Roztomilé retro
Honda u svého nového elektromobilu vsadila na retro vzhled. Nutno dodat, že se designérům zdařile podařilo skloubit retro a modernu. Vůz na první pohled připomíná první generaci Hondy Civic a přesto vypadá velice moderně. Při pohledu z boku zaujmou kamery namísto klasických zrcátek. Dále pak zapuštěné kliky dveří, kde ty zadní jsou schované. Honda e díky tomu připomíná třídvéřko, což ji v očích velké skupiny pozorovatelů přidává na sportovnosti. Sportovní šmrnc podtrhují bezrámové dveře.
Interiér se po vzoru karoserie také nese v duchu retra. Působí vzdušně a prostorně. Přesto je veskrze moderní. Uvnitř najdeme celkem 6 displejů. Tři hlavní, které slouží jako přístrojový panel a zábavný systém. Další tři menší jako náhrada za klasická zpětná zrcátka. Při čekání u dobíjecí zásuvky není problém shlédnout díl oblíbeného seriálu, nebo přes HDMI kabel připojit jakoukoliv moderní herní konzoli a zvládnout nějaký ten nový level.
Hbitý městský společník
Díky rozměrům pouhých 3895 x 1750 x 1495 mm (délka x šířka x výška) se bude s novou Hondou skvěle manévrovat po městě. Tam, kde velké módní SUV nemá šanci zaparkovat, se s ani ne 4 metry dlouhým "prckem" krásně vlezete. Pro pohon slouží elektromotor o výkonu 113 kW (154 koní) a točivém momentu 315 N.m. Motor netradičně roztáčí kola zadní nápravy, což s ideálním rozložením hmotnosti 50:50 a nízkým těžištěm dále umocňuje sportovní charakter vozu. Maximální rychlost 150 km/h nenadchne, ale se zrychlením 0-100 km/h za 8 s brzdou provozu rozhodně nebude. Elektrická energie pro pohon se skrývá ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 35,5 kW. Dle metodiky měření WLTP činí dojezd 220 km. V reálném světě bych však počítal s menším dojezdem. Ani oněch 220 km není na dnešní poměry nic převratného, ale Honda e je auto určené převážně do městského provozu, zde se již dojezd jeví jako optimální. Dobíjení do 80 % kapacity zabere 30 min. Ideální čas na shlédnutí jednoho dílu seriálu.
Psali jsme
Dle vyjádření Hondy si Evropští zájemci mohou již nyní nakonfigurovat tento povedený městský elektromobil. Cena u našich německých sousedů startuje na částce lehce převyšující třičtvrtě miliónu korun. Termín dodání by měl být v Německu někdy v půli příštího roku. Tuzemští zájemci si budou muset počkat až do roku 2021.