Suzuki Jimny je úžasný off-road. Ale jako rodinné auto je kvůli svým miniaturním rozměrům takřka nepoužitelný. Nyní přichází řešení v podobě 5ti dvéřové verze.
Autocar India zveřejnil informace o chystaném 5ti dvéřovém Suzuki Jimny. Japonská automobilka Suzuki údajně připravuje prodlouženou verzi svého terénního bestselleru. Na indickém trhu chce automobilka nejprve představit dlouhé provedení, kdežto u nás známý 3 "dvéřák" má následovat později.
Pěti dvéřový Jimny bude využívat prodloužený rozvor, čímž vznikne více místa převážně v druhé řadě sedadel a měl by se zvětšit též zavazadlový prostor. Jinak by mělo být vše při starém. Obě nápravy mají být stále tuhé, odpružené listovými pery. O pohon se bude starat atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 75 kW (102 koní) v 6000 ot./min. a točivým momentem 130 N.m. Na výběr bude buď 5ti stupňová manuální převodovka a nebo 4 stupňový automat. Cena za 5ti dvéřový teréňák má na indickém trhu začínat pod 1 milionem rupií (asi 333 000 Kč).
O tom, zda se bude nový větší model exportovat i do jiných zemí není v této chvíli známo. V Evropě se krátké provedení stahuje z nabídky kvůli přísným emisním limitům. V nabídce se ale objeví užitková verze bez zadních sedadel, díky čemuž nemusí plnit tak přísné limity. Ve hře je i návrat osobní verze s jiným motorem. Například v Japonsku existuje kei car verze s přeplňovaným tříválcem o objemu 660 ccm s výkonem 47 kW (64 koní) a točivým momentem 96 N.m.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.