Na letošním Frankfurtském autosalonu byla na stánku japonské automobilky představena produkční verze plně elektrického modelu s názvem Honda e.
Roztomilé retroHonda u svého nového elektromobilu vsadila na retro vzhled. Nutno dodat, že se designérům zdařile podařilo skloubit retro a modernu. Vůz na první pohled připomíná první generaci Hondy Civic a přesto vypadá velice moderně. Při pohledu z boku zaujmou kamery namísto klasických zrcátek. Dále pak zapuštěné kliky dveří, kde ty zadní jsou schované. Honda e díky tomu připomíná třídvéřko, což ji v očích velké skupiny pozorovatelů přidává na sportovnosti. Sportovní šmrnc podtrhují bezrámové dveře.
Interiér se po vzoru karoserie také nese v duchu retra. Působí vzdušně a prostorně. Přesto je veskrze moderní. Uvnitř najdeme celkem 6 displejů. Tři hlavní, které slouží jako přístrojový panel a zábavný systém. Další tři menší jako náhrada za klasická zpětná zrcátka. Při čekání u dobíjecí zásuvky není problém shlédnout díl oblíbeného seriálu, nebo přes HDMI kabel připojit jakoukoliv moderní herní konzoli a zvládnout nějaký ten nový level.
Hbitý městský společníkDíky rozměrům pouhých 3895 x 1750 x 1495 mm (délka x šířka x výška) se bude s novou Hondou skvěle manévrovat po městě. Tam, kde velké módní SUV nemá šanci zaparkovat, se s ani ne 4 metry dlouhým "prckem" krásně vlezete. Pro pohon slouží elektromotor o výkonu 113 kW (154 koní) a točivém momentu 315 N.m. Motor netradičně roztáčí kola zadní nápravy, což s ideálním rozložením hmotnosti 50:50 a nízkým těžištěm dále umocňuje sportovní charakter vozu. Maximální rychlost 150 km/h nenadchne, ale se zrychlením 0-100 km/h za 8 s brzdou provozu rozhodně nebude. Elektrická energie pro pohon se skrývá ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 35,5 kW. Dle metodiky měření WLTP činí dojezd 220 km. V reálném světě bych však počítal s menším dojezdem. Ani oněch 220 km není na dnešní poměry nic převratného, ale Honda e je auto určené převážně do městského provozu, zde se již dojezd jeví jako optimální. Dobíjení do 80 % kapacity zabere 30 min. Ideální čas na shlédnutí jednoho dílu seriálu.
Dle vyjádření Hondy si Evropští zájemci mohou již nyní nakonfigurovat tento povedený městský elektromobil. Cena u našich německých sousedů startuje na částce lehce převyšující třičtvrtě miliónu korun. Termín dodání by měl být v Německu někdy v půli příštího roku. Tuzemští zájemci si budou muset počkat až do roku 2021.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.