Ruský UAZ se na svých webových stránkách pochlubil novou speciální verzí svého vozu UAZ SGR Combi. SGR Expedition je dle jeho slov "Připravena na všechno"
GAZ SGR Expedition combi je oproti standardnímu provedení na první pohled jasně rozeznatelný. Přední část je doplněna o mohutný trubkový rám v matně černé barvě, který je přidělán k pevnostnímu nárazníku. Ten je navíc doplněn o naviják. Pevnostní nárazník se nastěhoval také dozadu. Řidič nyní nemusí mít strach se s tím někde opřít o strom. SGR Expedition dále do výbavy dostala expediční zahrádku přístupnou po žebříku a plnohodnotné náhradní kolo na zadním pomocném rámu.
Pro jízdu v těžkém terénu přijdou vhod odolné terénní pneumatiky BF Goodrich s rozměry 225/75 R16 obuté na černě lakovaných ocelových ráfcích. Vhod přijde také uzávěrka na zadním diferenciálu. Světlá výška v nejnižším místě podvozku má hodnotu 205 mm a nájezdové úhly jsou 30° vpředu a 27° vzadu. Vůz může bezpečně překonávat brod o hloubce půl metru. Pro expedice se jistě hodí i přídavná nádrž na 27 litrů benzínu, která doplňuje tu původní 50ti litrovou.
Automobilka se též chlubí komfortním vybavením. Do tohoto vybavení patří sjednocený klíček pro všechny zámky dveří a zapalování, dále pak čalounění sedadel s kontrastním prošíváním a impregnací odpuzující vodu a co je při expedici třeba na Sibiř důležité, přední sedadla jsou vyhřívaná. Sklopný stolek, umístěný mezi otočnými sedadly ve druhé řadě, je také součástí prostorného interiérů. Pro nás Evropany zvyklé na moderní auta, může být řeč o tomto komfortním balíčku úsměvná, ale Rusko je stále trochu jinde.
Terénní dodávka má vnější rozměry 4390/1940/2266 mm (délka/šířka/výška). Pohotovostní hmotnost má 1890 kg, tu užitkovou pak slušných 940 kg. O pohon se stará zážehový čtyřválec o objemu 2693 ccm plnící emisní normu Euro 5. Výkon motoru je 82,5 kW (112 koní) a točivý moment 198 N.m. Maximální rychlost expediční "Buchanky" je 127 km/h a průměrná spotřeba 11,2 l/100 km.
UAZ SGR Expedition Combi je k dostání v barvě oranžové nebo khaki. S cenou na tamním trhu 974 900 rublů (asi 361 000 Kč) je pouze o nějakých 89 000 Kč dražší, než základní provedení. Doufáme, že se pár exemplářů této drsně upravené "Buchanky" dostane i na naše silnice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.