Škoda ukazuje, že v případě nového modelu Octavia RS iV skutečně je na co se těšit. Česká automobilka ukázala tři oficiální designové skici vrcholného sportovního modelu čtvrté generace modelu Octavia, který bude mít premiéru 3. března 2020 na autosalonu v Ženevě. Dynamický designový jazyk bestselleru značky s elegantními proporcemi, který ve srovnání se svým předchůdcem lehce narostl, zdůrazňují pro provedení RS typické černé detaily. Jako první vůz značky ve verzi RS je iV vybavena plug-in-hybridním pohonem a jedinečným způsobem tak spojuje praktičnost rodinného vozu a sportovní charakter s šetrností k životnímu prostředí a efektivitou.
Škoda Octavia RS iV otevírá právě teď, 20 let po první generaci modelu Octavia RS, další kapitolu působivě úspěšné historie. V rámci modelové řady je RS velice žádaná: Na hlavních a pro značku Škoda důležitých evropských trzích – v Německu, ve Velké Británii a ve Švýcarsku – nesl v posledních letech každý pátý prodaný vůz řady Octavia logo RS. Zákaznícioceňují kombinaci velkorysé nabídky prostoru, praktičnosti a sportovního charakteru.
Nová sportovní Octavia RS iV s plug-in-hybridním pohonem a systémovým výkonem 180 kW (245 k) bude se svou nízkou spotřebou a nízkou hodnotou emisí CO2 mimořádně šetrná k životnímu prostředí.Designové skici představují vůz Octavia RS iV jako liftback ve stylu coupé a jako dynamické kombi.
Pozornost upoutá zejména černá maska chladiče, dále sportovní přední nárazník s velkými nasávacími otvory a výrazné černé detaily. Dynamiku provedení modelu opticky posilují velká kola z lehkých slitin, přední a zadní difuzor a spoiler na pátých dveřích verze liftback, resp. na hraně střechy u provedení kombi.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?