Nový SEAT Ateca 2020 s ještě emocionálnějším exteriérem a modernizovaným interiérem přináší do segmentu kompaktních SUV evoluci designu. Díky systému SEAT CONNECT je SEAT Ateca kompletně síťově propojený a jeho konektivita zahrnuje internetové funkce a služby, využitelné uvnitř vozu i mimo něj. Vyspělé asistenční a komfortní systémy posouvají bezpečnost modelu SEAT Ateca 2020 na novou úroveň. Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává kompaktnímu SUV ještě robustnější charakter terénního vozu. Vyspělé zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory pro modernizovaný SEAT Ateca snižují emise a zajišťují vynikající jízdní dynamiku.
„SEAT s modelem Ateca úspěšně vstoupil do segmentu SUV, který se stal základem dlouhodobé strategie značky společně s ostatními pilíři, modelovými řadami Ibiza a Leon,“ řekl Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodeje a marketing. „Prodeje v segmentu SUV se velmi pozitivně podílely na úspěšných výsledcích společnosti v roce 2019. Celkem 44 % vozů SEAT, prodaných v loňském roce, neslo modelové označení Ateca, Arona nebo Tarraco. Jsme přesvědčeni o tom, že s novým modelem Ateca 2020 se nám podaří navázat na dobré výsledky v tomto segmentu.“
Všechna vozidla SEAT sdílejí stejné základní hodnoty a nabízejí dynamiku, nezaměnitelný vzhled, komfort, bezpečnost a konektivitu. SEAT Ateca již osvědčil své kvality a stal se na trhu důležitým hráčem, který od své premiéry v roce 2016 vykazuje každoroční nárůsty prodeje. Dosud bylo prodáno více než 300 000 vozů a jen v roce 2019 sjelo z montážní linky téměř 100 000 vozidel.
Představení modernizovaného modelu SEAT Ateca rozšiřuje segment kompaktních SUV o novou dimenzi. SEAT tím také upevňuje postavení modelu Ateca na trhu a předkládá zákazníkům ještě atraktivnější nabídku.
Nově navržený design kombinuje nový designérský styl značky SEAT. Vylepšený vzhled umocňuje sebevědomý charakter tohoto všestranného modelu, určeného k provozu ve městě i za jeho hranicemi.
SEAT reaguje také na neustále rostoucí poptávku po konektivitě. Nový SEAT Ateca proto umožňuje zákazníkům brát si svůj digitální život s sebou do vozidla, s nímž mohou být navíc ve spojení i na dálku. Kompaktní SUV nabízí konektivitu založenou na nejmodernějších technologiích informačních a zábavních systémů. Systém Full Link zahrnuje přístup k zákazníky oblíbeným rozhraním Android Auto a Apple CarPlay. Zážitky z jízdy rozšiřují také internetové funkce a služby s aplikacemi využitelnými uvnitř vozu.
Výbava modelu SEAT Ateca byla rozšířena nejvyspělejšími asistenčními systémy včetně prediktivního adaptivního tempomatu ACC, přednárazového bezpečnostního systému (Pre-Crash Assist), asistenta pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist) a asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist). Uvedené technologie zvyšují úroveň bezpečnosti a komfortu tohoto kompaktního SUV bez ohledu na jízdní situaci.
SEAT Ateca 2020 je nabízen s řadou nových spalovacích motorů vyspělé konstrukce, která minimalizuje emise. Součástí nabídky jsou zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory s výkony od 81 kW/110 k do 140 kW/190 k.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?