Suzuki Jimny je úžasný off-road. Ale jako rodinné auto je kvůli svým miniaturním rozměrům takřka nepoužitelný. Nyní přichází řešení v podobě 5ti dvéřové verze.
Autocar India zveřejnil informace o chystaném 5ti dvéřovém Suzuki Jimny. Japonská automobilka Suzuki údajně připravuje prodlouženou verzi svého terénního bestselleru. Na indickém trhu chce automobilka nejprve představit dlouhé provedení, kdežto u nás známý 3 "dvéřák" má následovat později.
Pěti dvéřový Jimny bude využívat prodloužený rozvor, čímž vznikne více místa převážně v druhé řadě sedadel a měl by se zvětšit též zavazadlový prostor. Jinak by mělo být vše při starém. Obě nápravy mají být stále tuhé, odpružené listovými pery. O pohon se bude starat atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 75 kW (102 koní) v 6000 ot./min. a točivým momentem 130 N.m. Na výběr bude buď 5ti stupňová manuální převodovka a nebo 4 stupňový automat. Cena za 5ti dvéřový teréňák má na indickém trhu začínat pod 1 milionem rupií (asi 333 000 Kč).
O tom, zda se bude nový větší model exportovat i do jiných zemí není v této chvíli známo. V Evropě se krátké provedení stahuje z nabídky kvůli přísným emisním limitům. V nabídce se ale objeví užitková verze bez zadních sedadel, díky čemuž nemusí plnit tak přísné limity. Ve hře je i návrat osobní verze s jiným motorem. Například v Japonsku existuje kei car verze s přeplňovaným tříválcem o objemu 660 ccm s výkonem 47 kW (64 koní) a točivým momentem 96 N.m.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?