Škoda ukazuje, že v případě nového modelu Octavia RS iV skutečně je na co se těšit. Česká automobilka ukázala tři oficiální designové skici vrcholného sportovního modelu čtvrté generace modelu Octavia, který bude mít premiéru 3. března 2020 na autosalonu v Ženevě. Dynamický designový jazyk bestselleru značky s elegantními proporcemi, který ve srovnání se svým předchůdcem lehce narostl, zdůrazňují pro provedení RS typické černé detaily. Jako první vůz značky ve verzi RS je iV vybavena plug-in-hybridním pohonem a jedinečným způsobem tak spojuje praktičnost rodinného vozu a sportovní charakter s šetrností k životnímu prostředí a efektivitou.
Škoda Octavia RS iV otevírá právě teď, 20 let po první generaci modelu Octavia RS, další kapitolu působivě úspěšné historie. V rámci modelové řady je RS velice žádaná: Na hlavních a pro značku Škoda důležitých evropských trzích – v Německu, ve Velké Británii a ve Švýcarsku – nesl v posledních letech každý pátý prodaný vůz řady Octavia logo RS. Zákaznícioceňují kombinaci velkorysé nabídky prostoru, praktičnosti a sportovního charakteru.
Nová sportovní Octavia RS iV s plug-in-hybridním pohonem a systémovým výkonem 180 kW (245 k) bude se svou nízkou spotřebou a nízkou hodnotou emisí CO2 mimořádně šetrná k životnímu prostředí.Designové skici představují vůz Octavia RS iV jako liftback ve stylu coupé a jako dynamické kombi.
Pozornost upoutá zejména černá maska chladiče, dále sportovní přední nárazník s velkými nasávacími otvory a výrazné černé detaily. Dynamiku provedení modelu opticky posilují velká kola z lehkých slitin, přední a zadní difuzor a spoiler na pátých dveřích verze liftback, resp. na hraně střechy u provedení kombi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?