V Mercedesu se rozhodli sesadit Bentley Bentayge z trůnu superluxusních SUV. Britský časopis Autocar cituje nezveřejněný zdroj, se kterým hovořil na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu. Zdroj uvádí, že byl Maybach GLS vyvinut tak, aby nabízel stejnou úroveň luxusu a výkonu jako jejich vlajková loď Maybach S-Class.
Novinka od Maybachu bude postavena na základech současné generace Mercedesu GLS. Aby se obě auta od sebe dostatečně odlišila, dostane Maybach zcela jinou mřížku chladiče a nové přední světlomety. Nová by měla být i grafika světel na zádi vozu. Též se hovoří o hojném použití chromu.
Interiéru by měly kralovat jen ty nejkvalitnější materiály, které jsou nezbytnou součástí takto luxusních aut. Na výběr bude čtyř a pětimístná verze. V případě čtyřmístné bude mít každý z pasažérů své vlastní křeslo. O co možná nejvíce komfortu v druhé řadě sedadel se má postarat prodloužený rozvor.
Pod kapotou Maybachu GLS najde své místo twin-turbo 4,0 V8 známé i z jiných modelů od Mercedesu. Hovoří se také o použití twin-turba 6.0 V12 od AMG. Tento agregát v Maybachu S650 nabízí výkon 630 koní a 1000 N.m. Není důvod se domnívat, že by se parametry tohoto motoru měly v případě použití v GLS lišit. O dynamických schopnostech nejsou prozatím žádné informace. Lze předpokládat maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h a akceleraci 0-100 km/h okolo 5s.
Výroba má probíhat v americkém státě Alabama. S předkládanou cenou 200.000 dolarů se nový Maybach GLS stane nejdražším vozem vyráběným ve Spojených Státech. A právě americký trh je pro GLS jedním z klíčových. Proto je zde velká šance, že se premiéry nového Maybachu dočkáme na letošním listopadovém autosalonu v Los Angeles.
Zdroj: Autocar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.