Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

AutoRoad.cz, 11. září 2019, 23:57 Google+

Ford v úterý na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem demonstroval, že je připraven na elektrifikovanou budoucnost. Značka zde představuje svoji zatím nejrozsáhlejší řadu elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Explorer Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Ford Explorer Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů | foto: Ford

Sdílejte článek

Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení – tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo stoprocentní elektromobil. Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy 18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku 2019.

Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory. Tou dobou by měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion elektrifikovaných automobilů Ford.

img-responsive

Ford Kuga Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů | foto: Ford

V plně elektrifikované expozici značky Ford ve Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout:
Nový Ford Kuga Plug-in Hybrid - Kuga je první model značky Ford nabízený jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid
Nový Explorer Plug-in Hybrid a nové Tourneo Custom Plug-in Hybrid - Sedmimístné SUV a osmimístný velkoprostorový automobil umožňují provoz pouze na elektřinu bez obav z nedostatečného dojezdu, protože jsou vybaveny i tradičním spalovacím motorem
Nová Puma Mild-Hybrid - Kompaktní crossover, inspirovaný vozy SUV, se díky mild-hybridní technologii pyšní nižšími emisemi CO2, hospodárnějším provozem a dynamičtějším charakterem. Ve Frankfurtu je poprvé k vidění v provedení Titanium X
Ford Mondeo Hybrid kombi - Hybridní benzin-elektrické hnací ústrojí představuje zajímavou alternativu ke vznětovým motorům a v některých situacích umožňuje pohyb pouze na elektrický pohon

img-responsive

Ford Mondeo Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů | foto: Ford

V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 600 km.*

Bezproblémové nabíjení
Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify se „zelenou“ elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů. Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.

Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude stejné služby zajišťovat Centrica.

img-responsive

Ford Tourneo Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů | foto: Ford

Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 procent vyšší nabíjecí výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí až o třetinu.

Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek a placení za nabíjení. Ve spolupráci se společností NewMotion tak Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě. Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích míst.

Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.

img-responsive

Ford Puma Mild-Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů | foto: Ford

Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350 kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení, což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.

Elektrifikace na vlastní kůži
Ford nabídne návštěvníkům autosalonu možnost vyzkoušet nový program Go Electric, jehož cílem je pomoci široké veřejnosti lépe pochopit elektrifikované automobily. Tvoří ho následující sekce:

První simulátor akcelerace elektromobilu na světě. Zákazníci v něm poznají radost z lineárního zrychlování vozu poháněného elektřinou.
Rozšířená realita vysvětlující princip různých typů elektrifikovaného pohonu od 48V mild-hybridu v novém Fordu Puma až po čistě elektrický pohon připravovaného SUV.
Interaktivní dotykové obrazovky. Zákazníci se jejich prostřednictvím dozvědí, který druh elektrifikovaného pohonu je nejvhodnější právě pro ně
Interaktivní výstava nabíjecích zařízení. Návštěvníci díky ní lépe pochopí, jak rychle lze v různých situacích nabíjet plug-in hybridní i plně elektrické vozy.
Program Go Electric bude možné ve Frankfurtu absolvovat do 22. září, kdy se vydá na evropské turné. V jeho rámci postupně zavítá do Janova, Paříže, Madridu a Londýna.

Ford Explorer Plug-in Hybrid: emise CO2 od 71 g/km, spotřeba paliva od 3,1 l/100 km
Ford Kuga Plug-in Hybrid: emise CO2 od 26 g/km, spotřeba paliva od 1,2 l/100 km
Ford Mondeo Hybrid kombi: emise CO2 od 99 g/km, spotřeba paliva od 4,3 l/100 km
Ford Puma Mild-Hybrid: emise CO2 od 125 g/km, spotřeba paliva od 5,5 l/100 km
Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid: emise CO2 od 75 g/km, spotřeba paliva od 3,3 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

reklama

Doporučujeme

Hongqi

Frankfurt 2019 | IAA živě: Exkluzivně! Hongqi S9, čínská odpověď na Bugatti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

  2. Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud