Škoda Octavia čtvrté generace se k prvním zákazníkům v Česku dostane ještě do konce letošního roku. Objednávky nové generace nejprodávanějšího modelu značky začnou prodejci přijímat na konci listopadu, kdy zveřejní také kompletní ceník. ČTK to při světové premiéře modelu řekli zástupci společnosti.
Škoda předpokládá, že zhruba 40 procent všech prodávaných octavií v ČR bude disponovat zážehovým agregátem, a to včetně verzí s mild-hybridní technologií. Zhruba stejný podíl mají mít diesely. Zbývající pětina by se mohla rovnoměrně rozdělit na verze s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a plug-in hybridním pohonem.
"V případě individuálních zákaznických konfigurací se však efektivně bavíme o dodávkách v průběhu prvního kvartálu příštího roku, zejména s ohledem na náběhovou křivku modelu. Ta je samozřejmě, stejně jako u každé novinky, pozvolná a nějakou dobu trvá, než dojde k naplnění výrobních kapacit, stejně jako dostupnosti některých prvků doplňkové výbavy," řekl ČTK mluvčí Škody pro ČR Vítězslav Pelc.
Stávající třetí generaci octavie v provedení liftback již nelze objednat, její výroba potrvá do konce roku. Výroba combi bude pokračovat s určitými restrikcemi v barvách a interiérech do 14. týdne příštího roku. Verze Combi Laurin&Klement a Active se již objednat nedají a jejich produkce bude ukončena.
"V současné době žádnou další speciální nabídku a la verze Tour nechystáme, ale nemohu ji vyloučit. Aktuálně je u našich autorizovaných obchodních partnerů Škoda k dispozici zhruba 1100 skladových vozů třetí generace modelu Octavia k okamžitému dodání," dodal Pelc.
Nová Octavia narostla o 19 milimetrů na 4689 milimetrů do délky a o 15 milimetrů na 1829 milimetrů do šířky, provedení combi je pak delší o 22 milimetrů. Objem kufru vzrostl z 590 litrů u liftbacku, respektive 610 litrů u combi, na 600 a 640 litrů.
Poprvé bude mít tato modelová řada chytré full LED Matrix světlomety s 22 nezávisle ovládanými diodami, které systém vypíná tak, aby při dálkových světlech neoslňovaly protijedoucí řidiče. Novinkou jsou i ergonomická sedadla, která nabízejí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace. Premiéru u značky Škoda má i head-up displej, který zobrazuje důležité informace na čelní sklo. Poprvé jsou v nabídce rovněž inovativní asistenční systémy, například asistent vyhýbání nebo varování při vystupování z vozu.
Vůz dostal přeplňované benzinové i naftové motory o objemu od 1,0 do 2,0 litru o výkonu až 204 koní. Nabídku doplňuje varianta s pohonem na zemní plyn (CNG), verze s plug-in hybridním pohonem iV a také tzv. mild hybrid eTec. U benzinových verzí 1,0 a 1,5 TSI v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG používá 48V řemenový startér-generátor a lithium-iontový akumulátor. Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění, nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí. Octavia je vůbec první model značky, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Řazení převodových stupňů tak nepostupuje mechanicky, ale elektronicky.
První Octavia se objevila před 60 lety. Od té doby bylo vyrobeno přes 6,5 milionu vozů. V uplynulých letech Škoda prodala každoročně přibližně 400.000 vozů a třetí generace tohoto modelu tak tvořila přibližně třetinu celkových prodejů značky. V současné době je Octavia nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku,Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?