Společnost Lux Form, sídlící v Moskvě, zahájila výrobu užitkových vozů na upravených modelech automobilky z Togliatti.
Jako základ pro stavbu užitkových vozů posloužila u nás dobře známá Lada Niva a už ne tolik známá Lada Granta. Na tyto vozy úpravce přidělal zadní pomocný rám a tak jsou vhodné pro montáž nejrůznějších nástaveb.
Dodávková nástavba od firmy Lux Form je vyrobena z ocelového rámu, na nějž jsou přidělané plastové panely o tloušťce 31 mm. Také zadní křídlové dveře, otevíratelné v úhlu 180 až 270 stupňů, jsou plastové, a tak nehrozí, že by nástavbu mohl zachvátit oranžový mor, který tak rád napadá ruská auta. Délka ložné plochy je 2300 mm na podlaze a 3000 mm ve vrchní části. Celkový objem je velmi slušných 6,4 m3. Ačkoliv vypadají na první pohled nástavby u obou vozů rozměrově rozdílně, jsou totožné. Užitečné zatížení je 550 kg u Nivy a dokonce 690 kg v případě Granty.
Společnost nabízí několik možností provedení dodávky. Kromě klasické užitkové verze je na výběr také mobilní obchod, mrazírenská nástavba a dokonce také obytný automobil. Obytná nástavba, skřížená s vynikajícími schopnostmi Nivy vypořádat se s terénními nástrahami, se jeví jako splněný sen nejednoho dobrodruha.
U Granty začínají ceny v přepočtu od 414 000 Kč, kdy 260 000 Kč stojí samotný podvozek a 154 000 Kč zaplatíte za nástavbu. Ceny pro Ladu Nivu ještě nebyly stanoveny, ale dá se počítat s podobnou částkou. Takže prozatím není známá konečná cena pro plně vybavenou obytnou nástavbu. Ale je velmi pravděpodobné, že se bude jednat o jeden z nejlevnějších, ne-li úplně nejlevnější nový obytný automobil na trhu.
||photoInArticle '373641##lada granta##'|||Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?