Společnost Mercedes-Benz představila novinku v podobě výkonného křížence kupé a SUV. Díky výkonu motoru V8 doplněném o hybridní pohon je až absurdně rychlý.
Mercedes představil elegantnější variantu svého modelu Mercedes-AMG GLE 63s v podobě Mercedes-AMG GLE 63s Coupé. Nový model, kombinující tvary SUV a kupé, sází na osvědčený přeplňovaný motor V8 o obsahu 4,0 litru. Ten je v tomto případě vyladěn na výkon 450 kW (612 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 850 N.m. To jsou skvělé parametry, ale inženýrům z Affalterbachu to bylo málo, a tak k výkonné V8 přidali ještě systém EQ Boost obsahující elektromotor o výkonu 16 kW (22 koní) a s 250 N.m. Ohromný výkon putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 9 stupňové automatické převodovky. Velké kupé-SUV dokáže akcelerovat z 0 na 60 MPH (97 km/h) za skvělých 3,7 s. Akcelerace z 0 na 100 km/h dosud není k dispozici, ale dá se očekávat 3,8 až 3,9 s. V rozletu vůz utne elektronický omezovač nastavený na 280 km/h.
O pohodlí se stará vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči. V závislosti na rychlosti vozidla a zvoleném jízdním režimu se automaticky mění světlá výška. GLE 63s standardně jezdí na černě lakovaných 22 palcových hliníkových kolech. O zkrocení výkonu se starají kotoučové brzdy s průměrem 399 mm vpředu a 371 mm vzadu. Na přání můžou být kotouče keramické.
Uvnitř naleznete sedadla potažená černou kůží Nappa. Použití uhlíkových vláken v interiéru podtrhuje celkový sportovní charakter vozu. Infotinmentem je doplněn o informace, které ladí k nejvýkonnějším modelům. Můžete si na něm promítat boční a příčné přetížení, stopky a měření času na kola. Dále pak zobrazuje informace o aktuálním výkonu v koňských silách, točivém momentu, a nebo třeba teplotu motorového a převodového oleje.
O ceně nebo zahájení prodejů Mercedesu-AMG GLE 63s Coupé zatím nejsou žádné bližší informace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?