Světová premiéra prvního modelu Volkswagen Golf GTI1 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem před 45 lety měla dalekosáhlé důsledky. Tehdy však nikdo netušil, že tři písmena G, T a I budou jednou označením ikony. Nicméně se tak stalo. Dnes je při vyslovení zkratky GTI myšlena ikona: Golf GTI. Volkswagen nyní představí na Ženevském autosalonu (5. až 15. března) osmou generaci tohoto globálně úspěšného modelu. Tím se ryzí, inteligentní a suverénní sportovní vůz s vyspělou technikou postaví na start digitální éry.
Tajemství úspěchu modelu Golf GTI tkví v tom, že se jeho DNA dodnes nezměnila a zahrnuje čistý design, pohon předních kol, maximálně agilní podvozek, zážehové motory s touhou po vysokých otáčkách, charakteristické prvky, jakým je červený pruh na masce chladiče, a kostkované čalounění sedadel. Golf GTI se stal ikonou také z toho důvodu, že Volkswagen tento model průběžně modernizoval, přičemž tradice kombinoval s inovacemi. Tak je tomu i v roce 2020. Volkswagen nový Golf GTI digitalizoval, síťově propojil a vybavil velkým počtem inteligentních asistenčních systémů. Kromě toho jej katapultoval do budoucnosti také stylovým designem, z něhož vyzařuje podmanivá síla.
Nový Golf GTI bude jako jeden z prvních kompaktních sportovních vozů komunikovat s ostatními vozidly prostřednictvím technologie Car2X, jež posouvá bezpečnost na novou úroveň. Jako první sportovní vůz své třídy nabízí Golf GTI asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h díky systému Travel Assist. A jako první Golf GTI disponuje tato generace zcela digitalizovanými zobrazovacími a digitálními prvky. Nová generace má navíc nejen červený pruh na masce chladiče, ale na přání také příčnou lištu osvětlenou diodami LED, které jsou součástí funkce denního svícení.
Výkonová charakteristika přeplňovaného motoru modelu GTI překoná veškerá očekávání. To samé platí pro podvozek, jehož nastavení může řidič téměř plynule měnit ve spojení s novou generací adaptivních tlumičů DCC. Jedna věc se však nezměnila, a tou je dokonalá ergonomie sériově dodávaných sportovních sedadel, čalouněných samozřejmě tkaninou s tradičním kostkovaným vzorem. A tak vznikl znovu čistokrevný kompaktní sportovní vůz, který se veřejnosti poprvé představí v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.