Aston Martin DBS GT Zagato a DB4 Zagato jdou nyní společně do prodeje. Ku příležitosti oslav 60 let vzájemné spolupráce automobilky Aston Martin a karosárny Zagato bude vyrobeno 19 párů těchto naprosto výjimečných vozů. U Astonu si nechávají za své skvosty královsky zaplatit. Požadovaná částka je 6 milion liber (v přepočtu 173 milionů Kč).
Aston Martin DB4 Zagato je reinkarnované sportovní vozidlo z počátku 60. let minulého století. Nová DB4 je ručně vyráběná, na každém kuse se pracuje 4 500 hodni. Namísto původního řadového šestiválce 3,7 litru o výkonu 318 koní se pod kapotou nových modelů skrývá šestiválec s objemem 4,7 litru a výkonem 394 koní. K přenosu tohoto stáda na kola zadní nápravy se stará 4 stupňová manuální převodovka. Dynamické schopnosti výrobce prozatím neprozradil. Ale již původní verze akcelerovala z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosahovala maximální rychlosti 247 km/h.
Aston Martin DBS GT Zagato je rozsáhle přepracované DBS Superleggera. K pohonu slouží dvakrát přeplňovaný V12 o objemu 5,2 litru. Výkon byl navýšen z původních 715 na současných 760 koní. 8 stupňová automatická převodovka od firmy ZF pohání kola zadní nápravy, té nechybí samosvorný diferenciál. Maximální dosažitelná rychlost je 340 km/h a akcelerace 0-100 km/h proběhne za fantastických 3,4 s.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.