Dacia představuje nový dvoupalivový benzínový a LPG motor, kterým je TCe 100 ECO-G.
Nové emisní normy působí velkou radost zákazníkům Dacie. Díky nim je používání starých technologií historií. Naopak za velmi přijatelné ceny mohou používat např. fantastický benzínový 1,3 litrový přeplňovaný motor, který u Mercedesu, Nissanu a Renaultu jejich zákazníci platí na úplně jiné cenové úrovni.
Nyní Dacia představuje nový dvoupalivový benzínový LPG motor, kterým je TCe 100 ECO-G. První dostane tento superekonomický motor Duster a brzy bude také k dispozici u Sandera, Sandera Stepway, samozřejmě modely Logan a Logan MCV použijí později taktéž tento motor. TCe 100 ECO-G zlepšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2.
ECO-G je osvědčené řešení, snadno použitelné, cenově dostupné a hospodárné, které vyhovuje potřebám zákazníků značky Dacia. Nová motorová řada je uváděna na trh ve Francii v lednu 2020. TCe 100 ECO-G je k dispozici ve Francii u Dusteru od 12 490 EUR včetně daně, tedy za stejnou cenu jako benzín.
Nový tříválcový přeplňovaný motor TCe 100 ECO-G nabízí vyšší úroveň výkonu s maximálním točivým momentem 170 Nm od 2 000 ot / min, což umožňuje všestranné použití a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2, přibližně o 10% méně než ekvivalentní benzinový motor. ECO-G je název, který je dán bi-palivovým benzínovým a LPG pohonem. Použitá technologie je cenově dostupná a hospodárná.
Dacia nabízí svůj LPG sortiment za velmi konkurenceschopnou cenu, aniž by byla ohrožena spolehlivost. Nejsou zde žádné dodatečné náklady ve srovnání s ekvivalentní benzínovou verzí. Cena paliva LPG je výrazně nižší, až o více než polovinu ceny za litr benzínu nebo nafty. Nezbývá než se těšit na uvedení této techniky na trh v České republice.
Zdroj: Renault
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?