Obliba Vanlife každým rokem neuvěřitelně stoupá. V dnešním přetechnizovaném světě stále více lidí touží sbalit si pár nejnutnějších věcí a nasednout do obytné dodávky. Rázem se ocitnou ve svých pár metrech čtverečních svobody, se kterou můžou objevovat nová místa, prožívat dobrodružství a nechat každodenní realitou zamčenou doma.
Na výstavě vozidel pro rekreaci a volný čas "Salon des Véhicules de Loisirs", která se koná na výstavišti Le Bourget v Paříži ve dnech 28. září až 6. října 2019, bude představen Peugeot Boxer 4x4 Concept. Už svým vzhledem dává najevo, že o dobrodružství tady nebude nouze.
Jako základ představy posloužil Peugeot Boxer verze L3 doplněný o pohon všech kol. Díky délce 6 metrů nabízí obytnou plochu 10 metrů čtverečních. Výrobce uvádí, že tento prostor je optimální pro 3 pasažéry. Obecně bych to spíš viděl na dva dospělé, popřípadě dva dospělé a jedno dítě k tomu.
Ekologie na prvním místěKonstruktéři se snažili co možná nejméně zatížit životní prostředí. Stůl, pracovní deska a dřez jsou z přírodního materiálu Aragonite. Podlaha je vyrobena ze 100 % recyklovaného a 100 % recyklovatelného materiálu, který v roce 2017 vyvinuli 4 mladí architekti. S plasty konstruktéři šetřili, co to jen šlo. Je zastoupen z 85 % v nádržích, 10 % všech plastů zabírá láhev na mléko a z 5 % různé drobné nádoby.
OutdoorS pohonem 4x4 pomáhala značka Dangel, která se úpravám francouzských dodávek věnuje již řadu let. Převodovka Dangel využívá viskózní spojku. Pomocí 3 přepínačů se aktivuje volba pro 3 jízdní režimy. - 2WD, poháněná pouze přední kola- 4WD, při prokluzu předních kol se automaticky připne pohon i těch zadních- Lock, stálý náhon na všechna 4 kolaV terénu přijde vhod i zvýšená světlá výška. Vpředu je podvozek od vozovky dál o 30 mm, zadek dokonce o 50 mm. S trakcí na nezpevněném povrchu pomůžou zvolené pneumatiky BF Goodrich s terénním vzorkem. Terénní nástrahy pomáhají odhalit HD kamery snímající dění před a za bydlíkem. V neposlední řadě s každým výjezdem pomůže silný motor BlueHDi 165 s 370 N.m., který splňuje emisní normu Euro 6.
Život v pohybuKoncept dále nabízí sportovní vyžití. Na nosiči připevněném na tažném zařízení se nachází horské elektrokolo Peugeot eM02 FS Powertube. Díky dvojitému odpružení se jeví jako ideální doplněk pro tuto outdoorovou dodávku. Komu pevná půda pod nohama nestačí, pro něj si Peugeot připravil stylovou kánoi. Je vyrobena z ořechového dřeva a přesně na míru, aby skvěle pasovala na střešní nosič a nebránila tak v otevírání střešních oken.
Peugeot Boxer Concept 4x4 se jeví jako ideální parťák do pohody i nepohody pro ty cestovatele, pro které je dovolená v Chorvatsku, nebo v nějakém severoafrickém letovisku, spíš noční můrou než celoroční tužbou. Tento drsný bydlík se bude cítit skvěle při expedici na Balkán, nebo při objevování Skandinávie. Já mít dostatek času a takového parťáka, podnikl bych expedici Bajkal
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.