Ruský UAZ se na svých webových stránkách pochlubil novou speciální verzí svého vozu UAZ SGR Combi. SGR Expedition je dle jeho slov "Připravena na všechno"
GAZ SGR Expedition combi je oproti standardnímu provedení na první pohled jasně rozeznatelný. Přední část je doplněna o mohutný trubkový rám v matně černé barvě, který je přidělán k pevnostnímu nárazníku. Ten je navíc doplněn o naviják. Pevnostní nárazník se nastěhoval také dozadu. Řidič nyní nemusí mít strach se s tím někde opřít o strom. SGR Expedition dále do výbavy dostala expediční zahrádku přístupnou po žebříku a plnohodnotné náhradní kolo na zadním pomocném rámu.
Pro jízdu v těžkém terénu přijdou vhod odolné terénní pneumatiky BF Goodrich s rozměry 225/75 R16 obuté na černě lakovaných ocelových ráfcích. Vhod přijde také uzávěrka na zadním diferenciálu. Světlá výška v nejnižším místě podvozku má hodnotu 205 mm a nájezdové úhly jsou 30° vpředu a 27° vzadu. Vůz může bezpečně překonávat brod o hloubce půl metru. Pro expedice se jistě hodí i přídavná nádrž na 27 litrů benzínu, která doplňuje tu původní 50ti litrovou.
Automobilka se též chlubí komfortním vybavením. Do tohoto vybavení patří sjednocený klíček pro všechny zámky dveří a zapalování, dále pak čalounění sedadel s kontrastním prošíváním a impregnací odpuzující vodu a co je při expedici třeba na Sibiř důležité, přední sedadla jsou vyhřívaná. Sklopný stolek, umístěný mezi otočnými sedadly ve druhé řadě, je také součástí prostorného interiérů. Pro nás Evropany zvyklé na moderní auta, může být řeč o tomto komfortním balíčku úsměvná, ale Rusko je stále trochu jinde.
Terénní dodávka má vnější rozměry 4390/1940/2266 mm (délka/šířka/výška). Pohotovostní hmotnost má 1890 kg, tu užitkovou pak slušných 940 kg. O pohon se stará zážehový čtyřválec o objemu 2693 ccm plnící emisní normu Euro 5. Výkon motoru je 82,5 kW (112 koní) a točivý moment 198 N.m. Maximální rychlost expediční "Buchanky" je 127 km/h a průměrná spotřeba 11,2 l/100 km.
UAZ SGR Expedition Combi je k dostání v barvě oranžové nebo khaki. S cenou na tamním trhu 974 900 rublů (asi 361 000 Kč) je pouze o nějakých 89 000 Kč dražší, než základní provedení. Doufáme, že se pár exemplářů této drsně upravené "Buchanky" dostane i na naše silnice.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.