Amazon objednal od americké startupové společnosti Rivian 100 000 plně elektrických dodávek za cenu 5 miliard USD. Při dnešním kurzu je to v přepočtu astronomických 117 350 000 000 korun.
Nákup je součástí programu na záchranu klimatu, který oznámil generální ředitel Amazonu Jeff Bezos na konferenci National Press Club ve Washingtonu DC. Dle tohoto programu má Amazon do roku 2024 využívat 80% energie z obnovitelných zdrojů. Na 100% zelené energie se má dostat do roku 2030. A právě nákup elektromobilů hraje jednu z klíčových rolí. První vozy od firmy Rivian mají zamířit do flotily Amazonu v roce 2021. O rok později už má v plánu používat 10 000 těchto vozů. Již v únoru letošního roku byly investice do Rivianu 700 milionů USD (16,4 mld. Kč). Dalších 500 milionů USD (11,7 mld. Kč) zamířilo od Fordu. Právě Ford by měl pomoci Rivianu s vývojem nového elektrického vozu.
Rivian již dříve oznámil plány na dva své elektrické modely. Jsou jimi SUV s názvem R1S a pickup R1T. Je velice pravděpodobné, že právě na jejich platformě vznikne zmíněná dodávka pro Amazon.
Jeff Bezos se dále nechal slyšet, že když tak velká společnost, jakou je Amazon, jenž dodá svým zákazníkům přes 10 miliard položek ročně, může plnit Pařížskou dohodu s 10 letým předstihem, pak to dokáže každý.
Nás zajímá, zda se takto ambiciózní plán dotáhne do zdárného konce? A co udělá tak obrovské množství nových elektromobilů s jejich cenou na trhu? Že bychom se konečně dočkali elektrických aut za konkurenceschopnou cenu s těmi konvenčními se spalovacím motorem?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?