Aston Martin DBS GT Zagato a DB4 Zagato jdou nyní společně do prodeje. Ku příležitosti oslav 60 let vzájemné spolupráce automobilky Aston Martin a karosárny Zagato bude vyrobeno 19 párů těchto naprosto výjimečných vozů. U Astonu si nechávají za své skvosty královsky zaplatit. Požadovaná částka je 6 milion liber (v přepočtu 173 milionů Kč).
Aston Martin DB4 Zagato je reinkarnované sportovní vozidlo z počátku 60. let minulého století. Nová DB4 je ručně vyráběná, na každém kuse se pracuje 4 500 hodni. Namísto původního řadového šestiválce 3,7 litru o výkonu 318 koní se pod kapotou nových modelů skrývá šestiválec s objemem 4,7 litru a výkonem 394 koní. K přenosu tohoto stáda na kola zadní nápravy se stará 4 stupňová manuální převodovka. Dynamické schopnosti výrobce prozatím neprozradil. Ale již původní verze akcelerovala z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosahovala maximální rychlosti 247 km/h.
Aston Martin DBS GT Zagato je rozsáhle přepracované DBS Superleggera. K pohonu slouží dvakrát přeplňovaný V12 o objemu 5,2 litru. Výkon byl navýšen z původních 715 na současných 760 koní. 8 stupňová automatická převodovka od firmy ZF pohání kola zadní nápravy, té nechybí samosvorný diferenciál. Maximální dosažitelná rychlost je 340 km/h a akcelerace 0-100 km/h proběhne za fantastických 3,4 s.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?