Třetí generace úspěšného malého vozu bude mít premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Automobilka na hatchbacku uplatňuje svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness, nové technologie a širokou škálu bezpečnostních systémů. Dle tvrzení Hyundai nejkomplexnější ve své třídě.
Přední části dominuje masivní mřížka chladiče tvořená kosočtverci a ostře řezané přední světlomety. Celkově příď vypadá agresivněji. Na bocích dominuje chromový pás pod okny vinoucí se od předního sloupku a končící až ve sloupku C. Zadní část dostala spojená led světla a dokonce i malý difuzor. Celkově nová i20 vypadá širší.
A není to jen iluze. Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm). Nová i20 tedy nabídne více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.
Zajímavé zprávy přicházejí hlavně z technického oddělení automobilky. Řidič bude mít před sebou 10,25 palcový digitální štít, přičemž z přístrojové desky se tyčí do strany rovněž 10,25 palcová obrazovka infotainmentu. Nový je multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru tvořené led pásky.
Nechybí dnes už běžné bezdrátové nabíjení telefonu a podpora bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Inteligentní tempomat, který využívá data z navigace. Funkce udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo sledování překážek okolo celého auta včetně autonomního brzdění.
Základním motorem bude pod kapotou nového Hyundai i20 klasická čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 62 kW (84 koní) spojená s manuální pětirychlostní převodovkou. Více síly pak zajistí přeplňované litrové tříválce – 74 kW (100 koní) nebo 88 kW (120 koní). U slabší verze bude na výběr, zda sáhnete po mild-hybridní verzi nebo ne, výkonnější specifikace je pak výhradně mild-hybridní. U těchto motorů je na výběr z manuální šestistupňové nebo automatické sedmistupňové převodovky.
Na podrobnější informace si budeme muset počkat do zmíněného Ženevského autosalonu, který proběhne začátkem března.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.