Ruský UAZ se na svých webových stránkách pochlubil novou speciální verzí svého vozu UAZ SGR Combi. SGR Expedition je dle jeho slov "Připravena na všechno"
GAZ SGR Expedition combi je oproti standardnímu provedení na první pohled jasně rozeznatelný. Přední část je doplněna o mohutný trubkový rám v matně černé barvě, který je přidělán k pevnostnímu nárazníku. Ten je navíc doplněn o naviják. Pevnostní nárazník se nastěhoval také dozadu. Řidič nyní nemusí mít strach se s tím někde opřít o strom. SGR Expedition dále do výbavy dostala expediční zahrádku přístupnou po žebříku a plnohodnotné náhradní kolo na zadním pomocném rámu.
Pro jízdu v těžkém terénu přijdou vhod odolné terénní pneumatiky BF Goodrich s rozměry 225/75 R16 obuté na černě lakovaných ocelových ráfcích. Vhod přijde také uzávěrka na zadním diferenciálu. Světlá výška v nejnižším místě podvozku má hodnotu 205 mm a nájezdové úhly jsou 30° vpředu a 27° vzadu. Vůz může bezpečně překonávat brod o hloubce půl metru. Pro expedice se jistě hodí i přídavná nádrž na 27 litrů benzínu, která doplňuje tu původní 50ti litrovou.
Automobilka se též chlubí komfortním vybavením. Do tohoto vybavení patří sjednocený klíček pro všechny zámky dveří a zapalování, dále pak čalounění sedadel s kontrastním prošíváním a impregnací odpuzující vodu a co je při expedici třeba na Sibiř důležité, přední sedadla jsou vyhřívaná. Sklopný stolek, umístěný mezi otočnými sedadly ve druhé řadě, je také součástí prostorného interiérů. Pro nás Evropany zvyklé na moderní auta, může být řeč o tomto komfortním balíčku úsměvná, ale Rusko je stále trochu jinde.
Terénní dodávka má vnější rozměry 4390/1940/2266 mm (délka/šířka/výška). Pohotovostní hmotnost má 1890 kg, tu užitkovou pak slušných 940 kg. O pohon se stará zážehový čtyřválec o objemu 2693 ccm plnící emisní normu Euro 5. Výkon motoru je 82,5 kW (112 koní) a točivý moment 198 N.m. Maximální rychlost expediční "Buchanky" je 127 km/h a průměrná spotřeba 11,2 l/100 km.
UAZ SGR Expedition Combi je k dostání v barvě oranžové nebo khaki. S cenou na tamním trhu 974 900 rublů (asi 361 000 Kč) je pouze o nějakých 89 000 Kč dražší, než základní provedení. Doufáme, že se pár exemplářů této drsně upravené "Buchanky" dostane i na naše silnice.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.