Maxmilián Schneider je externí designer pracující pro Mitsubishi Motors Japan. Ve volném čase nakreslil svou představu nového supersportovního vozu s Wankelovým motorem uloženým za zády posádky.
Jelikož má Mazda RX-10 Vision Longtail motor umístěný až za kabinou, vypadá vůz téměř jako speciál pro vytrvalostní závody Le Man. Široké a nízké kupé zaujme obrovskými vystouplými blatníky kol a absencí zpětných zrcátek, jenž jsou nahrazeny kamerami. Přední část je vybavena LED světlomety a typickou "Mazdovskou" maskou. Zadní část konceptu nechává průhledným krytem nakouknout na pohonnou jednotku. Tento kryt má tvar inspirovaný právě Wankelovým motorem.
Skvěle vypadající supersportovní vůz je dle představ svého tvůrce hybridním vozem , kombinujícím tří-rotorovým přeplňovaným motorem o výkonu 575 kW (780 koní), jehož výkon putuje na kola zadní nápravy se dvěma elektromotory s výkonem 92 kW (125 koní) pro každé z předních kol. Celkový výkon tak dosahuje 759 kW (1030 koní). Schneider věří, že jím navržený supersport by díky této porci výkonu dokázal akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 2,5 s a pokračovat až ke 427 km/h.
Je velice nepravděpodobné, že bychom se něčeho takového v nejbližší době od japonské automobilky dočkali, což je opravdu škoda. Koncept Mazda RX-10 Vision Longtail v sobě kombinuje atraktivní vzhled s úžasnou technikou a dechberoucí dynamikou.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?