Amazon objednal od americké startupové společnosti Rivian 100 000 plně elektrických dodávek za cenu 5 miliard USD. Při dnešním kurzu je to v přepočtu astronomických 117 350 000 000 korun.
Nákup je součástí programu na záchranu klimatu, který oznámil generální ředitel Amazonu Jeff Bezos na konferenci National Press Club ve Washingtonu DC. Dle tohoto programu má Amazon do roku 2024 využívat 80% energie z obnovitelných zdrojů. Na 100% zelené energie se má dostat do roku 2030. A právě nákup elektromobilů hraje jednu z klíčových rolí. První vozy od firmy Rivian mají zamířit do flotily Amazonu v roce 2021. O rok později už má v plánu používat 10 000 těchto vozů. Již v únoru letošního roku byly investice do Rivianu 700 milionů USD (16,4 mld. Kč). Dalších 500 milionů USD (11,7 mld. Kč) zamířilo od Fordu. Právě Ford by měl pomoci Rivianu s vývojem nového elektrického vozu.
Rivian již dříve oznámil plány na dva své elektrické modely. Jsou jimi SUV s názvem R1S a pickup R1T. Je velice pravděpodobné, že právě na jejich platformě vznikne zmíněná dodávka pro Amazon.
Jeff Bezos se dále nechal slyšet, že když tak velká společnost, jakou je Amazon, jenž dodá svým zákazníkům přes 10 miliard položek ročně, může plnit Pařížskou dohodu s 10 letým předstihem, pak to dokáže každý.
Nás zajímá, zda se takto ambiciózní plán dotáhne do zdárného konce? A co udělá tak obrovské množství nových elektromobilů s jejich cenou na trhu? Že bychom se konečně dočkali elektrických aut za konkurenceschopnou cenu s těmi konvenčními se spalovacím motorem?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.