Společnost Lux Form, sídlící v Moskvě, zahájila výrobu užitkových vozů na upravených modelech automobilky z Togliatti.
Jako základ pro stavbu užitkových vozů posloužila u nás dobře známá Lada Niva a už ne tolik známá Lada Granta. Na tyto vozy úpravce přidělal zadní pomocný rám a tak jsou vhodné pro montáž nejrůznějších nástaveb.
Dodávková nástavba od firmy Lux Form je vyrobena z ocelového rámu, na nějž jsou přidělané plastové panely o tloušťce 31 mm. Také zadní křídlové dveře, otevíratelné v úhlu 180 až 270 stupňů, jsou plastové, a tak nehrozí, že by nástavbu mohl zachvátit oranžový mor, který tak rád napadá ruská auta. Délka ložné plochy je 2300 mm na podlaze a 3000 mm ve vrchní části. Celkový objem je velmi slušných 6,4 m3. Ačkoliv vypadají na první pohled nástavby u obou vozů rozměrově rozdílně, jsou totožné. Užitečné zatížení je 550 kg u Nivy a dokonce 690 kg v případě Granty.
Společnost nabízí několik možností provedení dodávky. Kromě klasické užitkové verze je na výběr také mobilní obchod, mrazírenská nástavba a dokonce také obytný automobil. Obytná nástavba, skřížená s vynikajícími schopnostmi Nivy vypořádat se s terénními nástrahami, se jeví jako splněný sen nejednoho dobrodruha.
U Granty začínají ceny v přepočtu od 414 000 Kč, kdy 260 000 Kč stojí samotný podvozek a 154 000 Kč zaplatíte za nástavbu. Ceny pro Ladu Nivu ještě nebyly stanoveny, ale dá se počítat s podobnou částkou. Takže prozatím není známá konečná cena pro plně vybavenou obytnou nástavbu. Ale je velmi pravděpodobné, že se bude jednat o jeden z nejlevnějších, ne-li úplně nejlevnější nový obytný automobil na trhu.
||photoInArticle '373641##lada granta##'|||Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.