Předprodej nové generace oblíbeného modelu Toyota Yaris právě začal. Jeho výroba začne v červnu.
Ve třídě malých vozidel se jedná o velmi oblíbené vozidlo. Původní Yaris na trhu okamžitě vzbudil pozornost a již v roce 2000 získal evropský titul Auto roku, stejně tak jako ocenění Motor roku za jednotku 1,0 litru s jejími průkopnickými parametry. V roce 2012 se představila Toyota Yaris Hybrid, celosvětově první plně hybridní model ve třídě malých vozů. Od té doby se v Evropě prodalo přes 500 tisíc těchto automobilů.
Právě zahájený prodej nové 4. generace Toyoty Yaris formou předprodeje dává možnost objednat toto moderní vozidlo již nyní. Čtvrtá generace využívá jako první vůz v segmentu novou podvozkovou platformu TNGA-B (Toyota New Global Architecture), dostala nový výkonný tříválec o objemu 1,5 litru včetně hybridní verze a zároveň byla vyvinuta jako nejbezpečnější auto ve třídě malých vozů.
Toyota Yaris nové generace byla opět kompletně navržena v Evropě pro evropský trh. Vyrábět se začne v červnu ve francouzském Valenciennes a od příštího roku také v závodě TPCA ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí model Aygo.
Nová platforma GA-B přináší styl, praktickou všestrannost, potěšení z jízdy a bezpečnost. Nový Yaris má proti předchůdci větší šířku a rozvor o 50 mm, přestože celkově je o pět milimetrů kratší. Rozchod je oproti předchozí generaci větší o 57 mm. V nabídce motorizací je nový tříválcový atmosférický benzínový agregát 1,5 Dynamic Force o výkonu 121 koní a jeho hybridní provedení 1,5 Hybrid Dynamic Force s výkonem 116 koní, které poskytuje řidiči agilnější reakce, nárůst systémového výkonu o 15 procent a snížení spotřeby o více než 20 procent.Na českém trhu se Yaris představuje ve čtyřech stupních výbav. Na základní výbavu Active navazuje střední výbava Comfort a nejnáročnější zákazníky osloví stylové provedení Selection či limitovaná Premiere Edition.
V interiéru vozu zaujme dle výbavy nový Bi-nokulární přístrojový panel, vyhřívaný volant, bezdrátová nabíječka na smartphone nebo head-up displej.
Již v základní výbavě je k dispozici inteligentní adaptivní tempomat pro plný rozsah rychlosti včetně semi-autonomního řízení. O bezpečnost se v rámci standardní výbavy stará také soubor prvků Toyota Safety Sense 2.5 (vylepšená druhá generace), který mimo jiné zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a cyklistů, systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách, asistent pro udržení v jízdním pruhu, systém sledování únavy řidiče nebo nouzový asistent řízení. Toyota s novým modelem míří na 5 hvězd v evropských testech Euro NCAP, a to mimo jiné i díky unikátnímu centrálnímu airbagu pro přední sedadla.
Základní cena pětidveřového hatchbacku s motorem 1.0 VVT-i ve výbavě Active začíná na 335 000 Kč a cena hybridního provedení na 445 000 Kč.
Nemalá část zákazníků však využije známého efektu při uvádění nového typu a souběhu doprodeje odcházející varianty, který je doprovázen velmi výhodnou cenou. Je tomu tak i v případě Yarisu, odcházející generaci Yarisu je možné pořídit již za 299 900 Kč.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?