Současná Toyota Mirai je jistě inovativní automobil, který nám pootevírá dveře do budoucnosti. Avšak její design je přijímán poněkud rozporuplně. To připravovaná nová generace pro rok 2021 vypadá opravdu skvěle. A změny nebudou jen ve tvaru karoserie
Vodíková novinka je postavena na zcela nové platformě s pohonem zadních kol. Kdežto současná generace má poháněná kola přední nápravy. Právě přesun pohonu dozadu dal konstruktérům volné ruce a díky tomu si teď můžeme prohlédnout auto, které je delší, nižší a širší než výchozí model. Standardem budou 20 palcová litá kola a vícevrstvé lakování.
Také interiéru doznal velkých změn. Po vzoru exteriéru je elegantní a používá jen ty nejkvalitnější materiály. Nalezneme zde digitální zpětné zrcátko, dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce včetně navigace a audio systém JBL se 14 reproduktory.
Toyota prozatím neposkytla bližší informace o pohonu. Jen zmínila, že dojezd naroste o 30 % a zvýší se výkon motoru. Současná generace má dojezd 500 km, což znamená, že ta budoucí by měla mít zásobu vodíku na přibližně 650 km. Narozdíl od elektromobilů je tankování otázkou přibližně 3 až 4 minut. O kolik se zvedne výkon motoru, to zatím nevíme, můžeme jen dodat, že nynější provedení má 114 kW (155 koní) a 355 N.m.
Kolují nepotvrzené zákulisní informace, že na platformě budoucí Toyoty Mirai má vzniknout první vodíkové auto od Lexusu. Věrohodných informací bychom se mohli dočkat již brzy. Za necelé dva týdny startuje autosalon v Tokiu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.