Nový Hyundai i20 bude stát za pozornost. Zachová si čtyřválec, nabídne hybrid a ostřejší design

Hyundai představí v Ženevě zcela nový i20. Sází na větší rozměry, dravější design a hybridní pohon
Hyundai představí v Ženevě zcela nový i20. Sází na větší rozměry, dravější design a hybridní pohon, foto: Hyundai
AutoRoad.cz 24. února 2020 23:53
Sdílej:

Třetí generace úspěšného malého vozu bude mít premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Automobilka na hatchbacku uplatňuje svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness, nové technologie a širokou škálu bezpečnostních systémů. Dle tvrzení Hyundai nejkomplexnější ve své třídě.

Přední části dominuje masivní mřížka chladiče tvořená kosočtverci a ostře řezané přední světlomety. Celkově příď vypadá agresivněji. Na bocích dominuje chromový pás pod okny vinoucí se od předního sloupku a končící až ve sloupku C. Zadní část dostala spojená led světla a dokonce i malý difuzor. Celkově nová i20 vypadá širší.

A není to jen iluze. Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm). Nová i20 tedy nabídne více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.

Zajímavé zprávy přicházejí hlavně z technického oddělení automobilky. Řidič bude mít před sebou 10,25 palcový digitální štít, přičemž z přístrojové desky se tyčí do strany rovněž 10,25 palcová obrazovka infotainmentu. Nový je multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru tvořené led pásky.

Nechybí dnes už běžné bezdrátové nabíjení telefonu a podpora bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Inteligentní tempomat, který využívá data z navigace. Funkce udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo sledování překážek okolo celého auta včetně autonomního brzdění.

Základním motorem bude pod kapotou nového Hyundai i20 klasická čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 62 kW (84 koní) spojená s manuální pětirychlostní převodovkou. Více síly pak zajistí přeplňované litrové tříválce – 74 kW (100 koní) nebo 88 kW (120 koní). U slabší verze bude na výběr, zda sáhnete po mild-hybridní verzi nebo ne, výkonnější specifikace je pak výhradně mild-hybridní. U těchto motorů je na výběr z manuální šestistupňové nebo automatické sedmistupňové převodovky.

Na podrobnější informace si budeme muset počkat do zmíněného Ženevského autosalonu, který proběhne začátkem března.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.