Současná Toyota Mirai je jistě inovativní automobil, který nám pootevírá dveře do budoucnosti. Avšak její design je přijímán poněkud rozporuplně. To připravovaná nová generace pro rok 2021 vypadá opravdu skvěle. A změny nebudou jen ve tvaru karoserie
Vodíková novinka je postavena na zcela nové platformě s pohonem zadních kol. Kdežto současná generace má poháněná kola přední nápravy. Právě přesun pohonu dozadu dal konstruktérům volné ruce a díky tomu si teď můžeme prohlédnout auto, které je delší, nižší a širší než výchozí model. Standardem budou 20 palcová litá kola a vícevrstvé lakování.
Také interiéru doznal velkých změn. Po vzoru exteriéru je elegantní a používá jen ty nejkvalitnější materiály. Nalezneme zde digitální zpětné zrcátko, dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce včetně navigace a audio systém JBL se 14 reproduktory.
Toyota prozatím neposkytla bližší informace o pohonu. Jen zmínila, že dojezd naroste o 30 % a zvýší se výkon motoru. Současná generace má dojezd 500 km, což znamená, že ta budoucí by měla mít zásobu vodíku na přibližně 650 km. Narozdíl od elektromobilů je tankování otázkou přibližně 3 až 4 minut. O kolik se zvedne výkon motoru, to zatím nevíme, můžeme jen dodat, že nynější provedení má 114 kW (155 koní) a 355 N.m.
Kolují nepotvrzené zákulisní informace, že na platformě budoucí Toyoty Mirai má vzniknout první vodíkové auto od Lexusu. Věrohodných informací bychom se mohli dočkat již brzy. Za necelé dva týdny startuje autosalon v Tokiu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?