Aston Martin DBX prodělává nejrozsáhlejší jízdní testování v celé historii této britské značky. Rozsáhlé každodenní testy probíhají po celém světě, včetně dvou klíčových míst. Těmi jsou britský Silverstone a německý Nürburgring.
Dle poznatků inženýrů od Aston Martin nebude DBX jen dalším výkonným a v přímce drtivě rychlým SUV. Půjde o skutečné sportovní náčiní s praktičností a pohodlím, jaké zatím žádný jiný model od Astonu nenabídl. Že nejde jen o plané řeči dokazují naměřené rychlosti v zatáčkách. Ty jsou na stejné úrovni s Aston Martin Vantage. Na "brzdy" prý velké SUV trumfne DBS Superlaggeru. Za vše mluví časy zajížděné na "severní smyčce" pod 8 minut.
Zatím jediným potvrzeným motorem je twin-turbo 4,0 V8 s výkonem 404 kW (550 koní) a točivým momentem 700 N.m. Tyto hodnoty z něj dělají doposud nejvýkonnější V8 v historii Aston Martinu. Dynamické parametry jsou zatím ve fázi testování, proto si na ně budeme muset ještě nějaký čas počkat. Ale prozradit již teď můžeme, že DBX opakovaně překonává hranici 290 km/h. Ve hře je taktéž použití silnějšího agregátu V12.
Aston Martin potvrdil, že debut DBX proběhne letos v prosinci. Přesné datum ale uvedeno nebylo. Lamborghini Urus a Porsche Cayenne by se měla mít na pozoru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?