Společnost Mercedes-Benz představila novinku v podobě výkonného křížence kupé a SUV. Díky výkonu motoru V8 doplněném o hybridní pohon je až absurdně rychlý.
Mercedes představil elegantnější variantu svého modelu Mercedes-AMG GLE 63s v podobě Mercedes-AMG GLE 63s Coupé. Nový model, kombinující tvary SUV a kupé, sází na osvědčený přeplňovaný motor V8 o obsahu 4,0 litru. Ten je v tomto případě vyladěn na výkon 450 kW (612 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 850 N.m. To jsou skvělé parametry, ale inženýrům z Affalterbachu to bylo málo, a tak k výkonné V8 přidali ještě systém EQ Boost obsahující elektromotor o výkonu 16 kW (22 koní) a s 250 N.m. Ohromný výkon putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 9 stupňové automatické převodovky. Velké kupé-SUV dokáže akcelerovat z 0 na 60 MPH (97 km/h) za skvělých 3,7 s. Akcelerace z 0 na 100 km/h dosud není k dispozici, ale dá se očekávat 3,8 až 3,9 s. V rozletu vůz utne elektronický omezovač nastavený na 280 km/h.
O pohodlí se stará vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči. V závislosti na rychlosti vozidla a zvoleném jízdním režimu se automaticky mění světlá výška. GLE 63s standardně jezdí na černě lakovaných 22 palcových hliníkových kolech. O zkrocení výkonu se starají kotoučové brzdy s průměrem 399 mm vpředu a 371 mm vzadu. Na přání můžou být kotouče keramické.
Uvnitř naleznete sedadla potažená černou kůží Nappa. Použití uhlíkových vláken v interiéru podtrhuje celkový sportovní charakter vozu. Infotinmentem je doplněn o informace, které ladí k nejvýkonnějším modelům. Můžete si na něm promítat boční a příčné přetížení, stopky a měření času na kola. Dále pak zobrazuje informace o aktuálním výkonu v koňských silách, točivém momentu, a nebo třeba teplotu motorového a převodového oleje.
O ceně nebo zahájení prodejů Mercedesu-AMG GLE 63s Coupé zatím nejsou žádné bližší informace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?