McLaren Speedtail během vysokorychlostních testů na Kennedyho vesmírném centu potvrdil svou maximální rychlost 250 mph (403 km/h). A to ne jednou, ale hned třicetkrát.
S maximální rychlostí 391 km/h byl McLaren F1 nejrychlejší sériovým automobilem na světě. Od té doby u společnosti McLaren nepostavili nic rychlejšího. I hypersportovní model P1 měl maximální rychlost "pouhých" 350 km/h. Testovaný Speedtail s maximální rychlostí 403 km/h je tak nejrychlejší silniční McLaren všech dob.
Třísedadlový McLaren Speedtail má úžasně aerodynamickou karoserii o délce 5,2 metru. Srdcem hypersportu je hybridní ústrojí v čele s přeplňovanou V8 o objemu 4,0 litru. Celkový výkon je 787 kW (1070 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 1150 N.m. Kombinace ohromného výkonu a nízké suché váhy pouhých 1430 kg zaručuje dechberoucí dynamické schopnosti. Maximální rychlost jak již bylo zmíněno je 403 km/h, o akceleraci z 0 na 100, či z 0 na 200 km/h zatím nemáme žádné informace. Předpokládat lze časy okolo 2,5 a 6s. Ale co víme již nyní, to je schopnost vozu akcelerovat z 0 na 300 km/h. Tuto disciplínu Speedtail zvládá za 13 s, což je o ohromných 8,5 s kratší čas, než potřebovala legendární F1.
Extrémní kupé McLaren Speedtail vznikne v omezené sérii pouhých 106 vozů. Britská automobilka si za nejrychlejší třímístné auto na světě řekne o částku 1,75 milionu liber (přibližně 52,5 milionu Kč). První šťastní majitelé dostanou svůj výjimečný vůz během února letošního roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?