Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 23. února 2020, 18:42 Google+

Světová premiéra prvního modelu Volkswagen Golf GTI1 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem před 45 lety měla dalekosáhlé důsledky. Tehdy však nikdo netušil, že tři písmena G, T a I budou jednou označením ikony. Nicméně se tak stalo. Dnes je při vyslovení zkratky GTI myšlena ikona: Golf GTI. Volkswagen nyní představí na Ženevském autosalonu (5. až 15. března) osmou generaci tohoto globálně úspěšného modelu. Tím se ryzí, inteligentní a suverénní sportovní vůz s vyspělou technikou postaví na start digitální éry.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf GTI

Golf GTI | foto: Volkswagen CR

Sdílejte článek

Tajemství úspěchu modelu Golf GTI tkví v tom, že se jeho DNA dodnes nezměnila a zahrnuje čistý design, pohon předních kol, maximálně agilní podvozek, zážehové motory s touhou po vysokých otáčkách, charakteristické prvky, jakým je červený pruh na masce chladiče, a kostkované čalounění sedadel. Golf GTI se stal ikonou také z toho důvodu, že Volkswagen tento model průběžně modernizoval, přičemž tradice kombinoval s inovacemi. Tak je tomu i v roce 2020. Volkswagen nový Golf GTI digitalizoval, síťově propojil a vybavil velkým počtem inteligentních asistenčních systémů. Kromě toho jej katapultoval do budoucnosti také stylovým designem, z něhož vyzařuje podmanivá síla.

Nový Golf GTI bude jako jeden z prvních kompaktních sportovních vozů komunikovat s ostatními vozidly prostřednictvím technologie Car2X, jež posouvá bezpečnost na novou úroveň. Jako první sportovní vůz své třídy nabízí Golf GTI asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h díky systému Travel Assist. A jako první Golf GTI disponuje tato generace zcela digitalizovanými zobrazovacími a digitálními prvky. Nová generace má navíc nejen červený pruh na masce chladiče, ale na přání také příčnou lištu osvětlenou diodami LED, které jsou součástí funkce denního svícení.

Výkonová charakteristika přeplňovaného motoru modelu GTI překoná veškerá očekávání. To samé platí pro podvozek, jehož nastavení může řidič téměř plynule měnit ve spojení s novou generací adaptivních tlumičů DCC. Jedna věc se však nezměnila, a tou je dokonalá ergonomie sériově dodávaných sportovních sedadel, čalouněných samozřejmě tkaninou s tradičním kostkovaným vzorem. A tak vznikl znovu čistokrevný kompaktní sportovní vůz, který se veřejnosti poprvé představí v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Test: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, oblíbené SUV dozrálo do skvělé formy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud