McLaren Speedtail během vysokorychlostních testů na Kennedyho vesmírném centu potvrdil svou maximální rychlost 250 mph (403 km/h). A to ne jednou, ale hned třicetkrát.
S maximální rychlostí 391 km/h byl McLaren F1 nejrychlejší sériovým automobilem na světě. Od té doby u společnosti McLaren nepostavili nic rychlejšího. I hypersportovní model P1 měl maximální rychlost "pouhých" 350 km/h. Testovaný Speedtail s maximální rychlostí 403 km/h je tak nejrychlejší silniční McLaren všech dob.
Třísedadlový McLaren Speedtail má úžasně aerodynamickou karoserii o délce 5,2 metru. Srdcem hypersportu je hybridní ústrojí v čele s přeplňovanou V8 o objemu 4,0 litru. Celkový výkon je 787 kW (1070 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 1150 N.m. Kombinace ohromného výkonu a nízké suché váhy pouhých 1430 kg zaručuje dechberoucí dynamické schopnosti. Maximální rychlost jak již bylo zmíněno je 403 km/h, o akceleraci z 0 na 100, či z 0 na 200 km/h zatím nemáme žádné informace. Předpokládat lze časy okolo 2,5 a 6s. Ale co víme již nyní, to je schopnost vozu akcelerovat z 0 na 300 km/h. Tuto disciplínu Speedtail zvládá za 13 s, což je o ohromných 8,5 s kratší čas, než potřebovala legendární F1.
Extrémní kupé McLaren Speedtail vznikne v omezené sérii pouhých 106 vozů. Britská automobilka si za nejrychlejší třímístné auto na světě řekne o částku 1,75 milionu liber (přibližně 52,5 milionu Kč). První šťastní majitelé dostanou svůj výjimečný vůz během února letošního roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.