Ruský UAZ se na svých webových stránkách pochlubil novou speciální verzí svého vozu UAZ SGR Combi. SGR Expedition je dle jeho slov "Připravena na všechno"
GAZ SGR Expedition combi je oproti standardnímu provedení na první pohled jasně rozeznatelný. Přední část je doplněna o mohutný trubkový rám v matně černé barvě, který je přidělán k pevnostnímu nárazníku. Ten je navíc doplněn o naviják. Pevnostní nárazník se nastěhoval také dozadu. Řidič nyní nemusí mít strach se s tím někde opřít o strom. SGR Expedition dále do výbavy dostala expediční zahrádku přístupnou po žebříku a plnohodnotné náhradní kolo na zadním pomocném rámu.
Pro jízdu v těžkém terénu přijdou vhod odolné terénní pneumatiky BF Goodrich s rozměry 225/75 R16 obuté na černě lakovaných ocelových ráfcích. Vhod přijde také uzávěrka na zadním diferenciálu. Světlá výška v nejnižším místě podvozku má hodnotu 205 mm a nájezdové úhly jsou 30° vpředu a 27° vzadu. Vůz může bezpečně překonávat brod o hloubce půl metru. Pro expedice se jistě hodí i přídavná nádrž na 27 litrů benzínu, která doplňuje tu původní 50ti litrovou.
Automobilka se též chlubí komfortním vybavením. Do tohoto vybavení patří sjednocený klíček pro všechny zámky dveří a zapalování, dále pak čalounění sedadel s kontrastním prošíváním a impregnací odpuzující vodu a co je při expedici třeba na Sibiř důležité, přední sedadla jsou vyhřívaná. Sklopný stolek, umístěný mezi otočnými sedadly ve druhé řadě, je také součástí prostorného interiérů. Pro nás Evropany zvyklé na moderní auta, může být řeč o tomto komfortním balíčku úsměvná, ale Rusko je stále trochu jinde.
Terénní dodávka má vnější rozměry 4390/1940/2266 mm (délka/šířka/výška). Pohotovostní hmotnost má 1890 kg, tu užitkovou pak slušných 940 kg. O pohon se stará zážehový čtyřválec o objemu 2693 ccm plnící emisní normu Euro 5. Výkon motoru je 82,5 kW (112 koní) a točivý moment 198 N.m. Maximální rychlost expediční "Buchanky" je 127 km/h a průměrná spotřeba 11,2 l/100 km.
UAZ SGR Expedition Combi je k dostání v barvě oranžové nebo khaki. S cenou na tamním trhu 974 900 rublů (asi 361 000 Kč) je pouze o nějakých 89 000 Kč dražší, než základní provedení. Doufáme, že se pár exemplářů této drsně upravené "Buchanky" dostane i na naše silnice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?