Robustní terénní podvozek, úžasné nájezdové úhly a drsný vzhled. Jihoafrická odnož Ford Motor Company představila nový Troller TX4.
Společnost Ford Motor Company koupila Troller v roce 2007. V roce 2014 Troller T4 obdržel hlavní redesign, nyní je postaven na zkrácené verzi platformy Ford T6 pro globální Ranger. Nyní automobilka představila opravdu drsný off-road s názvem TX4.
Již původní Troller T4 je opravdový a nefalšovaný off-road, který se dá přirovnat k Jeppu Wrangler, nebo Land Roveru Defenderu. Z něj vycházející model TX4 posouvá jeho schopnosti na nezpevněném povrchu hned o pár levelů dál.
Troller TX4 je standardně dodáván se šnorchlem umožňujícím překonávat hluboké brody. Dále pak s ocelovými pevnostními nárazníky na obou koncích a výkonnými LED světlomety. A co je pro jízdu v terénu nejdůležitější, to jsou pneumatiky. TX4 proto obouvá terénní pneumatiky Pirelli Scorpion MTR o rozměrech 245/70 R17.
O pohon se stará přeplňovaný vznětový pětiválec o objemu 3,2 litru o výkonu 149 kW (203 koní). Pro jízdu v terénu je důležitější údaj o točivém momentu, ten v tomto voze vrcholí hodnotou 347 N.m. Síla agregátu putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 6 stupňové automatické převodovky doplněnou o redukci. A když je nejhůř, pomocí tlačítka se dá uzamknout zadní diferenciál.
Brazilská divize Fordu si na tamním trhu za Troller TX4 Automatic účtuje 167 530 brazilských reálů, což je v přepočtu asi 898 000 Kč. Bohužel Ford momentálně neuvažuje o možnosti nabízet Troller TX4 na našem trhu. Což je celkem škoda, vzpomenout můžeme na celosvětový úspěch Suzuki Jimny, po kterém je taková poptávka, že automobilka nestíhá vyrábět a tak omezí jeho export do Evropy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?