Suzuki Jimny je úžasný off-road. Ale jako rodinné auto je kvůli svým miniaturním rozměrům takřka nepoužitelný. Nyní přichází řešení v podobě 5ti dvéřové verze.
Autocar India zveřejnil informace o chystaném 5ti dvéřovém Suzuki Jimny. Japonská automobilka Suzuki údajně připravuje prodlouženou verzi svého terénního bestselleru. Na indickém trhu chce automobilka nejprve představit dlouhé provedení, kdežto u nás známý 3 "dvéřák" má následovat později.
Pěti dvéřový Jimny bude využívat prodloužený rozvor, čímž vznikne více místa převážně v druhé řadě sedadel a měl by se zvětšit též zavazadlový prostor. Jinak by mělo být vše při starém. Obě nápravy mají být stále tuhé, odpružené listovými pery. O pohon se bude starat atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 75 kW (102 koní) v 6000 ot./min. a točivým momentem 130 N.m. Na výběr bude buď 5ti stupňová manuální převodovka a nebo 4 stupňový automat. Cena za 5ti dvéřový teréňák má na indickém trhu začínat pod 1 milionem rupií (asi 333 000 Kč).
O tom, zda se bude nový větší model exportovat i do jiných zemí není v této chvíli známo. V Evropě se krátké provedení stahuje z nabídky kvůli přísným emisním limitům. V nabídce se ale objeví užitková verze bez zadních sedadel, díky čemuž nemusí plnit tak přísné limity. Ve hře je i návrat osobní verze s jiným motorem. Například v Japonsku existuje kei car verze s přeplňovaným tříválcem o objemu 660 ccm s výkonem 47 kW (64 koní) a točivým momentem 96 N.m.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.