Škoda Octavia čtvrté generace se k prvním zákazníkům v Česku dostane ještě do konce letošního roku. Objednávky nové generace nejprodávanějšího modelu značky začnou prodejci přijímat na konci listopadu, kdy zveřejní také kompletní ceník. ČTK to při světové premiéře modelu řekli zástupci společnosti.
Škoda předpokládá, že zhruba 40 procent všech prodávaných octavií v ČR bude disponovat zážehovým agregátem, a to včetně verzí s mild-hybridní technologií. Zhruba stejný podíl mají mít diesely. Zbývající pětina by se mohla rovnoměrně rozdělit na verze s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a plug-in hybridním pohonem.
"V případě individuálních zákaznických konfigurací se však efektivně bavíme o dodávkách v průběhu prvního kvartálu příštího roku, zejména s ohledem na náběhovou křivku modelu. Ta je samozřejmě, stejně jako u každé novinky, pozvolná a nějakou dobu trvá, než dojde k naplnění výrobních kapacit, stejně jako dostupnosti některých prvků doplňkové výbavy," řekl ČTK mluvčí Škody pro ČR Vítězslav Pelc.
Stávající třetí generaci octavie v provedení liftback již nelze objednat, její výroba potrvá do konce roku. Výroba combi bude pokračovat s určitými restrikcemi v barvách a interiérech do 14. týdne příštího roku. Verze Combi Laurin&Klement a Active se již objednat nedají a jejich produkce bude ukončena.
"V současné době žádnou další speciální nabídku a la verze Tour nechystáme, ale nemohu ji vyloučit. Aktuálně je u našich autorizovaných obchodních partnerů Škoda k dispozici zhruba 1100 skladových vozů třetí generace modelu Octavia k okamžitému dodání," dodal Pelc.
Nová Octavia narostla o 19 milimetrů na 4689 milimetrů do délky a o 15 milimetrů na 1829 milimetrů do šířky, provedení combi je pak delší o 22 milimetrů. Objem kufru vzrostl z 590 litrů u liftbacku, respektive 610 litrů u combi, na 600 a 640 litrů.
Poprvé bude mít tato modelová řada chytré full LED Matrix světlomety s 22 nezávisle ovládanými diodami, které systém vypíná tak, aby při dálkových světlech neoslňovaly protijedoucí řidiče. Novinkou jsou i ergonomická sedadla, která nabízejí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace. Premiéru u značky Škoda má i head-up displej, který zobrazuje důležité informace na čelní sklo. Poprvé jsou v nabídce rovněž inovativní asistenční systémy, například asistent vyhýbání nebo varování při vystupování z vozu.
Vůz dostal přeplňované benzinové i naftové motory o objemu od 1,0 do 2,0 litru o výkonu až 204 koní. Nabídku doplňuje varianta s pohonem na zemní plyn (CNG), verze s plug-in hybridním pohonem iV a také tzv. mild hybrid eTec. U benzinových verzí 1,0 a 1,5 TSI v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG používá 48V řemenový startér-generátor a lithium-iontový akumulátor. Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění, nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí. Octavia je vůbec první model značky, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Řazení převodových stupňů tak nepostupuje mechanicky, ale elektronicky.
První Octavia se objevila před 60 lety. Od té doby bylo vyrobeno přes 6,5 milionu vozů. V uplynulých letech Škoda prodala každoročně přibližně 400.000 vozů a třetí generace tohoto modelu tak tvořila přibližně třetinu celkových prodejů značky. V současné době je Octavia nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku,Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.