Nový SEAT Ateca 2020 s ještě emocionálnějším exteriérem a modernizovaným interiérem přináší do segmentu kompaktních SUV evoluci designu. Díky systému SEAT CONNECT je SEAT Ateca kompletně síťově propojený a jeho konektivita zahrnuje internetové funkce a služby, využitelné uvnitř vozu i mimo něj. Vyspělé asistenční a komfortní systémy posouvají bezpečnost modelu SEAT Ateca 2020 na novou úroveň. Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává kompaktnímu SUV ještě robustnější charakter terénního vozu. Vyspělé zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory pro modernizovaný SEAT Ateca snižují emise a zajišťují vynikající jízdní dynamiku.
„SEAT s modelem Ateca úspěšně vstoupil do segmentu SUV, který se stal základem dlouhodobé strategie značky společně s ostatními pilíři, modelovými řadami Ibiza a Leon,“ řekl Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodeje a marketing. „Prodeje v segmentu SUV se velmi pozitivně podílely na úspěšných výsledcích společnosti v roce 2019. Celkem 44 % vozů SEAT, prodaných v loňském roce, neslo modelové označení Ateca, Arona nebo Tarraco. Jsme přesvědčeni o tom, že s novým modelem Ateca 2020 se nám podaří navázat na dobré výsledky v tomto segmentu.“
Všechna vozidla SEAT sdílejí stejné základní hodnoty a nabízejí dynamiku, nezaměnitelný vzhled, komfort, bezpečnost a konektivitu. SEAT Ateca již osvědčil své kvality a stal se na trhu důležitým hráčem, který od své premiéry v roce 2016 vykazuje každoroční nárůsty prodeje. Dosud bylo prodáno více než 300 000 vozů a jen v roce 2019 sjelo z montážní linky téměř 100 000 vozidel.
Představení modernizovaného modelu SEAT Ateca rozšiřuje segment kompaktních SUV o novou dimenzi. SEAT tím také upevňuje postavení modelu Ateca na trhu a předkládá zákazníkům ještě atraktivnější nabídku.
Nově navržený design kombinuje nový designérský styl značky SEAT. Vylepšený vzhled umocňuje sebevědomý charakter tohoto všestranného modelu, určeného k provozu ve městě i za jeho hranicemi.
SEAT reaguje také na neustále rostoucí poptávku po konektivitě. Nový SEAT Ateca proto umožňuje zákazníkům brát si svůj digitální život s sebou do vozidla, s nímž mohou být navíc ve spojení i na dálku. Kompaktní SUV nabízí konektivitu založenou na nejmodernějších technologiích informačních a zábavních systémů. Systém Full Link zahrnuje přístup k zákazníky oblíbeným rozhraním Android Auto a Apple CarPlay. Zážitky z jízdy rozšiřují také internetové funkce a služby s aplikacemi využitelnými uvnitř vozu.
Výbava modelu SEAT Ateca byla rozšířena nejvyspělejšími asistenčními systémy včetně prediktivního adaptivního tempomatu ACC, přednárazového bezpečnostního systému (Pre-Crash Assist), asistenta pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist) a asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist). Uvedené technologie zvyšují úroveň bezpečnosti a komfortu tohoto kompaktního SUV bez ohledu na jízdní situaci.
SEAT Ateca 2020 je nabízen s řadou nových spalovacích motorů vyspělé konstrukce, která minimalizuje emise. Součástí nabídky jsou zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory s výkony od 81 kW/110 k do 140 kW/190 k.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.