Automobilka Togliatti "VIS-Auto", jenž je dceřinou společností AvtoVAZ, představila nový extrémní pick-up na podvozku Lada 4x4 (u nás známé spíše pod názvem Lada Niva). Poznávací značkou super offroadu jsou obrovské nízkotlaké pneumatiky, které zaručí nebývalé terénní schopnosti.
Základem představeného pick-upu je model VIS-23461 s dlouhou kabinou, což je v podstatě malý pick-up založený na Ladě 4x4. Přední náprava je původní a má odpružení vinutými pružinami. Ta zadní pochází ze speciálu Bronto Marsh a o její odpružení se starají listová péra. Zadní náprava je portálová a navíc vybavená uzávěrkou diferenciálu.
K pohonu slouží původní sériový zážehový čtyřválec o objemu 1690 ccm s výkonem 61 kW (83 koní) a točivým momentem 133 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky. Ta je společně s redukční převodovkou taktéž převzata ze sériové Lady. Aby výkon motoru zvládl zvýšený odpor pneumatik, změnil se konečný převod v diferenciálech.
Zvenčí poznáte novinku na první pohled i z dálky. Vůz jezdí na obřích kolech s nízkotlakými pneumatikami. Jsou sice menší než u speciálu Bronto Marsh, který narozdíl od pick-up dokonce plave, ale i tak je zaručena úžasná schopnost překonávat terénní nástrahy a vůz si údajně poradí i s bažinatým povrchem. Kola se nacházejí pod výraznými lemi blatníků, mezi něž jsou umístěny velké hliníkové nášlapy. Na střeše nechybí expediční zahrádka s přídavnými světlomety a celá karoserie dostala maskovací nátěr.
Plánuje se výroba na základě individuálních objednávek. Zahájení produkce ani konečná cena nejsou prozatím k dispozici.
Zdroj: lada4x4.net
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.