Současná Toyota Mirai je jistě inovativní automobil, který nám pootevírá dveře do budoucnosti. Avšak její design je přijímán poněkud rozporuplně. To připravovaná nová generace pro rok 2021 vypadá opravdu skvěle. A změny nebudou jen ve tvaru karoserie
Vodíková novinka je postavena na zcela nové platformě s pohonem zadních kol. Kdežto současná generace má poháněná kola přední nápravy. Právě přesun pohonu dozadu dal konstruktérům volné ruce a díky tomu si teď můžeme prohlédnout auto, které je delší, nižší a širší než výchozí model. Standardem budou 20 palcová litá kola a vícevrstvé lakování.
Také interiéru doznal velkých změn. Po vzoru exteriéru je elegantní a používá jen ty nejkvalitnější materiály. Nalezneme zde digitální zpětné zrcátko, dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce včetně navigace a audio systém JBL se 14 reproduktory.
Toyota prozatím neposkytla bližší informace o pohonu. Jen zmínila, že dojezd naroste o 30 % a zvýší se výkon motoru. Současná generace má dojezd 500 km, což znamená, že ta budoucí by měla mít zásobu vodíku na přibližně 650 km. Narozdíl od elektromobilů je tankování otázkou přibližně 3 až 4 minut. O kolik se zvedne výkon motoru, to zatím nevíme, můžeme jen dodat, že nynější provedení má 114 kW (155 koní) a 355 N.m.
Kolují nepotvrzené zákulisní informace, že na platformě budoucí Toyoty Mirai má vzniknout první vodíkové auto od Lexusu. Věrohodných informací bychom se mohli dočkat již brzy. Za necelé dva týdny startuje autosalon v Tokiu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.