Dacia představuje nový dvoupalivový benzínový a LPG motor, kterým je TCe 100 ECO-G.
Nové emisní normy působí velkou radost zákazníkům Dacie. Díky nim je používání starých technologií historií. Naopak za velmi přijatelné ceny mohou používat např. fantastický benzínový 1,3 litrový přeplňovaný motor, který u Mercedesu, Nissanu a Renaultu jejich zákazníci platí na úplně jiné cenové úrovni.
Nyní Dacia představuje nový dvoupalivový benzínový LPG motor, kterým je TCe 100 ECO-G. První dostane tento superekonomický motor Duster a brzy bude také k dispozici u Sandera, Sandera Stepway, samozřejmě modely Logan a Logan MCV použijí později taktéž tento motor. TCe 100 ECO-G zlepšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2.
ECO-G je osvědčené řešení, snadno použitelné, cenově dostupné a hospodárné, které vyhovuje potřebám zákazníků značky Dacia. Nová motorová řada je uváděna na trh ve Francii v lednu 2020. TCe 100 ECO-G je k dispozici ve Francii u Dusteru od 12 490 EUR včetně daně, tedy za stejnou cenu jako benzín.
Nový tříválcový přeplňovaný motor TCe 100 ECO-G nabízí vyšší úroveň výkonu s maximálním točivým momentem 170 Nm od 2 000 ot / min, což umožňuje všestranné použití a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2, přibližně o 10% méně než ekvivalentní benzinový motor. ECO-G je název, který je dán bi-palivovým benzínovým a LPG pohonem. Použitá technologie je cenově dostupná a hospodárná.
Dacia nabízí svůj LPG sortiment za velmi konkurenceschopnou cenu, aniž by byla ohrožena spolehlivost. Nejsou zde žádné dodatečné náklady ve srovnání s ekvivalentní benzínovou verzí. Cena paliva LPG je výrazně nižší, až o více než polovinu ceny za litr benzínu nebo nafty. Nezbývá než se těšit na uvedení této techniky na trh v České republice.
Zdroj: Renault
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?