Dacia představuje nový dvoupalivový benzínový a LPG motor, kterým je TCe 100 ECO-G.
Nové emisní normy působí velkou radost zákazníkům Dacie. Díky nim je používání starých technologií historií. Naopak za velmi přijatelné ceny mohou používat např. fantastický benzínový 1,3 litrový přeplňovaný motor, který u Mercedesu, Nissanu a Renaultu jejich zákazníci platí na úplně jiné cenové úrovni.
Nyní Dacia představuje nový dvoupalivový benzínový LPG motor, kterým je TCe 100 ECO-G. První dostane tento superekonomický motor Duster a brzy bude také k dispozici u Sandera, Sandera Stepway, samozřejmě modely Logan a Logan MCV použijí později taktéž tento motor. TCe 100 ECO-G zlepšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2.
ECO-G je osvědčené řešení, snadno použitelné, cenově dostupné a hospodárné, které vyhovuje potřebám zákazníků značky Dacia. Nová motorová řada je uváděna na trh ve Francii v lednu 2020. TCe 100 ECO-G je k dispozici ve Francii u Dusteru od 12 490 EUR včetně daně, tedy za stejnou cenu jako benzín.
Nový tříválcový přeplňovaný motor TCe 100 ECO-G nabízí vyšší úroveň výkonu s maximálním točivým momentem 170 Nm od 2 000 ot / min, což umožňuje všestranné použití a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2, přibližně o 10% méně než ekvivalentní benzinový motor. ECO-G je název, který je dán bi-palivovým benzínovým a LPG pohonem. Použitá technologie je cenově dostupná a hospodárná.
Dacia nabízí svůj LPG sortiment za velmi konkurenceschopnou cenu, aniž by byla ohrožena spolehlivost. Nejsou zde žádné dodatečné náklady ve srovnání s ekvivalentní benzínovou verzí. Cena paliva LPG je výrazně nižší, až o více než polovinu ceny za litr benzínu nebo nafty. Nezbývá než se těšit na uvedení této techniky na trh v České republice.
Zdroj: Renault
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.