Třetí generace úspěšného malého vozu bude mít premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Automobilka na hatchbacku uplatňuje svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness, nové technologie a širokou škálu bezpečnostních systémů. Dle tvrzení Hyundai nejkomplexnější ve své třídě.
Přední části dominuje masivní mřížka chladiče tvořená kosočtverci a ostře řezané přední světlomety. Celkově příď vypadá agresivněji. Na bocích dominuje chromový pás pod okny vinoucí se od předního sloupku a končící až ve sloupku C. Zadní část dostala spojená led světla a dokonce i malý difuzor. Celkově nová i20 vypadá širší.
A není to jen iluze. Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm). Nová i20 tedy nabídne více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.
Zajímavé zprávy přicházejí hlavně z technického oddělení automobilky. Řidič bude mít před sebou 10,25 palcový digitální štít, přičemž z přístrojové desky se tyčí do strany rovněž 10,25 palcová obrazovka infotainmentu. Nový je multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru tvořené led pásky.
Nechybí dnes už běžné bezdrátové nabíjení telefonu a podpora bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Inteligentní tempomat, který využívá data z navigace. Funkce udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo sledování překážek okolo celého auta včetně autonomního brzdění.
Základním motorem bude pod kapotou nového Hyundai i20 klasická čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 62 kW (84 koní) spojená s manuální pětirychlostní převodovkou. Více síly pak zajistí přeplňované litrové tříválce – 74 kW (100 koní) nebo 88 kW (120 koní). U slabší verze bude na výběr, zda sáhnete po mild-hybridní verzi nebo ne, výkonnější specifikace je pak výhradně mild-hybridní. U těchto motorů je na výběr z manuální šestistupňové nebo automatické sedmistupňové převodovky.
Na podrobnější informace si budeme muset počkat do zmíněného Ženevského autosalonu, který proběhne začátkem března.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.