McLaren Speedtail během vysokorychlostních testů na Kennedyho vesmírném centu potvrdil svou maximální rychlost 250 mph (403 km/h). A to ne jednou, ale hned třicetkrát.
S maximální rychlostí 391 km/h byl McLaren F1 nejrychlejší sériovým automobilem na světě. Od té doby u společnosti McLaren nepostavili nic rychlejšího. I hypersportovní model P1 měl maximální rychlost "pouhých" 350 km/h. Testovaný Speedtail s maximální rychlostí 403 km/h je tak nejrychlejší silniční McLaren všech dob.
Třísedadlový McLaren Speedtail má úžasně aerodynamickou karoserii o délce 5,2 metru. Srdcem hypersportu je hybridní ústrojí v čele s přeplňovanou V8 o objemu 4,0 litru. Celkový výkon je 787 kW (1070 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 1150 N.m. Kombinace ohromného výkonu a nízké suché váhy pouhých 1430 kg zaručuje dechberoucí dynamické schopnosti. Maximální rychlost jak již bylo zmíněno je 403 km/h, o akceleraci z 0 na 100, či z 0 na 200 km/h zatím nemáme žádné informace. Předpokládat lze časy okolo 2,5 a 6s. Ale co víme již nyní, to je schopnost vozu akcelerovat z 0 na 300 km/h. Tuto disciplínu Speedtail zvládá za 13 s, což je o ohromných 8,5 s kratší čas, než potřebovala legendární F1.
Extrémní kupé McLaren Speedtail vznikne v omezené sérii pouhých 106 vozů. Britská automobilka si za nejrychlejší třímístné auto na světě řekne o částku 1,75 milionu liber (přibližně 52,5 milionu Kč). První šťastní majitelé dostanou svůj výjimečný vůz během února letošního roku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.