SEAT se na Frankfurtském autosalonu prezentuje elektrickou ofenzivou, která je v plném proudu. Po elektricky poháněném model SEAT el-Born následuje na mezinárodním autosalonu představení nového koncepčního vozu CUPRA Tavascan. Další premiérou je nový SEAT Tarraco FR PHEV. První SUV značky s externě nabíjitelným hybridním pohonem slaví ve Frankfurtu nad Mohanem světový debut jako čtvrtý model s elektrifikovaným pohonem z šesti, které společnost uvede na trh do roku 2021.
Expozice se dvěma impozantními novými modely
Nová studie CUPRA Tavascan a sériově vyráběný model SEAT Tarraco FR PHEV představují významný krok vpřed v rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility. Koncepční vůz CUPRA kombinuje robustnost SUV se sportovností kupé a zaujme nejvyšší úrovní sofistikovanosti, elegance a designu, jíž se značka odlišuje. V jeho zavazadlovém prostoru je uložena koncepční elektrická koloběžka CUPRA eXS kickScooter, vyvinutá speciálně pro tuto příležitost.
Nový SEAT Tarraco je nyní navíc nabízen s hybridním pohonem a stupněm výbavy FR. Externě nabíjitelné hybridní SUV má v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd více než 50 km a emise CO2 pod hranicí 50 g/km. Tarraco PHEV je nejvýkonnější verzí modelové řady. K nejvyššímu výkonu 245 k přispívá zážehový motor o výkonu 110 kW/150 k a elektromotor, poskytující 85 kW/116 k.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?