Společnost Mercedes-Benz představila novinku v podobě výkonného křížence kupé a SUV. Díky výkonu motoru V8 doplněném o hybridní pohon je až absurdně rychlý.
Mercedes představil elegantnější variantu svého modelu Mercedes-AMG GLE 63s v podobě Mercedes-AMG GLE 63s Coupé. Nový model, kombinující tvary SUV a kupé, sází na osvědčený přeplňovaný motor V8 o obsahu 4,0 litru. Ten je v tomto případě vyladěn na výkon 450 kW (612 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 850 N.m. To jsou skvělé parametry, ale inženýrům z Affalterbachu to bylo málo, a tak k výkonné V8 přidali ještě systém EQ Boost obsahující elektromotor o výkonu 16 kW (22 koní) a s 250 N.m. Ohromný výkon putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 9 stupňové automatické převodovky. Velké kupé-SUV dokáže akcelerovat z 0 na 60 MPH (97 km/h) za skvělých 3,7 s. Akcelerace z 0 na 100 km/h dosud není k dispozici, ale dá se očekávat 3,8 až 3,9 s. V rozletu vůz utne elektronický omezovač nastavený na 280 km/h.
O pohodlí se stará vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči. V závislosti na rychlosti vozidla a zvoleném jízdním režimu se automaticky mění světlá výška. GLE 63s standardně jezdí na černě lakovaných 22 palcových hliníkových kolech. O zkrocení výkonu se starají kotoučové brzdy s průměrem 399 mm vpředu a 371 mm vzadu. Na přání můžou být kotouče keramické.
Uvnitř naleznete sedadla potažená černou kůží Nappa. Použití uhlíkových vláken v interiéru podtrhuje celkový sportovní charakter vozu. Infotinmentem je doplněn o informace, které ladí k nejvýkonnějším modelům. Můžete si na něm promítat boční a příčné přetížení, stopky a měření času na kola. Dále pak zobrazuje informace o aktuálním výkonu v koňských silách, točivém momentu, a nebo třeba teplotu motorového a převodového oleje.
O ceně nebo zahájení prodejů Mercedesu-AMG GLE 63s Coupé zatím nejsou žádné bližší informace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.