Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Honda e
Honda e, foto: wheelsage.org
Petr Boháč , AutoRoad.cz 17. září 2019 15:11
Sdílej:

Na letošním Frankfurtském autosalonu byla na stánku japonské automobilky představena produkční verze plně elektrického modelu s názvem Honda e.

Roztomilé retroHonda u svého nového elektromobilu vsadila na retro vzhled. Nutno dodat, že se designérům zdařile podařilo skloubit retro a modernu. Vůz na první pohled připomíná první generaci Hondy Civic a přesto vypadá velice moderně. Při pohledu z boku zaujmou kamery namísto klasických zrcátek. Dále pak zapuštěné kliky dveří, kde ty zadní jsou schované. Honda e díky tomu připomíná třídvéřko, což ji v očích velké skupiny pozorovatelů přidává na sportovnosti. Sportovní šmrnc podtrhují bezrámové dveře.

Interiér se po vzoru karoserie také nese v duchu retra. Působí vzdušně a prostorně. Přesto je veskrze moderní. Uvnitř najdeme celkem 6 displejů. Tři hlavní, které slouží jako přístrojový panel a zábavný systém. Další tři menší jako náhrada za klasická zpětná zrcátka. Při čekání u dobíjecí zásuvky není problém shlédnout díl oblíbeného seriálu, nebo přes HDMI kabel připojit jakoukoliv moderní herní konzoli a zvládnout nějaký ten nový level.

Hbitý městský společníkDíky rozměrům pouhých 3895 x 1750 x 1495 mm (délka x šířka x výška) se bude s novou Hondou skvěle manévrovat po městě. Tam, kde velké módní SUV nemá šanci zaparkovat, se s ani ne 4 metry dlouhým "prckem" krásně vlezete. Pro pohon slouží elektromotor o výkonu 113 kW (154 koní) a točivém momentu 315 N.m. Motor netradičně roztáčí kola zadní nápravy, což s ideálním rozložením hmotnosti 50:50 a nízkým těžištěm dále umocňuje sportovní charakter vozu. Maximální rychlost 150 km/h nenadchne, ale se zrychlením 0-100 km/h za 8 s brzdou provozu rozhodně nebude. Elektrická energie pro pohon se skrývá ve vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 35,5 kW. Dle metodiky měření WLTP činí dojezd 220 km. V reálném světě bych však počítal s menším dojezdem. Ani oněch 220 km není na dnešní poměry nic převratného, ale Honda e je auto určené převážně do městského provozu, zde se již dojezd jeví jako optimální. Dobíjení do 80 % kapacity zabere 30 min. Ideální čas na shlédnutí jednoho dílu seriálu.

Dle vyjádření Hondy si Evropští zájemci mohou již nyní nakonfigurovat tento povedený městský elektromobil. Cena u našich německých sousedů startuje na částce lehce převyšující třičtvrtě miliónu korun. Termín dodání by měl být v Německu někdy v půli příštího roku. Tuzemští zájemci si budou muset počkat až do roku 2021.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.