SEAT se na Frankfurtském autosalonu prezentuje elektrickou ofenzivou, která je v plném proudu. Po elektricky poháněném model SEAT el-Born následuje na mezinárodním autosalonu představení nového koncepčního vozu CUPRA Tavascan. Další premiérou je nový SEAT Tarraco FR PHEV. První SUV značky s externě nabíjitelným hybridním pohonem slaví ve Frankfurtu nad Mohanem světový debut jako čtvrtý model s elektrifikovaným pohonem z šesti, které společnost uvede na trh do roku 2021.
Expozice se dvěma impozantními novými modely
Nová studie CUPRA Tavascan a sériově vyráběný model SEAT Tarraco FR PHEV představují významný krok vpřed v rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility. Koncepční vůz CUPRA kombinuje robustnost SUV se sportovností kupé a zaujme nejvyšší úrovní sofistikovanosti, elegance a designu, jíž se značka odlišuje. V jeho zavazadlovém prostoru je uložena koncepční elektrická koloběžka CUPRA eXS kickScooter, vyvinutá speciálně pro tuto příležitost.
Nový SEAT Tarraco je nyní navíc nabízen s hybridním pohonem a stupněm výbavy FR. Externě nabíjitelné hybridní SUV má v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd více než 50 km a emise CO2 pod hranicí 50 g/km. Tarraco PHEV je nejvýkonnější verzí modelové řady. K nejvyššímu výkonu 245 k přispívá zážehový motor o výkonu 110 kW/150 k a elektromotor, poskytující 85 kW/116 k.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.