Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 17. září 2019, 15:11 Google+

Na letošním Frankfurtském autosalonu byla na stánku japonské automobilky představena produkční verze plně elektrického modelu s názvem Honda e.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda e

Honda e | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Roztomilé retro
Honda u svého nového elektromobilu vsadila na retro vzhled. Nutno dodat, že se designérům zdařile podařilo skloubit retro a modernu. Vůz na první pohled připomíná první generaci Hondy Civic a přesto vypadá velice moderně. Při pohledu z boku zaujmou kamery namísto klasických zrcátek. Dále pak zapuštěné kliky dveří, kde ty zadní jsou schované. Honda e díky tomu připomíná třídvéřko, což ji v očích velké skupiny pozorovatelů přidává na sportovnosti. Sportovní šmrnc podtrhují bezrámové dveře.

img-responsive

Honda e | foto: wheelsage.org

Interiér se po vzoru karoserie také nese v duchu retra. Působí vzdušně a prostorně. Přesto je veskrze moderní. Uvnitř najdeme celkem 6 displejů. Tři hlavní, které slouží jako přístrojový panel a zábavný systém. Další tři menší jako náhrada za klasická zpětná zrcátka. Při čekání u dobíjecí zásuvky není problém shlédnout díl oblíbeného seriálu, nebo přes HDMI kabel připojit jakoukoliv moderní herní konzoli a zvládnout nějaký ten nový level.

Hbitý městský společník
Díky rozměrům pouhých 3895 x 1750 x 1495 mm (délka x šířka x výška) se bude s novou Hondou skvěle manévrovat po městě. Tam, kde velké módní SUV nemá šanci zaparkovat, se s ani ne 4 metry dlouhým "prckem" krásně vlezete. Pro pohon slouží elektromotor o výkonu 113 kW (154 koní) a točivém momentu 315 N.m. Motor netradičně roztáčí kola zadní nápravy, což s ideálním rozložením hmotnosti 50:50 a nízkým těžištěm dále umocňuje sportovní charakter vozu. Maximální rychlost 150 km/h nenadchne, ale se zrychlením 0-100 km/h za 8 s brzdou provozu rozhodně nebude. Elektrická energie pro pohon se skrývá ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 35,5 kW. Dle metodiky měření WLTP činí dojezd 220 km. V reálném světě bych však počítal s menším dojezdem. Ani oněch 220 km není na dnešní poměry nic převratného, ale Honda e je auto určené převážně do městského provozu, zde se již dojezd jeví jako optimální. Dobíjení do 80 % kapacity zabere 30 min. Ideální čas na shlédnutí jednoho dílu seriálu.

Dle vyjádření Hondy si Evropští zájemci mohou již nyní nakonfigurovat tento povedený městský elektromobil. Cena u našich německých sousedů startuje na částce lehce převyšující třičtvrtě miliónu korun. Termín dodání by měl být v Německu někdy v půli příštího roku. Tuzemští zájemci si budou muset počkat až do roku 2021.

Vytisknout

Diskuze: Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud