Aston Martin DBS GT Zagato a DB4 Zagato jdou nyní společně do prodeje. Ku příležitosti oslav 60 let vzájemné spolupráce automobilky Aston Martin a karosárny Zagato bude vyrobeno 19 párů těchto naprosto výjimečných vozů. U Astonu si nechávají za své skvosty královsky zaplatit. Požadovaná částka je 6 milion liber (v přepočtu 173 milionů Kč).
Aston Martin DB4 Zagato je reinkarnované sportovní vozidlo z počátku 60. let minulého století. Nová DB4 je ručně vyráběná, na každém kuse se pracuje 4 500 hodni. Namísto původního řadového šestiválce 3,7 litru o výkonu 318 koní se pod kapotou nových modelů skrývá šestiválec s objemem 4,7 litru a výkonem 394 koní. K přenosu tohoto stáda na kola zadní nápravy se stará 4 stupňová manuální převodovka. Dynamické schopnosti výrobce prozatím neprozradil. Ale již původní verze akcelerovala z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosahovala maximální rychlosti 247 km/h.
Aston Martin DBS GT Zagato je rozsáhle přepracované DBS Superleggera. K pohonu slouží dvakrát přeplňovaný V12 o objemu 5,2 litru. Výkon byl navýšen z původních 715 na současných 760 koní. 8 stupňová automatická převodovka od firmy ZF pohání kola zadní nápravy, té nechybí samosvorný diferenciál. Maximální dosažitelná rychlost je 340 km/h a akcelerace 0-100 km/h proběhne za fantastických 3,4 s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?