Suzuki Jimny je úžasný off-road. Ale jako rodinné auto je kvůli svým miniaturním rozměrům takřka nepoužitelný. Nyní přichází řešení v podobě 5ti dvéřové verze.
Autocar India zveřejnil informace o chystaném 5ti dvéřovém Suzuki Jimny. Japonská automobilka Suzuki údajně připravuje prodlouženou verzi svého terénního bestselleru. Na indickém trhu chce automobilka nejprve představit dlouhé provedení, kdežto u nás známý 3 "dvéřák" má následovat později.
Pěti dvéřový Jimny bude využívat prodloužený rozvor, čímž vznikne více místa převážně v druhé řadě sedadel a měl by se zvětšit též zavazadlový prostor. Jinak by mělo být vše při starém. Obě nápravy mají být stále tuhé, odpružené listovými pery. O pohon se bude starat atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 75 kW (102 koní) v 6000 ot./min. a točivým momentem 130 N.m. Na výběr bude buď 5ti stupňová manuální převodovka a nebo 4 stupňový automat. Cena za 5ti dvéřový teréňák má na indickém trhu začínat pod 1 milionem rupií (asi 333 000 Kč).
O tom, zda se bude nový větší model exportovat i do jiných zemí není v této chvíli známo. V Evropě se krátké provedení stahuje z nabídky kvůli přísným emisním limitům. V nabídce se ale objeví užitková verze bez zadních sedadel, díky čemuž nemusí plnit tak přísné limity. Ve hře je i návrat osobní verze s jiným motorem. Například v Japonsku existuje kei car verze s přeplňovaným tříválcem o objemu 660 ccm s výkonem 47 kW (64 koní) a točivým momentem 96 N.m.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?