SEAT se na Frankfurtském autosalonu prezentuje elektrickou ofenzivou, která je v plném proudu. Po elektricky poháněném model SEAT el-Born následuje na mezinárodním autosalonu představení nového koncepčního vozu CUPRA Tavascan. Další premiérou je nový SEAT Tarraco FR PHEV. První SUV značky s externě nabíjitelným hybridním pohonem slaví ve Frankfurtu nad Mohanem světový debut jako čtvrtý model s elektrifikovaným pohonem z šesti, které společnost uvede na trh do roku 2021.
Expozice se dvěma impozantními novými modely
Nová studie CUPRA Tavascan a sériově vyráběný model SEAT Tarraco FR PHEV představují významný krok vpřed v rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility. Koncepční vůz CUPRA kombinuje robustnost SUV se sportovností kupé a zaujme nejvyšší úrovní sofistikovanosti, elegance a designu, jíž se značka odlišuje. V jeho zavazadlovém prostoru je uložena koncepční elektrická koloběžka CUPRA eXS kickScooter, vyvinutá speciálně pro tuto příležitost.
Nový SEAT Tarraco je nyní navíc nabízen s hybridním pohonem a stupněm výbavy FR. Externě nabíjitelné hybridní SUV má v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd více než 50 km a emise CO2 pod hranicí 50 g/km. Tarraco PHEV je nejvýkonnější verzí modelové řady. K nejvyššímu výkonu 245 k přispívá zážehový motor o výkonu 110 kW/150 k a elektromotor, poskytující 85 kW/116 k.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.