Automobilka Togliatti "VIS-Auto", jenž je dceřinou společností AvtoVAZ, představila nový extrémní pick-up na podvozku Lada 4x4 (u nás známé spíše pod názvem Lada Niva). Poznávací značkou super offroadu jsou obrovské nízkotlaké pneumatiky, které zaručí nebývalé terénní schopnosti.
Základem představeného pick-upu je model VIS-23461 s dlouhou kabinou, což je v podstatě malý pick-up založený na Ladě 4x4. Přední náprava je původní a má odpružení vinutými pružinami. Ta zadní pochází ze speciálu Bronto Marsh a o její odpružení se starají listová péra. Zadní náprava je portálová a navíc vybavená uzávěrkou diferenciálu.
K pohonu slouží původní sériový zážehový čtyřválec o objemu 1690 ccm s výkonem 61 kW (83 koní) a točivým momentem 133 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky. Ta je společně s redukční převodovkou taktéž převzata ze sériové Lady. Aby výkon motoru zvládl zvýšený odpor pneumatik, změnil se konečný převod v diferenciálech.
Zvenčí poznáte novinku na první pohled i z dálky. Vůz jezdí na obřích kolech s nízkotlakými pneumatikami. Jsou sice menší než u speciálu Bronto Marsh, který narozdíl od pick-up dokonce plave, ale i tak je zaručena úžasná schopnost překonávat terénní nástrahy a vůz si údajně poradí i s bažinatým povrchem. Kola se nacházejí pod výraznými lemi blatníků, mezi něž jsou umístěny velké hliníkové nášlapy. Na střeše nechybí expediční zahrádka s přídavnými světlomety a celá karoserie dostala maskovací nátěr.
Plánuje se výroba na základě individuálních objednávek. Zahájení produkce ani konečná cena nejsou prozatím k dispozici.
Zdroj: lada4x4.net
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?