Automobilka Togliatti "VIS-Auto", jenž je dceřinou společností AvtoVAZ, představila nový extrémní pick-up na podvozku Lada 4x4 (u nás známé spíše pod názvem Lada Niva). Poznávací značkou super offroadu jsou obrovské nízkotlaké pneumatiky, které zaručí nebývalé terénní schopnosti.
Základem představeného pick-upu je model VIS-23461 s dlouhou kabinou, což je v podstatě malý pick-up založený na Ladě 4x4. Přední náprava je původní a má odpružení vinutými pružinami. Ta zadní pochází ze speciálu Bronto Marsh a o její odpružení se starají listová péra. Zadní náprava je portálová a navíc vybavená uzávěrkou diferenciálu.
K pohonu slouží původní sériový zážehový čtyřválec o objemu 1690 ccm s výkonem 61 kW (83 koní) a točivým momentem 133 N.m. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky. Ta je společně s redukční převodovkou taktéž převzata ze sériové Lady. Aby výkon motoru zvládl zvýšený odpor pneumatik, změnil se konečný převod v diferenciálech.
Zvenčí poznáte novinku na první pohled i z dálky. Vůz jezdí na obřích kolech s nízkotlakými pneumatikami. Jsou sice menší než u speciálu Bronto Marsh, který narozdíl od pick-up dokonce plave, ale i tak je zaručena úžasná schopnost překonávat terénní nástrahy a vůz si údajně poradí i s bažinatým povrchem. Kola se nacházejí pod výraznými lemi blatníků, mezi něž jsou umístěny velké hliníkové nášlapy. Na střeše nechybí expediční zahrádka s přídavnými světlomety a celá karoserie dostala maskovací nátěr.
Plánuje se výroba na základě individuálních objednávek. Zahájení produkce ani konečná cena nejsou prozatím k dispozici.
Zdroj: lada4x4.net
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.