Robustní terénní podvozek, úžasné nájezdové úhly a drsný vzhled. Jihoafrická odnož Ford Motor Company představila nový Troller TX4.
Společnost Ford Motor Company koupila Troller v roce 2007. V roce 2014 Troller T4 obdržel hlavní redesign, nyní je postaven na zkrácené verzi platformy Ford T6 pro globální Ranger. Nyní automobilka představila opravdu drsný off-road s názvem TX4.
Již původní Troller T4 je opravdový a nefalšovaný off-road, který se dá přirovnat k Jeppu Wrangler, nebo Land Roveru Defenderu. Z něj vycházející model TX4 posouvá jeho schopnosti na nezpevněném povrchu hned o pár levelů dál.
Troller TX4 je standardně dodáván se šnorchlem umožňujícím překonávat hluboké brody. Dále pak s ocelovými pevnostními nárazníky na obou koncích a výkonnými LED světlomety. A co je pro jízdu v terénu nejdůležitější, to jsou pneumatiky. TX4 proto obouvá terénní pneumatiky Pirelli Scorpion MTR o rozměrech 245/70 R17.
O pohon se stará přeplňovaný vznětový pětiválec o objemu 3,2 litru o výkonu 149 kW (203 koní). Pro jízdu v terénu je důležitější údaj o točivém momentu, ten v tomto voze vrcholí hodnotou 347 N.m. Síla agregátu putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 6 stupňové automatické převodovky doplněnou o redukci. A když je nejhůř, pomocí tlačítka se dá uzamknout zadní diferenciál.
Brazilská divize Fordu si na tamním trhu za Troller TX4 Automatic účtuje 167 530 brazilských reálů, což je v přepočtu asi 898 000 Kč. Bohužel Ford momentálně neuvažuje o možnosti nabízet Troller TX4 na našem trhu. Což je celkem škoda, vzpomenout můžeme na celosvětový úspěch Suzuki Jimny, po kterém je taková poptávka, že automobilka nestíhá vyrábět a tak omezí jeho export do Evropy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.