Světová premiéra prvního modelu Volkswagen Golf GTI1 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem před 45 lety měla dalekosáhlé důsledky. Tehdy však nikdo netušil, že tři písmena G, T a I budou jednou označením ikony. Nicméně se tak stalo. Dnes je při vyslovení zkratky GTI myšlena ikona: Golf GTI. Volkswagen nyní představí na Ženevském autosalonu (5. až 15. března) osmou generaci tohoto globálně úspěšného modelu. Tím se ryzí, inteligentní a suverénní sportovní vůz s vyspělou technikou postaví na start digitální éry.
Tajemství úspěchu modelu Golf GTI tkví v tom, že se jeho DNA dodnes nezměnila a zahrnuje čistý design, pohon předních kol, maximálně agilní podvozek, zážehové motory s touhou po vysokých otáčkách, charakteristické prvky, jakým je červený pruh na masce chladiče, a kostkované čalounění sedadel. Golf GTI se stal ikonou také z toho důvodu, že Volkswagen tento model průběžně modernizoval, přičemž tradice kombinoval s inovacemi. Tak je tomu i v roce 2020. Volkswagen nový Golf GTI digitalizoval, síťově propojil a vybavil velkým počtem inteligentních asistenčních systémů. Kromě toho jej katapultoval do budoucnosti také stylovým designem, z něhož vyzařuje podmanivá síla.
Nový Golf GTI bude jako jeden z prvních kompaktních sportovních vozů komunikovat s ostatními vozidly prostřednictvím technologie Car2X, jež posouvá bezpečnost na novou úroveň. Jako první sportovní vůz své třídy nabízí Golf GTI asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h díky systému Travel Assist. A jako první Golf GTI disponuje tato generace zcela digitalizovanými zobrazovacími a digitálními prvky. Nová generace má navíc nejen červený pruh na masce chladiče, ale na přání také příčnou lištu osvětlenou diodami LED, které jsou součástí funkce denního svícení.
Výkonová charakteristika přeplňovaného motoru modelu GTI překoná veškerá očekávání. To samé platí pro podvozek, jehož nastavení může řidič téměř plynule měnit ve spojení s novou generací adaptivních tlumičů DCC. Jedna věc se však nezměnila, a tou je dokonalá ergonomie sériově dodávaných sportovních sedadel, čalouněných samozřejmě tkaninou s tradičním kostkovaným vzorem. A tak vznikl znovu čistokrevný kompaktní sportovní vůz, který se veřejnosti poprvé představí v Ženevě.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.