené technologie zvyšují úroveň bezpečnosti a komfortu tohoto kompaktního SUV bez ohledu na jízdní situaci.
SEAT Ateca 2020 je nabízen s řadou nových spalovacích motorů vyspělé konstrukce, která minimalizuje emise. Součástí nabídky jsou zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory s výkony od 81 kW/110 k do 140 kW/190 k.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.