Předprodej nové generace oblíbeného modelu Toyota Yaris právě začal. Jeho výroba začne v červnu.
Ve třídě malých vozidel se jedná o velmi oblíbené vozidlo. Původní Yaris na trhu okamžitě vzbudil pozornost a již v roce 2000 získal evropský titul Auto roku, stejně tak jako ocenění Motor roku za jednotku 1,0 litru s jejími průkopnickými parametry. V roce 2012 se představila Toyota Yaris Hybrid, celosvětově první plně hybridní model ve třídě malých vozů. Od té doby se v Evropě prodalo přes 500 tisíc těchto automobilů.
Právě zahájený prodej nové 4. generace Toyoty Yaris formou předprodeje dává možnost objednat toto moderní vozidlo již nyní. Čtvrtá generace využívá jako první vůz v segmentu novou podvozkovou platformu TNGA-B (Toyota New Global Architecture), dostala nový výkonný tříválec o objemu 1,5 litru včetně hybridní verze a zároveň byla vyvinuta jako nejbezpečnější auto ve třídě malých vozů.
Toyota Yaris nové generace byla opět kompletně navržena v Evropě pro evropský trh. Vyrábět se začne v červnu ve francouzském Valenciennes a od příštího roku také v závodě TPCA ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí model Aygo.
Nová platforma GA-B přináší styl, praktickou všestrannost, potěšení z jízdy a bezpečnost. Nový Yaris má proti předchůdci větší šířku a rozvor o 50 mm, přestože celkově je o pět milimetrů kratší. Rozchod je oproti předchozí generaci větší o 57 mm. V nabídce motorizací je nový tříválcový atmosférický benzínový agregát 1,5 Dynamic Force o výkonu 121 koní a jeho hybridní provedení 1,5 Hybrid Dynamic Force s výkonem 116 koní, které poskytuje řidiči agilnější reakce, nárůst systémového výkonu o 15 procent a snížení spotřeby o více než 20 procent.Na českém trhu se Yaris představuje ve čtyřech stupních výbav. Na základní výbavu Active navazuje střední výbava Comfort a nejnáročnější zákazníky osloví stylové provedení Selection či limitovaná Premiere Edition.
V interiéru vozu zaujme dle výbavy nový Bi-nokulární přístrojový panel, vyhřívaný volant, bezdrátová nabíječka na smartphone nebo head-up displej.
Již v základní výbavě je k dispozici inteligentní adaptivní tempomat pro plný rozsah rychlosti včetně semi-autonomního řízení. O bezpečnost se v rámci standardní výbavy stará také soubor prvků Toyota Safety Sense 2.5 (vylepšená druhá generace), který mimo jiné zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a cyklistů, systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách, asistent pro udržení v jízdním pruhu, systém sledování únavy řidiče nebo nouzový asistent řízení. Toyota s novým modelem míří na 5 hvězd v evropských testech Euro NCAP, a to mimo jiné i díky unikátnímu centrálnímu airbagu pro přední sedadla.
Základní cena pětidveřového hatchbacku s motorem 1.0 VVT-i ve výbavě Active začíná na 335 000 Kč a cena hybridního provedení na 445 000 Kč.
Nemalá část zákazníků však využije známého efektu při uvádění nového typu a souběhu doprodeje odcházející varianty, který je doprovázen velmi výhodnou cenou. Je tomu tak i v případě Yarisu, odcházející generaci Yarisu je možné pořídit již za 299 900 Kč.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.