Společnost Lux Form, sídlící v Moskvě, zahájila výrobu užitkových vozů na upravených modelech automobilky z Togliatti.
Jako základ pro stavbu užitkových vozů posloužila u nás dobře známá Lada Niva a už ne tolik známá Lada Granta. Na tyto vozy úpravce přidělal zadní pomocný rám a tak jsou vhodné pro montáž nejrůznějších nástaveb.
Dodávková nástavba od firmy Lux Form je vyrobena z ocelového rámu, na nějž jsou přidělané plastové panely o tloušťce 31 mm. Také zadní křídlové dveře, otevíratelné v úhlu 180 až 270 stupňů, jsou plastové, a tak nehrozí, že by nástavbu mohl zachvátit oranžový mor, který tak rád napadá ruská auta. Délka ložné plochy je 2300 mm na podlaze a 3000 mm ve vrchní části. Celkový objem je velmi slušných 6,4 m3. Ačkoliv vypadají na první pohled nástavby u obou vozů rozměrově rozdílně, jsou totožné. Užitečné zatížení je 550 kg u Nivy a dokonce 690 kg v případě Granty.
Společnost nabízí několik možností provedení dodávky. Kromě klasické užitkové verze je na výběr také mobilní obchod, mrazírenská nástavba a dokonce také obytný automobil. Obytná nástavba, skřížená s vynikajícími schopnostmi Nivy vypořádat se s terénními nástrahami, se jeví jako splněný sen nejednoho dobrodruha.
U Granty začínají ceny v přepočtu od 414 000 Kč, kdy 260 000 Kč stojí samotný podvozek a 154 000 Kč zaplatíte za nástavbu. Ceny pro Ladu Nivu ještě nebyly stanoveny, ale dá se počítat s podobnou částkou. Takže prozatím není známá konečná cena pro plně vybavenou obytnou nástavbu. Ale je velmi pravděpodobné, že se bude jednat o jeden z nejlevnějších, ne-li úplně nejlevnější nový obytný automobil na trhu.
||photoInArticle '373641##lada granta##'|||Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.