Aston Martin DBX prodělává nejrozsáhlejší jízdní testování v celé historii této britské značky. Rozsáhlé každodenní testy probíhají po celém světě, včetně dvou klíčových míst. Těmi jsou britský Silverstone a německý Nürburgring.
Dle poznatků inženýrů od Aston Martin nebude DBX jen dalším výkonným a v přímce drtivě rychlým SUV. Půjde o skutečné sportovní náčiní s praktičností a pohodlím, jaké zatím žádný jiný model od Astonu nenabídl. Že nejde jen o plané řeči dokazují naměřené rychlosti v zatáčkách. Ty jsou na stejné úrovni s Aston Martin Vantage. Na "brzdy" prý velké SUV trumfne DBS Superlaggeru. Za vše mluví časy zajížděné na "severní smyčce" pod 8 minut.
Zatím jediným potvrzeným motorem je twin-turbo 4,0 V8 s výkonem 404 kW (550 koní) a točivým momentem 700 N.m. Tyto hodnoty z něj dělají doposud nejvýkonnější V8 v historii Aston Martinu. Dynamické parametry jsou zatím ve fázi testování, proto si na ně budeme muset ještě nějaký čas počkat. Ale prozradit již teď můžeme, že DBX opakovaně překonává hranici 290 km/h. Ve hře je taktéž použití silnějšího agregátu V12.
Aston Martin potvrdil, že debut DBX proběhne letos v prosinci. Přesné datum ale uvedeno nebylo. Lamborghini Urus a Porsche Cayenne by se měla mít na pozoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.